Gå til innhold

WHY WII U?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sega har jo Total War serien og en par andre som hjelper dem stort tror jeg.

Total War kunne fint overlevd uten Sega, og dessuten tok Sega over utgivelse av serien i 2006 ;)

Etter Sonic 3 & Knuckles har det bare gått nedover og nedover med Sonic, Generations var et lite høydepunkt som bare gjorde det enda klarere hvor gimmicky den moderne Sonic er.

Lenke til kommentar

Wii kunne gjerne hatt litt flere AAA-spill fra EA, Square Enix, og Activision, håpet er/var at Wii U skulle fikse dette...

Var vel ikke så mye vits da wii hadde blitt gruset grafikkmessig i den slags spill. Kjøpte en del tredjepartsutviklerspill som cod4 og må si at det mistet glansen ganske fort.

Var vel egentlig like greit at nintendo holdt seg til sine egne for det meste(men det er det nok delte meninger om).

For meg brukte jeg xboxen til alt av slike spill, mens jeg brukte nintendoen til zelda osv.

 

Det ser ut til at wiiU vil få like lite tredjepartsstøtte da spill som bf4 ikke kommer til konsollen, samt andre spill som heller ikke tar nintendo's vei.(Tekken Tag Tournament kom til wiiU så da var egentlig jeg fornøyd :p)

Så den eneste grunnen egentlig til å eie wiiU den kommende tiden blir nok for å spille nintendo spill, og for det meste kun det.

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne ha kjøpt en Wii U, har lenge vurdert det, men de eksklusive spillene som finnes på den akkurat nå er ikke noe deal-breaker for meg. Jeg har lyst på ZombiU, Lego City Undercover, Super Mario spillet og Monster Hunter (dog kan jeg skaffe dette til min 3DS også).

 

For at jeg skal skaffe meg en Wii U vil jeg ha en skikkelig interessant eksklusiv til den som gjør at jeg vil hoppe i taket og juble, en skikkelig deal-breaker altså. Dog var de spillene jeg nettopp nevnte ingen deal-breakere, de ser gode ut, men ikke noen spill som rettferdiggjør et kjøp av konsollen.

 

Ellers tror jeg også at jeg venter på at prisen minker, som den sikkert gjør etter E3.

Endret av fantomena
Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne ha kjøpt en Wii U, har lenge vurdert det, men de eksklusive spillene som finnes på den akkurat nå er ikke noe deal-breaker for meg. Jeg har lyst på ZombiU, Lego City Undercover, Super Mario spillet og Monster Hunter (dog kan jeg skaffe dette til min 3DS også).

 

For at jeg skal skaffe meg en Wii U vil jeg ha en skikkelig interessant eksklusiv til den som gjør at jeg vil hoppe i taket og juble, en skikkelig deal-breaker altså. Dog var de spillene jeg nettopp nevnte ingen deal-breakere, de ser gode ut, men ikke noen spill som rettferdiggjør et kjøp av konsollen.

 

Ellers tror jeg også at jeg venter på at prisen minker, som den sikkert gjør etter E3.

Enig med deg. Hadde også tenkt å vente til en skikkelig nintendo eksklusiv, men klarte bare ikke la være å kjøpe den :p

Lenke til kommentar

Det kan så være at jeg tar feil her, men jeg vil fremdeles kalle en deal-breaker noe som bestemmer om et produkt skal kjøpes eller ikke.

 

Du tar feil kompis. Deal breaker er det som fucker dealen. Deal closer er mer det du tenker på. Men aldri hørt det brukt som at den og den egenskapen er en deal closer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Alltid vanskelig å spå framtiden, men virker som Nintendo sliter litt. Vanskeligheten med å spå illustrer jo av Wiis ganske lunke mottakelse før release, som viste seg å ikke stemme så bra, så ble Wii U lunken mottatt, men mange sa "se på Wii, dere var lunke til det, dere tar feil når dere er lunkne til Wii U", men nå går det tilsynelatende dårlig for wii U også.

 

Personlig synes jeg Wii U er ett kjempegjesp, det er nesten ingenting som trekker meg mot plattformen slik den framstår i dag.

