Gå til innhold

Telenor fyller på med megabytes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Latterli lavt. 800 MB er jo ingenting, det bruker jeg på en busstur eller to. Fri bruk burde være 6 TB ikke GB. Selv bruker jeg Chess sitt abonnement der jeg betaler for hvor mye jeg ringer og sender sms og kjøper pakke på 3 GB per mnd. Dette blir ganske billig da jeg ringer for 25 min og sender 90 sms per mnd. i gjennomsnitt. 3 GB bruker jeg derimot opp ganske lett.

Lenke til kommentar

Enda godt diskisjon.no-medlemmene ikke er representative for Norge, for da hadde ikke Telenor fantes.

 

Selv om jeg kan gå til Chess/Talkmore/One Call og spare en femtilapp i måneden, så velger jeg Telenor fremfor disse fordi jeg får mer ut av det. I mitt tilfelle billigere telefon, SIM-kort på dagen og BankID på mobil. I tillegg er det andre som har nytte av de gjennom FriFamilie-avtaler, kundeservice 365 dager i året og hjelp i butikker.

 

Alt handler ikke om pris og mange tenker nok ikke engang over at mange av småoperatørene faktisk tar betalt for fakturautsettelse, nytt SIM-kort og har dyrere kundeservice.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Enda godt diskisjon.no-medlemmene ikke er representative for Norge, for da hadde ikke Telenor fantes.

 

Selv om jeg kan gå til Chess/Talkmore/One Call og spare en femtilapp i måneden, så velger jeg Telenor fremfor disse fordi jeg får mer ut av det. I mitt tilfelle billigere telefon, SIM-kort på dagen og BankID på mobil. I tillegg er det andre som har nytte av de gjennom FriFamilie-avtaler, kundeservice 365 dager i året og hjelp i butikker.

 

Alt handler ikke om pris og mange tenker nok ikke engang over at mange av småoperatørene faktisk tar betalt for fakturautsettelse, nytt SIM-kort og har dyrere kundeservice.

 

Enig.

 

Har alltid hatt Telenor og har alltid vært fornøyd. Har vel vært Telenor kunde i 15år nå.

Endret av FiveInline
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som syntes det er utelukkende positivt når operatører kommer med bedre tilbud til kundene sine? At det finnes billigere alternativer, osv osv som mange sikkert er strålende fornøyd med forandrer jo ikke på det faktum at bedre abonnementer uavhengig av produsent er å se på som positivt for alle?

 

 

De mindre selskapene som Chess, One Call, Talkmore osv har alle et par negative sider som veier høyt hos mange, deriblant null tilgang i fysiske butikker (det er mange som foretrekker å ha en fysisk butikk de kan oppsøke om de skulle trenge hjelp), flere tilbyr ikke ting som mobilforsikring, Bank ID på mobil, 4G / LTE med HD Voice osv osv.. Hvorvidt disse tingene er viktig for deg eller ikke blir jo opp til hver enkelt å dømme, men det er nå fremdeles sånn at Telenor fremdeles kan skimte med å å ha så godt som alle de forskjellige små aspektene på plass, flere gode tilbud med telefoner på binding for folk som ikke har råd eller ønsker å punge ut full pris på dagen, det generelt beste utbygde nettet (dette deler de riktignok med Talkmore) og er til nå de eneste som tilbyr 4G / LTE til mobil og er frempå når det kommer til støtte for 4G / LTE til iPhone 5, iPad 4 og iPad Mini som faktisk er ganske så reelt for flere.

 

 

Så det å si at de mindre selskapene er overlegne blir tøvete, alt til sitt bruk og behov sier nå jeg og blir alltid glad når jeg ser operatører forbedre på abonnementene da det skaper økt konkurranse i markedet og en generelt bedre hverdag for alle brukere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har vurdert lenge å skifte til OneCall Folkepakka Data, men da mister jeg fri familie, som jeg drar stor nytte av. Så håpet på at komplett M skulle øke til over 1GB, men nei :/

 

Ringer du over 600 minutter i måneden da? Mange som henger seg oppi ting som fri-familie, og ikke tenker på at de fleste abb. har alt for mye enn hva folk bruker uannsett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En fordel for mange i en fri-familie løsning er at de gjerne har noen yngre familiemedlemmer / søsken som kanskje har kontantkort eller kontrollabonnement hvor det faktum at de kan fortsette å ringe / sende sms til deg, om de så måtte være tomme på kortet / brukt opp månedskvota kan være gull verdt i seg selv.

Lenke til kommentar
Talkmore FTW!
Haha! Talkmore ER jo Telenor :p Les deg opp før du kommenterer :)

Når du skal være slik, skal jeg pirke: Talkmore ER ikke Telenor, men et datterselskap av Telenor.

