Gå til innhold

Påstått romvesen funnet


Anbefalte innlegg

Om vi er alene eller ei i universet er jeg ikke særlig opptatt av å finne ut, da sannsyneligheten er såpass overveiende stor at jeg ikke anser spørsmålet som alt for interessant.

 

Derimot så er jeg veldig interessert i hvorfor i alle dager slike aliens liksom skal surre rundt på jorden vår, dø rundt om kring, forlate romskipene sine, kræsje, og være så fryktelig interesserte, og fortsatt ikke etterlate seg noe mer enn mysiske spor. Det virker fullstendig ulogisk og irrasjonelt, spesielt med tanke på at dette er en rase som ekstremt høyt utviklet og kan antas å være meget rasjonelle skapninger. Det hjelper ikke på at de fleste historier oppstår i den lille delen av verden hvor slikt har blitt veldig populært som teorier etc. Hvorfor er det INGEN som tilkaller journalister? Kun amerikanske militæret og de som tjener mye på å finne slikt... Jo mer du ønsker å se aliens jo større sjans er det for at du ser det.

 

Oppsummert. Og siden det fortsatt er overhengende tro for forfalskning, så må man bare konkludere med at dette er svindel, helt til det kommer skikkelige harde fakta på bordet, og flere 3tredje-parts vitenskapsmenn får undersøkt det, så er det ikke en gang særlig spennende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har vært nevnt at de her for å "see på zoo", og så mange av dem at noe skjer en og annen gang. Og mange har møtt dem vanlig i live (kjenner noen selv), og miltæret har ressursene og er snare dekke over og ta hånd om crasj og døde humanoyder.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Kanskje de "ser" ved å ha veldig lyssensitiv hud, eller kanskje de bruker ekkolokalisjon. Kanskje de ikke spiser, men får all næringen de trenger fra sollys eller de absorberer den fra atmosfæren. Kanskje de kommuniserer med feromoner eller annen biokommunikasjon.

 

Problematisk å ha hud du ikke kan regulere. Ekkolokasjon er hovedsakelig noe som er nyttig i totalt mørke og da gir man bort egen posisjon samtidig. Metabolikken ved å ta opp næring ifra miljøet ville være ganske dårlig.

 

Uansett, mye er mulig, men hva er sansynelig? :)

Lenke til kommentar
Og Sci-Fi tegneserie er en god måte å anslå sannsynligheten for likhet i utseende mellom mennesker og ET. Hahaha!

 

xD

Bare le hvis du tolker det som vitenskaplig bevis, men poenget var at det evolusjonsmessig kan tenkes intelligente skapninger som ser helt anderledes ut enn oss. Spesielt innenfor en evolusjonshistorie på en annen planet med andre forhold enn her. Evolusjonen er ingen stige der vi er den eneste logiske toppen av stigen, vi er antagelig mer en evolusjonsmessig blindgate.

 

Hvis evolusjonens logiske mål var en tobeint humanoid, så ville det ikke tatt 4 milliarder år å utvikle et sånt vesen.

Lenke til kommentar

Bare le hvis du tolker det som vitenskaplig bevis, men poenget var at det evolusjonsmessig kan tenkes intelligente skapninger som ser helt anderledes ut enn oss. Spesielt innenfor en evolusjonshistorie på en annen planet med andre forhold enn her. Evolusjonen er ingen stige der vi er den eneste logiske toppen av stigen, vi er antagelig mer en evolusjonsmessig blindgate.

 

Hvis evolusjonens logiske mål var en tobeint humanoid, så ville det ikke tatt 4 milliarder år å utvikle et sånt vesen.

Er vel egentlig det motsatte av en blindgate.

Går alt som det skal så fortsetter vi og alle andre arter å utvikle seg . Hvis vi dør ut, bortsett fra et hyperhissig virus som hovedsakelig dreper mennesker, så er det nærliggende å tro at også det meste av annet liv også vil.

Kanskje ikke alt, så evolusjonen må nok starte "på nytt" i sådann.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Er vel egentlig det motsatte av en blindgate.

Går alt som det skal så fortsetter vi og alle andre arter å utvikle seg.

Nesten alle andre mennesketyper har dødd ut som evulosjonære blindgater, bare noen få har overlevd og vår art er den aller siste av menneskeartene, kort sagt et blindspor.

 

Evolusjonen har vist at pattedyrarter har en gjennomsnitlig eksistenstid på noen få millioner år, de fleste under fire millioner år, noen veldig få noen få millioner år lengre. Menneskearten lever allerede på overtid evolusjonsmessig.

