Gå til innhold

Skifte fra Iphone til Samsung?


Anbefalte innlegg

Har iphone 5 og er egentlig veldig fornøyd med den, men så ser jeg flere som har Samsung galaxy S3 og liker veldig godt utseendet på denne samt det at man kan ha flere hjem-skjermer.

 

Problemet er at jeg prøvde å bytte fra Iphone til en samsung android mobil for ett par år siden men endte opp med å bytte tilbake ettersom jeg syntes android var vanskelig å bruke, som for eks:

- vanskelig å finne fram i innstillingene

- Tok alt for lang tid å finne ut av ting

- programmene ble liggende og tappe strøm med mindre man gikk inn i innstillingene for å stoppe dem. Her liker jeg bedre iphone sin løsning hvor man bare trykker på hjem knappen to ganger og kan så avslutte de programmene man vil.

- likte ikke at man måtte velge dag når man satte på en alarm. Liker bedre iphone sitt system hvor man har flere alarmer liggende og når man da skrur den på kvelden før så ringer den morgenen etter uten at man velger dag.

- Liker veldig godt lydløs knappen på iphone (ja vet at det er småpirk)

 

Mener jeg hadde flere irritasjoner også men det er disse jeg kommer på i farten. Var jo selvfølgelig ting jeg likte med android også, som å kunne velge hjem skjerm, stå friere med tanke på valg av ringetone osv. Så jeg er veldig i tvil om jeg bør gi android en sjanse til eller ikke :p

Noen som har noen tips til meg? Bør jeg bytte? Og er det isåfall noen enkle løsninger på de irritasjonene jeg har med android?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange av disse irritasjonene du har med Android skyldes sannsynligvis at du ikke har lest manualen.

Innstillingene er bare en tilvenningssak. Jeg synes de fungerer greit på min Galaxy S2.

Jeg kan avslutte programmer ved å trykke ned Hjem-knappen (eller hva den nå heter) i noen sekunder. Deretter trykker jeg på "kakediagrammet" og "Aktive programmer". Deretter kan jeg "drepe" hvilket program jeg vil.

 

For å sette Galaxy S2 i lydløs modus, kan jeg holde inne av/på-knappen i ett sekund, og velge mellom Stille, Vibrasjon og Lyd. Enkelt.

 

Du har ikke lært å bruke telefonen før du erklærte at du mislikte den.

Nye utgaver av Android er også en del bedre enn gamle versjoner. iOS forandrer seg ikke så mye har jeg hørt.

Android regnes av noen som mer "nerdete", men det er ikke direkte vanskelig. Jeg liker friheten det gir.

 

Nå som du har en helt ny iPhone, er det neppe noen grunn til å bytte den ut før om noen år, når den er utdatert/utslitt. iPhone 5 er en brukbar telefon, selv om jeg foretrekker Android-telefoner med større skjerm.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Helt enig med "Mannen med ljåen".

Leser du bruksanvisningen så finner du svar på alt det du egentlig hadde vanskeligheter med.

 

Har hatt Iphone tidligere og var brukbart fornøyd. Fikk S3 i gave og kommer aldri til å velge Iphone igjen. Veldig veldig fornøyd!

Lenke til kommentar

Tror nok alle de "problemene" du opplevde forrige gang kan løses.

Med Android så kan man stort sett få ting slik man ønsker ved å laste ned apper som fungerer slik du behøver. Spør du på forumet her, så får du garantert tips.

 

Android har blitt mer modent det siste året, så det er nok færre problemer enn før.

Man kan også lukke programmer ved å trykke på hjem-tasten i Android.

 

Men skal du først kjøpe noe, så ville jeg primært vurdert Samsung Galaxy S4 som kommer første uke i mai eller Sony Xperia Z (vanntett).

Lenke til kommentar

Mange av disse irritasjonene du har med Android skyldes sannsynligvis at du ikke har lest manualen.

Innstillingene er bare en tilvenningssak. Jeg synes de fungerer greit på min Galaxy S2.

Jeg kan avslutte programmer ved å trykke ned Hjem-knappen (eller hva den nå heter) i noen sekunder. Deretter trykker jeg på "kakediagrammet" og "Aktive programmer". Deretter kan jeg "drepe" hvilket program jeg vil.

 

For å sette Galaxy S2 i lydløs modus, kan jeg holde inne av/på-knappen i ett sekund, og velge mellom Stille, Vibrasjon og Lyd. Enkelt.

 

Du har ikke lært å bruke telefonen før du erklærte at du mislikte den.

Nye utgaver av Android er også en del bedre enn gamle versjoner. iOS forandrer seg ikke så mye har jeg hørt.

Android regnes av noen som mer "nerdete", men det er ikke direkte vanskelig. Jeg liker friheten det gir.

 

Nå som du har en helt ny iPhone, er det neppe noen grunn til å bytte den ut før om noen år, når den er utdatert/utslitt. iPhone 5 er en brukbar telefon, selv om jeg foretrekker Android-telefoner med større skjerm.

 

Kan være enig i at jeg kanskje ikke lærte meg systemet skikkelig før jeg gikk tilbake til iphone men syns det var vanskelig å finne utav siden det var så mange valg.

Er det noen mulighet for å få en iphone lignende alarm også?

 

har et familiemedlem som gjerne vil ha iphonen hvis jeg kjøper ny. Så sånn sett står jeg ganske fritt til om jeg vil kjøpe ny nå eller senere.

 

Tror nok alle de "problemene" du opplevde forrige gang kan løses.

Med Android så kan man stort sett få ting slik man ønsker ved å laste ned apper som fungerer slik du behøver. Spør du på forumet her, så får du garantert tips.

 

Android har blitt mer modent det siste året, så det er nok færre problemer enn før.

Man kan også lukke programmer ved å trykke på hjem-tasten i Android.

 

Men skal du først kjøpe noe, så ville jeg primært vurdert Samsung Galaxy S4 som kommer første uke i mai eller Sony Xperia Z (vanntett).

 

Har egentlig ikke behov for at mobilen skal v'ære vanntett. Er det ellers noen store forskjeller mellom sony xperia Z, samsung s3 og s4?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...