Videre har han all grunn til å peke ut Talkmore, ettersom de har ulike pakker til ulike priser. djuice er et annet datterselskap av samme konsern, og der har du igjen andre pakker og priser. Dette kommer av at målgruppene er forskjellige. Så om du i det hele tatt hadde formulert deg korrekt i utgangspunktet, hadde jeg fortsatt ikke sett hvor du ville hen.

 

Edit:

Jada, Telenor er fortsatt dyrere enn samtlige konkurrenter, men jeg er glad for å se at konkurransen med tiden har satt sitt preg og at Telenor tydligvis ikke tar markedsandelen helt for gitt.

Endret av thormario
Lenke til kommentar

Har vurdert lenge å skifte til OneCall Folkepakka Data, men da mister jeg fri familie, som jeg drar stor nytte av. Så håpet på at komplett M skulle øke til over 1GB, men nei :/

 

Jeg har også vurdert å skifte til One Call (har Komplett M), men etter å ha tatt en rask titt på Facebook-veggen deres så kommer det aldri til å skje. One Call må jo ha vanvittig dårlig dekning, eller så hadde vel ikke så mange klaget over det. Det er nok bare en liten prosentandel som skriver dette på Facebook, men i forhold til andre selskapers FB-sider så er det ganske ekstremt mange klager.

 

Jeg skal prøve å klare meg med 800mb i måneden, og hvis det ikke går så kan man bestille 1000mb ekstra for 79 kroner.

Lenke til kommentar

Jeg har også vurdert å skifte til One Call (har Komplett M), men etter å ha tatt en rask titt på Facebook-veggen deres så kommer det aldri til å skje. One Call må jo ha vanvittig dårlig dekning, eller så hadde vel ikke så mange klaget over det. Det er nok bare en liten prosentandel som skriver dette på Facebook, men i forhold til andre selskapers FB-sider så er det ganske ekstremt mange klager.

 

Jeg skal prøve å klare meg med 800mb i måneden, og hvis det ikke går så kan man bestille 1000mb ekstra for 79 kroner.

Det enkleste for deg ville jo vært å skifte til Djuice. Det kan du gjøre på Mine Sider hos telenor.no

Lenke til kommentar

Jeg har også vurdert å skifte til One Call (har Komplett M), men etter å ha tatt en rask titt på Facebook-veggen deres så kommer det aldri til å skje. One Call må jo ha vanvittig dårlig dekning, eller så hadde vel ikke så mange klaget over det. Det er nok bare en liten prosentandel som skriver dette på Facebook, men i forhold til andre selskapers FB-sider så er det ganske ekstremt mange klager.

 

Jeg skal prøve å klare meg med 800mb i måneden, og hvis det ikke går så kan man bestille 1000mb ekstra for 79 kroner.

 

De kan vel ikke ha noe dårligere dekning enn telenor når det bruker samme nett. One call switcher også mellom Network Norway, isåfall må det være det som gir dårlige utslag, men egentlig tviler jeg på det.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Skjønner du det fortsatt ikke? Talkmore = Telenor, dvs. Alt utenom abonementene er likt

 

 

Jeg fostod akkurat hva du mente :) Jeg tok kommentaren din først som dissing av Telenor og hyllest av Talkmore noe som ville ha vært teit med tanke på at de har samme eiere

 

Når du skal være slik, skal jeg pirke: Talkmore ER ikke Telenor, men et datterselskap av Telenor.

Videre har han all grunn til å peke ut Talkmore, ettersom de har ulike pakker til ulike priser. djuice er et annet datterselskap av samme konsern, og der har du igjen andre pakker og priser. Dette kommer av at målgruppene er forskjellige. Om vi sier at du hadde formulert deg korrekt i utgangspunktet, ser jeg fortsatt ikke hvor du vil hen.

 

Edit:

Jada, Telenor er fortsatt dyrere enn samtlige konkurrenter, men jeg er glad for å se at konkurransen med tiden har satt sitt preg og at Telenor tydligvis ikke tar markedsandelen helt for gitt.

 

Jeg vet, jeg vet :) Har jobbet innenfor Telenor-konsernet fra 2006 til 2011. Men angående priser og innhold så er jo Talkmore og Djuice så å si helt likt. At prisene til Telenor er høyere "rettferdiggjøres" de mange tjeneste som følger med, men hovedgrunnen er tilhengerskaren på 40år+ som er vant til Telenors tidligere "monopol" på tele og aldri kunne tenke seg disse "nymotens teleselskaper". Telenor vet at mange av disse aldri kommer til å forlate de.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...