Gå til innhold

Telenor fyller på med megabytes


Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan det er lovlig å markedsføre med "Fri bruk" når det faktisk ikke er fri bruk.At 6Gb er en slags uoppnåelig grense å nå er jo en hårreisende påstand. Telenor sier selv man kan oppnå opptil 80Mbps på 4G-nettet og i den farten tar det 10 minutter(!) å bruke opp kvota for måneden.

 

Tja, er nå fortsatt snakk om fri bruk uansett om det går -treeeigt- når dem setter ned hastigheten ,du betaler ingenting mer ,sjøl om du skulle bruke 20 GB på en måned

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spurte Chess om hva strupinga var på på On Flex for noen uker siden og de sa at det var 5 GB.

Snakka med dem på telefon i går (samtidig som jeg bytta til On Flex) og hun kunne bekrefte at det var ekte fri bruk. De har bekreftet det samme på Facebook, og nå fikk jeg mail med samme bekreftelse:

 

Hei -------------!

Jeg skal være kort og konsis som du ønsket. Chess OnFlex med FriBruk av data har ingen strupegrense per dags dato.

Håper dette var svaret du håpet på :-)

 

Ønsker deg en riktig fin dag!

Vennlig hilsen / Kind regards

---------- | Kundekonsulent Chess

Tel: 06060

E-mail: [email protected]

Chess, TeliaSonera Norge AS

Møllendalsveien 1, 5009 Bergen

www.chess.no | Følg oss på Facebook

 

Så, neste er å finne et dugelig LTE modem, og så har jeg bedre nett en det er mulig å få levert i kabel der jeg bor :D

Lenke til kommentar

 

Snakka med dem på telefon i går (samtidig som jeg bytta til On Flex) og hun kunne bekrefte at det var ekte fri bruk. De har bekreftet det samme på Facebook, og nå fikk jeg mail med samme bekreftelse:

 

 

 

Så, neste er å finne et dugelig LTE modem, og så har jeg bedre nett en det er mulig å få levert i kabel der jeg bor :D

det er vel et tale, og ikke ett data abbonomentet? Eller skulle du få et 4G simkort fra Chess? Det er noe jeg og kunne tenkt meg. Fått et nytt tvillingsim kort 4G til padda da og heller bare brukt det i ruteren hadde jo vært genialt og ikke minst billig med FRIBRUK DATA hehe. Kunne jo da i prinsippet brukt 100GB i 4G nettet for litt over 300kr pr mnd.

Elkjøp selger huawei e589 for ca 1500kr tror jeg :)

Lenke til kommentar

det er vel et tale, og ikke ett data abbonomentet? Eller skulle du få et 4G simkort fra Chess? Det er noe jeg og kunne tenkt meg. Fått et nytt tvillingsim kort 4G til padda da og heller bare brukt det i ruteren hadde jo vært genialt og ikke minst billig med FRIBRUK DATA hehe. Kunne jo da i prinsippet brukt 100GB i 4G nettet for litt over 300kr pr mnd.

Jeg bestillte også et TvillingSURF kort som jeg sa jeg skulle bruke i "tableten" min. Regner med dette kommer i 4G, om ikke må jeg ringe og få sendt ett med 4G på.

 

Men ja, planen er jo å få opp 4G og bruke det som hovednett hjemme. Så slipper jeg å leeche trådløsnett hos naboen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...