 

AtW

Lenke til kommentar

Alltid vanskelig å spå framtiden, men virker som Nintendo sliter litt. Vanskeligheten med å spå illustrer jo av Wiis ganske lunke mottakelse før release, som viste seg å ikke stemme så bra, så ble Wii U lunken mottatt, men mange sa "se på Wii, dere var lunke til det, dere tar feil når dere er lunkne til Wii U", men nå går det tilsynelatende dårlig for wii U også.

 

Personlig synes jeg Wii U er ett kjempegjesp, det er nesten ingenting som trekker meg mot plattformen slik den framstår i dag.

 

AtW

Nintendo sliter vel egentlig ikke, problemet de gjorde med wiiU, var at de ikke lanserte noen stor nintendo eksklusiv med konsollen.

Derfor venter folk med å kjøpe konsollen, fordi det ikke er lansert noe Zelda, Super mario(ikke new super mario bros, det bør de seriøst slutte å lage nå), Super Smash osv.

 

Wii ble lansert med Twilight Princess(Zelda), derfor solgte nok den bedre i starten enn wiiU som ikke har noen attraktive titler for øyeblikket å by på.

 

Bare vent å se når Zelda og de andre store titlene kommer, da blir wiiU å selge som hakka møkk :)

Lenke til kommentar

Tja, Zelda hadde sikkert litt å si, men Twilight Princess kom jo også ut på GameCube. Det var nok heller Wii Sports som gjorde Wii til en suksess ved lansering, og noe sånt har man rett og slett ikke på Wii U. Jeg har vel forsåvidt lyst på en, men i likhet med flere andre her er jeg litt bekymret for at den kan ende opp på jumboplass, med få brukbare titler. Wii gjorde i det minste noe nytt, mens Wii U kommer med en kontroller ingen helt ser behovet for, og lanseringen av en ny maskin uten bevegelseskontrollene fra Wii virker mest av alt som en halvhjertet innrømmelse om at dette påfunnet ikke gikk så bra likevel.

 

GameCube slet med dårlig markedsføring, Wii med tilbakestående maskinvare, og begge hadde rimelig dårlig støtte blant tredjepartsutviklere. Wii U har alle disse problemene, og tillegg til den hinsides idiotiske online- og kontosituasjonen de burde ha fikset for flere år siden. Jeg vil gjerne spille Super Mario Universe, men lurer nesten på om de beste er å holde på grunkene til Nintendo tar til fornuften og gjør en Sega.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
mens Wii U kommer med en kontroller ingen helt ser behovet for,

 

En ting kan man være trygg på, Nintendo vil garantert vise behovet for Gamepaden.

At andre utviklere trenger Nintendo`s hjelp for å tenke nytt er gammelt nytt`, også i dette tilfellet må Nintendo lære andre hva Gamepaden kan brukes til.

 

Synd at utviklere tenker profitt istedet for innovasjon, det er gamere som lider av dette, Tetris er like gøy idag som da det ble lansert, etter min mening.

Endret av PÃ¥inter
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, Zelda hadde sikkert litt å si, men Twilight Princess kom jo også ut på GameCube. Det var nok heller Wii Sports som gjorde Wii til en suksess ved lansering, og noe sånt har man rett og slett ikke på Wii U. Jeg har vel forsåvidt lyst på en, men i likhet med flere andre her er jeg litt bekymret for at den kan ende opp på jumboplass, med få brukbare titler. Wii gjorde i det minste noe nytt, mens Wii U kommer med en kontroller ingen helt ser behovet for, og lanseringen av en ny maskin uten bevegelseskontrollene fra Wii virker mest av alt som en halvhjertet innrømmelse om at dette påfunnet ikke gikk så bra likevel.

 

GameCube slet med dårlig markedsføring, Wii med tilbakestående maskinvare, og begge hadde rimelig dårlig støtte blant tredjepartsutviklere. Wii U har alle disse problemene, og tillegg til den hinsides idiotiske online- og kontosituasjonen de burde ha fikset for flere år siden. Jeg vil gjerne spille Super Mario Universe, men lurer nesten på om de beste er å holde på grunkene til Nintendo tar til fornuften og gjør en Sega.

Wii solgte jo best av alle sine konkurrenter, og gamecube var fantastisk flott konsoll som mange likte.

Nintendo sliter egentlig ikke, de bare gjorde et litt dumt valg med å velge å ikke lansere brukbare titler med wiiU konsollen.

Når disse titlene kommer på markedet vil de selge mer enn sine konkurrenter tror nå jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...