Gå til innhold

Påstått romvesen funnet


Anbefalte innlegg

Richard Dawkins bemerker i et foredrag sammen med Neil Degrasse at det faktisk ikke er så utenkelig at aliens evt har hode, øyne, munn, ører, armer og bein. Fordi dette er funksjoner som på jorda har utviklet seg uavhengig av hverandre flere ganger.

 

Vinger har utviklet seg flere ganger, samme med øyne, ører og hørsel.

 

Likevel tror jeg at denne skapningen må være noe weird ass mutasjonsgreier. Det som forbløffer meg er at den skal ha levd i 7-8 år, noe som er helt weird.

 

Hvordan får du beviser? Til syvende og sist så vil du alltid måtte stole på noen.

Såklart, men er det noe man faktisk kan stole 100% på så er det den vitenskaplige metode. Da er det ikke lenger snakk om å stole på noen, men heller å stole på fakta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert mange som har sagt liknende tidligere men hvis det skulle finnes intelligent liv utenom på jorda ville de ikke hatt menneskets målestokk på armer, ben, overkropp og hode. Hadde planeten det skulle finnes liv på vært mindre enn jorda hadde dem vært mindre på grunn av tyngdekraften. Bena ville kanskje vært mer tilpasset rask ferdsel nær bakken.

 

Derimot hvis planeten hadde vært større ville kroppen være mer sammenpresset og ha større tetthet. Sikkert mange som har sett Star Wars da de reiser fram og tilbake fra Coruscant, Mustafar osv. Kanskje Jabba kommer fra en ganske stor planet? o:

Endret av B.Jarne
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Se for deg at din familie lever i verdensrommet i generasjoner mens dere reiser rundt. Hva vil skje med ditt skjellet? Du trenger jo ikke skjellettet ditt lengre ettersom du ikke har noen gravitasjon til å "dra" deg nedover slik at skjelettet mister endel av sin funksjon, nemelig å holde og "støtte" deg oppe. Naturlig nok så vil man jo bli mindre og mindre. Det kan jo forklare hvorfor tegninger av aliens alltid er skissert med tynne armer og bein f.eks. Muskler trenger man jo ikke særlig av heller, og hjertet og blodårene vil jo svekkes over tid.

Kunstig gravitasjon er ikke særlig utenkelig for en sivilisasjon som kan reise mellom stjerner. Ei heller er det et krav at de er underlagt de samme regler som vi er når det kommer til muskler, at disse brytes ned over tid når de ikke brukes. Kansje et mer bevisst valg, mtp. at genmodifikasjon ikke er utenkelig heller.

Stiller meg dog bak det at de nok ikke er så altfor ulike oss.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Likevel tror jeg at denne skapningen må være noe weird ass mutasjonsgreier. Det som forbløffer meg er at den skal ha levd i 7-8 år, noe som er helt weird.

 

Det med at skapelsen skal ha levd, er intet annet enn en feiltolkning av tettheten i skjelettet.

 

Dette er etter all sannsynlighet et abortert menneskelig foster.

Endret av Distressor
Lenke til kommentar

Har du aldri tenkt tanken at høy intelligens ikke er evolusjonens egentlige mål, men kun artens overlevelse? Kanske har mange arter på jorda evolusjonære muligheter til å utvikle høy intelligens og behendighet, med derav følgende mulighet for sivilisasjonsutvikling. Men ingen andre arter har trengt det for å overleve skiftende miljøforandringer?

 

Høy intelligens krever mat med mye energi. Det er derfor lettere å overleve i et stabilt miljø med lav intelligens, fordi da blir det mat nok til en større populasjon. Og store populasjoner gir liten fare for innavl, og er derfor å foretrekke for evolusjonen.

 

Kanskje den eneste grunnen til at det var mennesker som utviklet høy intelligens ikke var menneskenes kroppsform, men menneskenes leveområder og stadige miljøendringer i omgivelsene? Kanskje kunne dinosaurene utviklet minst like intelligente arter hvis klimaet i jura- og krittperiodene var like ustabilt som det har vært de siste ti millioner år?

 

Ville en høyintelligent dinosaur sett ut som en humanoid?

 

Det skal vel nevnes at vi mennesker ikke er spesielt overlegne fysisk sett. Vi kan ikke fly, vi er ikke spesielt raske, vi kan ikke få barn så ofte og så mange som mange andre dyr kan, osv., som muligens gjorde oss mer utsatt da vi klatret ned fra trærne og dermed mer avhengig av intelligens.

 

http://www.huffingto...ref=mostpopular

'Sirius' Documentary Reveals DNA Test Results On Ata, The '6-Inch Alien'

"I can say with absolute certainty that it is not a monkey. It is human -- closer to human than chimpanzees. It lived to the age of six to eight. Obviously, it was breathing, it was eating, it was metabolizing. It calls into question how big the thing might have been when it was born,"said Garry Nolan, director of stem cell biology at Stanford University's School of Medicine in California."

"Romvesenet" er nå bekreftet som et menneske, en DNA-test er beviset på at minimennesket har jordisk opphav.

http://www.dailymail...ocumentary.html

 

Da jeg var yngre, leste jeg en bok som var løst basert på myten Atlantis. Den handlet om en liten gruppe mennesker som møtte en sivilisasjon under havet. Denne sivilisasjonen besto av et folk som tidligere hadde vært mennesker og utviklet seg til amfibier som levde delvis i havet og delvis i underjordiske huler der det fantes luft.

 

Jeg har lekt med tanken om at vi ikke må treffe utenomjordiske sivilisasjoner for å finne annet intelligent liv. Tenk om det finnes andre sivilisasjoner som har utviklet seg fra en annen gren av evolusjonen vår og gjerne kan være så små som 15 cm. Noe som også er litt spennende, er at den skapningen ser ut som den kunne blitt tatt for å være en alv eller fe, men jeg vet jo at den er funnet i feil verdensdel til å være opphav for de mytene (uten at jeg vet hva slags myter de kan ha i Chile).

 

Det er meget interessant at skapningen visstnok skal ha levd i 6 - 8 år. Det er lite trolig at den kunne vært født levende som en mutert unge av et menneske. Den måtte jo ha vært rundt 5 cm høy og veldig skjør. Jeg vet ikke hvor lenge det er siden den levde, men den ville antakelig hatt veldig dårlige forutsetninger for å overleve så lenge.

 

Dette er så klart bare spekulasjoner. Det er vanskelig å tro at vi ikke ville ha funnet andre spor hvis skapningen var en del av en sivilisasjon av feer eller liknende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...