Gå til innhold

Fem startmenyer til Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men klart, enkelte verken vil eller evner å lære seg noe nytt.
For min del handler det om at jeg vil bestemme selv hvordan jeg vil bruke systemet, ikke at jeg ikke kan lære noe nytt. Systemet skal tilpasses min bruk, ikke omvendt. (Som også er årsaken til at jeg ikke fikser Mac OSX.)If it works, don't fix it! :-)

 

symbian fungerte utmerket, men jeg antar du ikke har en gammel nokia?

Du har mulighet til "tilpassing" ved å bruke disse programmene. jeg ser ikke hva de gjør forskjellig fra søk i "apper" og menyen du får opp ved og dra musa ned i venstre hjørnet. (satt de separat for bruker hurtigtaster, noe som gjør det mye enklere).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jo veldig positivt. Vurderer kanskje Win8 nå.

 

Er du en som skal ha stabilitet, så nei.

Kjøpte 3 lisenser, og endte opp med 3 krasj.

Tror Win8 OSet har store problemer med USB3.0 portene på datamaskinene.

Plugger du inn en USB og overfører, (du får normal 3.0 hastighet), så midt i overføringen krasjer hele sullamtiten. "Windows has experienced some problems..."

Dritt OS.

Noen som vil kjøpe de tre lisensene? :)

Lenke til kommentar

Er du en som skal ha stabilitet, så nei.

Kjøpte 3 lisenser, og endte opp med 3 krasj.

Tror Win8 OSet har store problemer med USB3.0 portene på datamaskinene.

Plugger du inn en USB og overfører, (du får normal 3.0 hastighet), så midt i overføringen krasjer hele sullamtiten. "Windows has experienced some problems..."

Dritt OS.

Noen som vil kjøpe de tre lisensene? :)

Synd å høre at folk har problemer, det er mye som kan forårsake dette.

Personlig har jeg aldri hatt en mer stabil maskin enn nå, kjørt 8 i over et halvår nå.

Lenke til kommentar

Startmenyen er mye MYE tregere enn Windows 8 starten og det er en rimelig simpel grunn til dette. Du kan bare sveipe nederst til venstre hjørne på skjermen for å få opp dine mest brukte programmer, og du kan også customize hva som er der uten noe som helst problem noe som er mer bry med startmenyen.

 

Spesielt ved bruk av flere skjermer er nye grensesnittet enda mer raskere. Jeg kjefta en del da jeg først testet Windows 8, men etter å ha sittet med det siden lansering så er alt annen enn Windows 8 akkurat nå rimelig crap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har selv vært en flittig bruker av Start8 siden jeg installerte windows 8 tidligere i høst.

 

Er sålangt kjempefornøyd og har for min del blitt et must for den samme gode arbeidsflyten som jeg hadde i 7. Har to PCer med win8 uten start8 også og det er absolutt en mindre effektiv opplevelse for min del.

Lenke til kommentar

Finnes det folk som daglig bruker 8 og fortsatt savner et 20 år gammelt menysystem? Jeg gjør ingenting annerledes enn jeg gjorde i Windows 7, jeg trykker på Windows-tasten og begynner å skrive hva jeg ser etter. At det popper opp en skjerm med fliser i stedet for en hjørnemeny er ikke relevant når funksjonaliteten er den samme.

 

Du trenger aldri å bruke fliser, du trenger aldri å bruke "Metro"-apper. Bare avinstaller dem.

 

Snarveier jeg trenger ofte, fester jeg til oppgavelinja.

Enig.

 

Windows 8 fungerer som en "drøm" for min del nå. Nå har jeg de absolutt mest brukte programmene festet på startlinja, mens andre programmer som jeg bruker relativt ofte har jeg på Metro skjermen. Har avinstallert nesten alle medfølgende apps (uten om vær appen etc).

 

Har aldri savnet den gamle startmenyen til noe .. :)

 

Hvorfor har ingen sakt dette tidligere.. Jeg vurderer også å kjøpe Win 8 nå. :D

Hvorfor det egentlig? Er strengt tatt ikke så stor forskjell mellom Windows 7 og Windows 8 om man først skal fjerne det nye windows 8 kommer med.. :p

 

penger ut av vinduet :p

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Dette blir lit rart

 

på den en siden er det full fokus på at man må bruke windows8

og så viser det seg at forskjellen fra windows7 til 8 ikke er så veldig stor

 

Derimot så skaper metro og alt rund det , inkluder flisene en del frustrasjoner

Ikke fordi er der men fordi man ikke får lagt det vekk

 

 

Det som er lit pussig her er at det kan virke som om dere som er fornøyd med windows8 har valgt å installere en meny erstatter.

Hvor det i grunn hvis w8 er så bra ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bestilte en ultrabook til min mor med win8. Jeg tror nok hun hadde foretrukket det kjente å kjære operativsystemet, men når det ble et nytt så tror jeg hun hadde foretrukket å kunne velge hvordan det skulle se ut og brukes.

 

Ser flere har skrevet at de finner det praktisk og raskt å skrive hva slags program de vil bruke. Folk tilpasser tiles. Folk installerer programmer for å få gammel start.

For svært mange er dette utenkelig. De er på et annet nivå.

 

Jeg er helt sikker på at folk kommer til å venne seg til win 8 etterhvert, men jeg er minst like sikker på at mange kommer til å irritere seg over at de blir tvunget inn i noe helt ukjent og for mange vil datavegringen ikke bli mindre med win8.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt stabil Win2000, WinXP, sånn noenlunde med Win7 og har prøvd meg på Win 8.

 

Foretrekker å bruke Win7 til det dagligdagse, artig å ha det nye også, så man kan venne seg litt til hvordan det er blitt.

 

OS'et jeg likte minst var når Windows 95 var nytt, og Windows Vista. For ikke å glemme Windows 3.11 som var et rent skjært helvete.

 

Selv om det kanskje ikke er så veldig forskjellig i fra annen programvareinnstallasjoner med slike "retro start-menyer", så er det likevel en inngripen i operativssystemet. Er litt skeptisk til det, med hensyn på sikkerhetsbrister som kanskje ikke vil bli oppdatert. nye windows-update patcher må også være kompatible tilfelle Microsoft finner noe bugs de mener de må rette på en brutal måte.

 

Det hyggeligste ville være om Microsoft innså at enkelte ønsker å kjøre med gammel start-meny, og hatt valget om å bytte aktivert fra første stund.

 

Eneste grunnen jeg ser for at Microsoft kan tjene litt på å ikke ha gammel meny aktivert er at folk kanskje ikke ville valgt å prøve Metro, dersom dette var aktuellt.

Lenke til kommentar

Jeg trives med W8. Og startmenyen bruker jeg så lite at den ikke er til sjenanse i det hele tatt. Så lite at jeg heller ikke gidder å bruke diskplass på Start8 eller lignende.

... og så er det dønn stabilt ifht Win7. Like stabilt som XP etter min erfaring

Endret av StorPeder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...