Gå til innhold

Hvilke er dine beste spill fra år 2005-2013?


Anbefalte innlegg

Hvem er dine favoritter?

Plattformer: PS3, X360, Wii, 3DS, Vita, PSP, DS og PC

Nå nærmer vi oss slutten på denne generasjonen. Da syntes jeg det er på tide å få en tråd som omhandler dette:

Hvilke er dine beste spill denne generasjonen?

Gjerne begrunn ditt svar med noen setninger

Del dine favoritter her på diskusjon.no!

 

Jeg har spilt ganske mye spill denne generasjonen, men det er et par som skiller seg ut. Da kan jeg starte med mine spillfavoritter denne generasjonen.

 

Min første favoritt:

 

Uncharted 2 Among Thieves: Et spill som gir alt og gjør deg aldri sur eller lei. Her får man servert en grafikk som er det beste jeg har sett på dagens konsoller, samt en onlinedel som bare gir og gir, historie og karakterer som får deg til å leve deg skikkelig inn i spillet.

 

Fikk også masse gåsehud og OMG moments med tanke på hva som skjedde på skjermen samtidig tårer av ting som skjedde. Togvogner kommer ødeleggende mot deg, bygninger raser, alt sammen skjer på skjermen. Skytinga er noe av det beste jeg har vært borti.

Gameplayet er variert, med oppdrag du er i fjellene og må snike deg litt rundt, hoppende rundt på et tog som er i fart.

 

Et rollercoster spill som fyller deg med glede. Og så har du Nathan Drake selv som er nok beste spillkarakteren i et spill med fabelaktig innlevelse og humor.

Ingen spill har vært i nærheten av det jeg fikk oppleve i Uncharted 2 Among Thieves, for det var mest grensesprengende filmatiske opplevelsen jeg har hatt i mine 20 år som en gamer.

 

Takker til Sony og ND for å ha gitt meg tidenes spill, og takk til Playstation 3 som hadde kraften i seg til å visjonere det Naughty Dog gjorde med Uncharted 2 Among Thieves! Mer filmatisk kan man ikke få det en Uncharted 2 Among Thieves!

 

Min andre favoritt:

 

Du befinner deg i en fargefull verden, fylt av sopper og bombehoder. Man kan hoppe på den og få denne soppen vekk.

Man er en kjent og kjær helt. En som har vært hos meg i alle mine år. Han heter Mario. Spillet jeg snakker om er ingen andre en Super Mario Galaxy!

 

Det beste 3D plattformspillet denne generasjonen hevet mine øyner i ren spillglede. Her får man servert beste plattformbanene, flott fargerik grafikk.

Spillet er variert fra start til slutt. Passerte over 190 timer med spillmagi i høy klasse. Derfor er dette min andre favoritt denne generasjonen

 

Min tredje favoritt:

Her er man en cowboy i ville vesten. Han skyter som en gud, stor og åpen verden, masse man kan finne på. Jakte på gullbarer, ingen problem. Jakte på dyr med en sniper, ingen problem. Fantastisk flott atmosfære, bra story, gameplayet er unikt på alle områder. Bare i singelplayeren har jeg passert over 80 timer, fullført det 2 ganger. Det sier hva dette spillet står hos meg.

Dere vet nok allerede hvilket spill jeg snakker om. "Drum roll" RED DEAD REDEMPTION!

Endret av iToMaN
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

red dead redemption er ikke på PC, ergo er det ikke multiplattform.

Det beste multiplattformspillet denne generasjonen er Portal 2

 

EDIT:

For å passe med tråden må jeg legge til et par titler:

Wii: Metroid Prime 3: Corruption

PSP: Monster Hunter Freedom Unite

Vita har jeg ikke og jeg tror den har et par år med liv igjen.

DS: Ace Attorney

3DS har nok et par år igjen med liv også, det har ikke kommet et Pokemon-spill til den engang.

Endret av arni90
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du burde kanskje forandre kriteriene til å gjelde konsoll og ikke PC. Hvis ikke så teller ikke spillet du har nevnt :)

 

Men hvorfor begrense listen på denne måten? Er det ikke like greit å la det gjelde alle spill denne generasjonen?

 

Mine favoritt spill denne konsollgenerasjonen er som følger:

 

Alan Wake:

Har en atmosfære og setting jeg bare elsker. Gameplay messigt er det også ganske så underholdende.

 

Tomb Raider:

Kjempe spennende historie og omgivelsene er ekstremt spennende. Med grafikk som ga meg bakoversveis. Gameplay er også ekstremt tilfredsstillende og bra.

 

BioShock Infinite:

Helt sinsyk spennende verden og med en historie og historieformidling som er helt utrolig. Gameplay er dessverre ikke spesielt bra og blir ofte en ting du bare må holde ut med for å komme videre i historien.

 

Heavy Rain:

Gameplay er ganske svakt men bedre en hjernedøde skyt alt som flytter på seg FPS spill. Historien er super spennende og det er som en interaktiv film.