Lenke til kommentar

Nå ser jeg kanskej for meg at blindgater er rimelig vanlig, men må jo tenke at vi nå stiller litt sterkere i og med at vi har fordelt oss såpass godt utover planeten (ja i tillegg til selvsagte ting som moderne medisin osv..)

Tipper på at det er få pattedyrarter, hvor samme art har spredd seg ut såpass at du finner de i alle kontinenter og de fleste kriker og kroker. Det betyr at det trengs en ganske heftig episode for å utslette alle, og evolusjonsmessig så kan nok en så stor ulykke betyr døden for veldig mange andre skapninger. Om det så er atomkrig eller meteorer eller noe annet fra universets avlukke som tar livet av alt i kriker og kroker.

 

Er nok heller ikke så lenge til at en håndfull mennesker kan overleve mer enn et års tid (om de ikke kan det allerede) på romstasjonen, om det skulle være noe "raskt og midlertidig" ødeleggelse av jorden. Selvsagt veldig skeptisk til om de ville kommet seg ned til jorden uten hjelp, men det er nå litt interessant å tenke seg at dette kan bedre seg kraftig om et par tiår.

 

For ikke å snakke om når mars-befolkningen kan leve helt på egenhånd, om et par tiår kanskje, så står vi mennesker i en helt unik situasjon hvor vår sjanse for overlevelse ble mangedoblet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvorfor tror dere at romvesner nødvendigvis er så avanserte?

 

Nei si det? Hvis man bruker jorda som eksempel tyder det på at det vi kan forvente å finne på de fleste planeter med liv er kun encellede organismer (bakterier og lignende). Disse regjerte på jorda i over 3 milliarder år, før flercellede organismer oppstod. Og fortsatt er de encellede organismene i klart flertall på jorda.

 

Det måtte en miljømessig katastrofe til før evolusjonen på jorda "fant på" flercellede organismer. På andre planeter kan klimaet ha vært så stabilt at encellede organismer fortsatt er enerådende.

 

Igjen: Evolusjonen er ingen stige med et mål i enden. Endringer skjer kun som tilpasning til miljøforandringer, og da er det de best tilpassede som overlever. Og disse kan godt være mindre intelligente enn sine forløpere.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Vel. Det er umulig å prøve å forklare på hvilken måte dette foregår sånn jeg har forstått det, uten å virke helt kræizi, men jeg tror jeg skal prøve allikevel, siden hele tråden er ganske kræizi uansett, hehe!

 

Jeg så et intervju med Steven Greer på Joe Rogans podcast, og der forklarte han at teknologien romvesene har er så mye mer avansert enn vår, og fungerer på en slik måte at den for oss vil være det samme som magi. Altså ikke noe man ikke allerede har vært inne på. Men det som er spennende er at han også sier at teknologien det er snakk om er basert på en mye tettere og direkte interaksjon mellom materie og bevissthet. Og at disse vesenene/fartøyene ikke er bundet av de samme natur"lovene" som vi er, de eksisterer på en annen måte, i andre dimensjoner, eller har tilgang til teknologi som tillater dette. Dette er nok ganske tynt for dere skeptikere, men når man har enorme mengder med data som viser at disse fartøyene kan endre kurs med en slik hastighet at g-kreftene involvert ville vært dødelige for menneskelige passasjerer, og når de i tillegg til disse voldsomme manøvrene til og med "hopper" inn og ut av "eksistens", altså vår del av virkeligheten. så virker det enda klarere at de har tilgang på noen typer teknologi vi ikke nærmer oss noen som helst forståelse av.

 

De enorme mengdene med data det er snakk om er tusenvis av sivile, militære, offisielle vitneutsagn, samt piloter. Tusenvis av rapporter, også her både privat og statlig, mangfoldige radarobservasjoner, militærfly som tilsynelatende har lekt katt og mus med disse bokstavelig talt overmenneskelige fartøyene. Ganske lett å finne all denne informasjonen for de som er interessert

 

Til slutt vil jeg legge til et lite poeng med det som ble sagt om interaksjonen mellom bevissthet og materie. Nemlig at vår egen vitenskap bekrefter at telekinese/telepati er mulig. Man har gjort eksperimenter hvor en gruppe mennesker som mediterer påvirker en RNG, og Ganzfeld eksperimenter bekrefter telepati. Fins tråder om det på forumet, og masse informasjon på intarwebz, for dem som ønsker det.

Lenke til kommentar

Det finnes liv her på jorden som ser ut som aliens også. Særlig blandt ting og tang som lever i havet.

 

Spørsmålet er ikke hva slags dyreliv som kan eksistere, men hvordan en selv-bevisst intelligent art ville utvikle seg. En slik art har flere krav til utvikling enn dyreliv forøvrig.

