Gå til innhold

Microsoft-topp forlater selskapet etter Twitter-bråk (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"svarte han bare: «Hvorfor ville jeg bo der?»."

 

Jeg ser for meg en 12-14 åring som har kjøpt denna xboxen, også bestemmer foreldrene til den personen at dem skal flytte til middle of nowhere... det er ikke så enkelt for en 12 åring f.eks. å bo aleina i en by og med begrunnelsen "ja xboxen min trenger nett.."

Lenke til kommentar

Alle har ikke det valget som Orthy snakker om...

 

Jeg syns det er bra han har fått sparken eller sakt opp... internettet er veldig dårlig utbygd i Norge og mange andre plasser i verden, så syns uvitne folk som han der fortjente det :p trenger ikke sånne folk i spill bransjen :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det virker som om dersom en er ansatt i et selskap, så skal en være ekstremt forsiktig med sine uttalelser både i jobb og privatsammenheng på sosiale medier og i pressen. Sier du noe som selskapet ikke liker enten fordi det er annerledes meninger eller du kritiserer noe så får du sparken.

 

Det er tragisk fordi du har ikke ytringsfrihet dersom du er ansatt ellers risikerer du jobben din dersom selskapet finner ut av det enten via avisen eller på andre måter.

Lenke til kommentar

Han må gjerne ytre sine meninger. Personlig tror jeg ikke han ville fått sparken for å ytre sin mening, som var at han ikke forstod hvorfor alle var så hissige rundt alltid online, og at det er nåtiden. Problemet var at han ikke greide å gi seg, og heller rakket ned på forbrukere som bor på uheldige steder i verden.

Lenke til kommentar

Det var vel kanskje litt i meste laget. Han spøkte med en kompis på Twitter. Hva har skjedd med privatlivets fred?

 

Siterer Cliff Bleszinski.

 

- It's awfully easy to sit on an anonymous forum or venue and sling mud at someone who has put themselves out there. Show me a person who hasn't said something dumb or incorrect or yes, even cocky on the internet and he should cast the first stone.

 

My gut is telling me that an always online future is probably coming. It's coming fast, and possibly to the majority of the devices you enjoy. Sim City, with all of its' troubles on launch, seems to be selling briskly. Diablo 3, the poster child of a messy launch, is estimated to be at 12 million units.

 

I find it disgusting that an online community would revel in the fact that they may have potentially contributed to a person losing their job. Even then, if they didn't have anything to do with it at the end of the day, that they have the collective ego to think that they could do that. In a world of Indie-go-go and Kickstarter, where we can do great things in numbers, we should know better.

Endret av sthusby
Lenke til kommentar

Det var vel kanskje litt i meste laget. Han spøkte med en kompis på Twitter. Hva har skjedd med privatlivets fred?

 

Det man skriver på twitter er offentlig tilgjengelig, og har dermed ingentng med privatliv å gjøre. Spesielt ikke når man twitrer intern informasjon om jobbprosjektet sitt til sine flere tusen følgere.

Lenke til kommentar

Hvis han mistet jobben pga dette så er det tragisk fordi det sier litt om hvilken ytringsfrihet en har som er null.

 

hva pokkers har dette med ytringsfrihet og gjøre? dette var A-B-C ting du IKKJE skal gjøre i arbeidslivet

 

om og oppføre seg som ein dritsekk på firmats vegne har no firma like mye ytringsfrihet og sparke fyren, ville gjort det same om mine ansatte lagde trøbbel, skremte vekk potensiale kunder og spesielt loyale kunder som spør på ein orgentlig og bare bekymring spørsmål

Endret av BonBattery
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...