Endret av _LarZen_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns det virka litt forvirrande med slutten av denne "generasjonen" for meg som spiller på PC. Du mener alle spill utgitt fra sist konsoll launch, til slutten av 2013 vell?

 

Men for å svara: Bastion, Dota 2, Team Fortress 2 og World of Warcraft! :D

Mest World of Warcraft, for eg har vert fan av Warcraft serien i åresvis. Har det morro i mange år med raiding, og mye ventrilo&teamspeak. Fått stifta bekjentskap til mange folk, har planer om å besøke noen portugisere nå til høsten :)

 

Team Fortress 2 på grunn av sin unike stil. Dota 2 etter mye morro og jævelskap med venner. Bastion også fordi eg syns "fortelleren", og gameplay var veldig godt gjennomført for å vere indie!

Endret av Eslu
Lenke til kommentar

Syns det virka litt forvirrande med slutten av denne "generasjonen" for meg som spiller på PC. Du mener alle spill utgitt fra sist konsoll launch, til slutten av 2013 vell?

Fra og med denne generasjonen startet, så mener jeg også til PC :)

 

For dette ikke skal bli en telletråd, prøv å legg til et par setninger på hvorfor det er dine favoritter slik som jeg gjorde i førsteposten. Trenger ikke være mye, men noe kan det godt stå :)

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Mine i rangert rekkefølge!

 

PS3: 1. Tomb Raider 2013 2. Uncharted

PC: 1. The Elder Scrolls V: Skyrim , The Walking Dead

PS Vita:: Persona 4 Golden , Uncharted Golden Abyss

 

Av alle spillene er listen slik: 1. Persona 4 Golden , 2 Tomb Raider og 3 Skyrim. Er ikke i nærheten av ferdig med Persona enda, men for et fantastisk spill dette er. Fikk aldri tid til å spille det da det fanst på ps2.

 

Jeg kommer nok mest sannsynelig på mange andre som er bedre enn de jeg skrev ned, men gidder ikke å tenke så mye. Er trøtt.

Endret av RaheemSterling
Lenke til kommentar

Eg veit ikkje kva generasjon PC går innunder, men men.

 

PC: Starcraft 2 - Det beste RTS eg har prøvd så langt. God grafikk og uslåbart gameplay.

Xbox: Alan Wake - Fantastisk stemning for ein Stephen King-fan som meg. Gameplay er ganske linært, men med ein ny twist og ganske engasjerande.

Xbox: Red Dead Redemption - GTA i westernstil er godt som gull! Digga heile spelet.

Lenke til kommentar

  • Lost Odyssey (Eneste som ikke er spilt på PC)
    • Ett bedre RPG spill skal du lete lenge etter, faktisk, du må bare håpe på at det kommer ett RPG som kan overgå dette i fremtiden.

    [*]Mass Effect serien

    • Det første spillet var legendarisk. 2'ern var alt eneren aldri var og bygde på den fantastiske historien. Tredje spiller fikk ett par tårer til å trille nær slutten.

    [*]Deus Ex: Human Revolution

    • Fantastisk spill. Historie, grafikk og gameplay

    [*]SpaceMarines

    • Tidenes beste 3rd Person Shooter. Forelsket meg fort i dette spillet

    [*]World of Warcraft

    • Ingen andre spill har noensinne fått meg hekta i sju strake år.

Dette er spillene som popper opp i hodet først når jeg tenker på spillene 2005-2013

Lenke til kommentar

Det er et veldig vanskelig spørsmål, men det må bli noe sånt som det her:

 

1. Donkey Kong Country Returns

 

Donkey Kong Country, Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest og Donkey Kong Country 3: Dixie Kong's Double Trouble! er alle og finne på min liste over tidenes 10 beste spill, og de to første tar faktisk opp plass en og to. Så forventningene til dette spillet var, av åpenbare grunner, skyhøye. Spillet er ikke veldig nyskapende, og det meste har blitt gjort tusen ganger før. Men med Donkey Kong Country Returns har de greid å fange feelingen fra de tre første SNES-spillene med tanke på både pillbarhet og gameplay, leveldesign og soundtrack, og imponerende nok føles spillet ekstremt fresht samtidig som det holder seg ekstremt tro mot de tre orginale spillene. Spillet hoppet rett inn på min topp-10 liste, og forblir nok der ekstremt lenge. Fantastisk spill som jeg godt kan spille igjen, igjen og igjen, både alene og med en partner.

 

2. LittleBigPlanet 2

 

Eneren var glimrende, men toeren tar ting til nye høyder. Herlig puzzle-platform med et fantastisk gameplay, meget godt soundtrack, en god historie og veldig underholdende cutscenes. Jævlig fett både alene og sammen med andre.

Stort pluss for en mongoloid fet onlinedel.

 

3. LittleBigPlanet

 

Ikke like bra som oppfølgeren, men fremdeles ekstremt deilig.