 

Grunnen til at dinosaurer, fugler, hvaler og delfiner, griser, blekksprut og tom. apekatter aldri ble intelligente var fordi de manglet fundamentale evner.

Lenke til kommentar

Nå høres det ærlig talt som om det er 'fremmedord' som er slengt ut av noen som ikke har peiling på hva man snakker om overhode. Nå er jeg ingen ekspert, men jeg prøver i det minste ikke late som jeg er det, og det er setninger jeg hadde ventet fra en eller annen synsk person eller lignende. Ja, om "tettere og direkte interaksjon mellom materie og bevissthet." er et sitat som stemmer overns med hva som ble sagt selvsagt.Ja, de ordene er på en fysiker sin verden som når 'morra mi' skal forklare om PC-teknologi. Det er en del fremmord som blir brukt uten nøye gjennomtenkning. Du kommer aldri bort fra naturkreftene i dette universet, men selv naturreglene kan bøyes på en slik måte at det ser ut som om man unngår dem. Så det blir litt flaut å si at disse vesene ikke er bundet til naturlovene, for det er de (om de finnes).

 

Vi kommer nok ikke i dag til å kalle noe for magi, eller tro det er magi, fordi vi allerede har en del teorier om at slikt er mulig, og om vi da finner noe som bekrefter dette så blir det heller "aureka", eller i det minste sette seg ned for å se hvordan det funker. Vi lever i en alder hvor magi ikke eksiterer (i hvert fall ikke for fysikere).

 

Vi har jo allerede teorier om hvordan man kan gå raskere enn lyset, eller i det minste kunne transporere seg uten akselereasjon, og da uten å bryte naturovene. Noe av problemet er bare at vi ikke helt har godt nok taket på kontrollere eller produsere så store energimengder, og er selvsagt et godt stykke unna en prototype, selv om teoriene diskuteres blandt fysikkere, og bare det er jo et steg!

Hadde vi funnet slike skip, så ville vi som ingeniører flest, kunne "reverse engineere" seg tilbake for å se hvordan DE eventuellt ville løst problemene som oppstår. (f.eks destruksjon av stedet hvor du stopper :p)

 

At de forsvinner fra disse drittkameraene som tydeligvis er det eneste som fanger opp dem, er ikke så rart. At de tilsynelatende forsvinner fra slike kameraer, eller fra det menenskelige øye betyr jo mildt sagt ikke at de forsvinner inn i en annen dimensjon eller virkeligheten. Om de er så avanserte at de kommer seg til jorden, så er det faktisk ikke litt sjokkerende engang. Ja jeg ville sagt rimelig nødvendig at de går raskt nok, bøyer tiden, ormehull etc. Ja, selv vår egen teknologi kan klare det kunststykket å se ut som om man forsvinner.

 

Spørsmålet er hvorfor i all verden de gidder! Det høres og virker akkurat som en person kunne funnet opp. Er de så avanserte så trenger de ikke dure rundt som noen fjortiser som "råner rundt på jorda". De burde da ha spektroskoper, målesystemer og optiske systemer som helt fint kunne sagt alt de trenger å vite om oss og jorda.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Wow, her var det mye tull Andrull, tror ikke du har lest innlegget mitt nøye nok....

 

Heh, jeg skrev natur"lover", fordi akkurat som Netwons fysikk ble bygd på av Einstein, vil Einstein bli etterfulgt av? Dette jobber fysikerne iherdig med, de fabler om multiverser, 11, eller til og med 26 dimensjoner, strengeteori, bl. a. De har mange tanker, feltet teoretisk fysikk er kjempestort og avansert.

 

Hahaha, den verste delen av innlegget ditt er at det ser ut som at du overhodet ikke fikk med deg delen med radar og de tusenvis av personer som har observert dem, f.eks. kommersielle og militære piloter og radaroperatører, og selvfølgelig kjempemange sivile.

 

Det fins forresten mange land som har forskjellige offentlige og private organisasjoner som har undersøkt disse fenomenene, lagd rapporter og lignende. Siden du ikke er villig til å ta til deg informasjon her, fra meg, råder jeg deg til å søke opp disse.

 

Noen av rapportene handler om hendelser og observasjoner gjort ved forskjellige militærinstallasjoner, gjerne atomvåpenbaser. Hvor f.eks. UFO(er) blir observert og våpensystemene blir deaktivert, ganske interessant.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Tja, ikke vet jeg, jeg syns det virker mest sannsynlig, til og med Michio Kaku har sagt at han får gåsehud av noen UFO observasjonene som er blitt gjort, og at det fikk han til å lure, noe mer enn det vil ikke han si på tv :)

 

Men alle stater i hele verden nekter for at de står bak dem, og de gjør virkelig hårreisende manøvere, som vi virkelig ikke har noen aning om hvordan man får til.