 

4. Uncharted 2 Among Thieves

 

Jævlig fett spill med en herlig historie og feeling, ting blir noget repeterende og enkelt i lengden. Men historien og det visuelle er faktisk så bra at jeg greier å overse det og kose meg som en banan igjennom hele spillet. Glimrende greier.

Pluss for en ekstremt fet onlinedel.

Lenke til kommentar

Alan Wake.

 

Atmosfæren i dette spillet er helt fantastisk. De peneste og mest "trolske" skogene noen gang laget i ett spill. Grafikken er helhetlig også helt fantastisk. Spillet er også veldig historie drevet, da historien i seg selv også er spennende, så er dette en uslåelig miks. Kampene kan i lengden bli litt repeterende, men fungerer uansett godt hele spillet igjenom.

 

Metro 2033

 

Nok en gang er det atmosfæren som er det mest spesielle med dette spillet. Spillet er post apacolyse, noe de får til svært bra. Du ferdes i den russiske metro tunellene etter en atom krig. Grafikken er også svært bra og gjør verdenen til ett troverdig sted. Våpenfølelsen er også velig god (selv om en del mener den ikke er det). Spillet er Survival horror mer enn call of duty. Du er avhengig av å lete godt i omgivelsene for å finne en patron her og en patron der. Man har konstant lite ammo, noe som gir en intens og spennende opplevelse.

 

Dead Rising

 

Spillet som ene og alene fikk meg til å kjøpe xbox 360. Zombi spill med en humoristisk vri. Bruk alt du finner som våpen. Hundrevis av zombier på skjermen samtidig. Intresange og morsome boss battles. Du er også under konstant tidspress. Det er folk spredt rundt på kjøpesenteret du må hjelpe. Men du kan ikke helpe alle og må hele tiden ta vansklige valg. Skal du redde den enslige kvinnen i butikken, eller mannen som er fanget av en gal klovn. Uansett hva du velger, noen vil dø. Selv om spillet ikke er fryktelig langt. Å man har fra starten en fast tid før spillet er over, 24 timer tror jeg det er i spillet, som ca utgjør 5 timer eller noe i virkligheten. Men på grunn av at man umulig kan se alt som skjer i spillet første gangen man spillet gjennom, har spillet masse med gjenspill verdi. Dead Rising 1 synes jeg personlig er ett bedre spill enn dead rising 2.

Lenke til kommentar

1. Journey (PS3)

Journey er mer enn et spill, det er en reise. En opplevelse. Unikt, sterkt, gripende. Det beste spillet på denne siden av 2000-tallet.

 

2. Valkyria Chronicles (PS3)

En fantastisk miks av JRPG, strategi og shooter. Et unikt spill på mange måter, og spillet har foruten gameplayet som er fantastisk en herlig visuell stil og en spennende historie. Utrolig synd at serien ble sendt videre til PSP.

 

3. Portal 2 (PC, PS3, 360)

Portal var bra, og oppfølgeren gjorde det hele enda bedre. Mer gåter, mer historie, flere hjelpemidler. Kunne vært lenger, men skal ikke klage på det når det vi fikk var ren perfeksjonisme innen gåteløsning.

 

Rett bak kommer spill som Heavy Rain, Red Dead Redemption, Uncharted-serien, Deus Ex: Human Revolution, Litte Big Planet 2, Mass Effect-spillene, Donkey Kong Country Returns, Super Mario Galaxy-spillene, The Walking Dead.

 

Har også en stor backlog med spill jeg ikke har fått spilt enda som jeg har stor tro på.

Lenke til kommentar

Mine topp 3 de siste åtte årene i vilkårlig rekkefølge.

 

Journey

Flotte landskap og god flyt, sammen med et genialt flerspillsystem, gjør dette til et av tidenes beste spill.

 

Portal

God humor og flott visuell design støtter opp mot flott "gameplay" i denne perlen.

 

Guitar Hero III: Legends of Rock

Denne slår ut Rock Band rett og slett fordi GH3 kom ut i tide. Rytmespillene dominerte midten av 2000-tallet, og GH3 var blant de beste. Enten det var jamming med venner på vors eller high-score-jag alene brillierte dette spillet.

Endret av Zlatzman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

GT5 (PS3)

Gøy og bra spill. Tok veldig lang tid før jeg ble lei. Har sikkert spillt noen 400-500 timer før jeg tok meg en liten pause.

 

 

Uncharted 2 Among thieves (PS3)

Gøy spill med en singleplayer som ikke bare krevde å løpe rundt å skyte folk. Onlinen er skikkelig bra.

 

 

Uncharted 3 Drake's deception (PS3)

Også et bra spill som jeg runda noen ganger. Likte å lete etter skattene, men ble nesten litt for mye skytespill.

 

Far cry 3 (PS3)

Enda ett spill som man kan gjøre masse og er gøy å spille.

Endret av Chocolate-Monster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...