Lenke til kommentar

Wow, her var det mye tull Andrull, tror ikke du har lest innlegget mitt nøye nok....

 

Heh, jeg skrev natur"lover", fordi akkurat som Netwons fysikk ble bygd på av Einstein, vil Einstein bli etterfulgt av? Dette jobber fysikerne iherdig med, de fabler om multiverser, 11, eller til og med 26 dimensjoner, strengeteori, bl. a. De har mange tanker, feltet teoretisk fysikk er kjempestort og avansert.

Naturlovene er da fortsatt lover, og ikke noe "lover" som vi eller aliens kan velge å bryte eller ei. Men det finnes som du sikkert vet muligheter å gå rundt dem. Og ja, hva med forskjellige dimensjoner, strengteori og teoretisk fysikk?

 

Problemet er når du blander dette inn i slike teorien, spinner det en runde rundt, og så kommer ut med noe korny. Det jeg reagerte på, som jeg påpekte var "tettere og direkte interaksjon mellom materie og bevissthet", kan vitne om at man slenger ord litt lett rundt. For akkurat det hørtes ikke ut som teoretisk fysikk, men mer som åndenes makt. Men for all del, om det er noe håndfast og seriøst som det vitenskapelige samfunn tar opp som en teori, eller at det finnes noen seriøse tidskrifter om dette, så lytter jeg øre altså.

 

Jeg sier bare at det hørtes mer ut som om det kom fra åndenes makt, enn fra en særiøs teoretisk fysisker.

Hahaha, den verste delen av innlegget ditt er at det ser ut som at du overhodet ikke fikk med deg delen med radar og de tusenvis av personer som har observert dem, f.eks. kommersielle og militære piloter og radaroperatører, og selvfølgelig kjempemange sivile.

Det fins forresten mange land som har forskjellige offentlige og private organisasjoner som har undersøkt disse fenomenene, lagd rapporter og lignende. Siden du ikke er villig til å ta til deg informasjon her, fra meg, råder jeg deg til å søke opp disse.

Åja, vi er der allerede med lang latter av at du kanskje feiltolket mitt innlegg. Flott herskerteknikk, men jeg biter nå ikke på. Jeg kan holde meg seriøs jeg.

Om det er en kommersiell pilot, militær pilot, eller sivile, så er det fortsatt øyne, med svært begrenset mulighet til å fange opp raske bevegelser, eller se i et annet spekter.

Det er tvilsomt at en så rask farkost som kan nå jorden, ville være synlig for det blotte øyet, og mest sannsynelig heller ikke av vanlige måleinstrumenter som radar som strengt talt bare tar opp et lite spekter.

Det jeg ikke forstår er hvorfor du prøver å overbevise meg om at folk har sett det, for jeg har da vitterlig ikke sagt noe imot det. Nei helelr stikk motsatt. Det eneste jeg prøvde å få frem var at de mest sannsynelig ikke ville sett det om de akselererte, eller transporterte seg videre, men at du ikke trenger å dra den så langt som at de forsvant ut av virkeligheten etc. for da mister du nok det meste av interessen til folk.

 

Men for all del, før noen andre missforstår motsatt vei, så tror jeg fortsatt ikke på at det finnes, men liker gjerne å diskutere rundt hypotesen om du så vil.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Jeg syns det var søtt at du skrev at drittkameraer er det eneste som fanger dem opp, direkte feil i forhold til det jeg skrev i min post.

 

Hvorfor man kaller dem lover er for meg noe uforståelig, siden lover er noe mennesker skriver ned for å prøve å begrense negativ adferd. At man kun basert på regelmessigheter finner på å kalle ting lover som om selveste Vår Herre har skrevet dem ned på noen proto-steintavler eller hva enn, ikke vet jeg. Hvordan vet man at disse lovene er verdt å kalle lover, er de endelige, er det ikke mulig at de ikke er så bestemte som ordet lov beskriver dem som?

 

At du ikke selv har sjekket noen av informasjonen jeg kom med syns jeg er dumt. Jeg har gitt deg flere gode stikkord og interessante poeng, som virkelig er verdt å sjekke opp på egenhånd.

 

Men, hva er det du ikke tror finnes? Fenomenet UFOer, eller at noen av UFOene er ET? Hessdalen lyset er et ganske kult fenomen, men det virker ganske klart å være et naturfenomen, og ikke ET, bare for å komme med et eksempel på noe man kan sammenligne de mer bisarre UFO observasjonene med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...