Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Må bare få lufte litt frustrasjon her inne nå. Er det ingen andre som irriterer seg grønne over all slags målsøkende panservernvåpen som SOFLAM, Javelin osv. Mange av de større kampene ender jo opp i en discoorgie av laser, røyk og alarm-techno. Hva var galt med de trådstyrte våpnene fra BF2 der man faktisk måtte gjøre en innsats?

 

Irriterer meg heller over littlebirds som repareres raskere enn man kan klare å skade dem. For ikke å nevne alle eksplosivene i spillet og våpen som gjør det attraktivt å stå lengst mulig unna fronten og bare spamme hele runder fra start til slutt (mortar, airburst, lvg, ubegrenset med granater osv).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Må bare få lufte litt frustrasjon her inne nå. Er det ingen andre som irriterer seg grønne over all slags målsøkende panservernvåpen som SOFLAM, Javelin osv. Mange av de større kampene ender jo opp i en discoorgie av laser, røyk og alarm-techno. Hva var galt med de trådstyrte våpnene fra BF2 der man faktisk måtte gjøre en innsats?

Irriterer meg heller over littlebirds som repareres raskere enn man kan klare å skade dem. For ikke å nevne alle eksplosivene i spillet og våpen som gjør det attraktivt å stå lengst mulig unna fronten og bare spamme hele runder fra start til slutt (mortar, airburst, lvg, ubegrenset med granater osv).

Du tar ikkje littlebirds alene med en som repper. Det er heller ikkje meningen heldigvis. De nerfet reppinga for lenge siden også.

 

Står man stille, så dør man av mortar. Noobs står stille. Airburst dør man av på locker/metro. Hvem gidder å stå stille i en trang gang da...

Lenke til kommentar

Skulle så inderlig gjerne ønske at BF5 kunne kvitte seg med møkk som "battlepacks" og 1 million forskjellige unlocks. "Back to basic" hadde vært helt supert. La alle få samme våpen og unlocks etter et noenlunde normalt antall spilletimer slik at man kan spille på samme nivå med samme våpen og ikke prøv å lure folk til å kjøpe seg unlocks og våpen. Men et slikt enkelt ønske det er vel å håpe på altfor mye tror jeg dessverre..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det har vært slik veldig lenge at du kan kjøpe battlesnacks for penger.

 

I BF5 så må du sikkert betale for å få unlocks og mer ammo, 100kr per magasin med 30 kuler, i virkeligheten er jo det rå billig riktig nok.

 

Nei faen, håper ingen ifra EA eller DICE er inne i tråden her så jeg har gitt de en ny brilliant ide, sorry.

Lenke til kommentar

Uansett hvor du treffer så er man hvertfall satt ut av spill etter at et par 5.56 treffer deg i kroppen fra en M16. Tviler ikke på at hele kroppen går i sjokk når noe slikt skjer. Om man får noen 7.62 i kroppen så er ikke det noe bedre :)

En 5.56 irl setter deg i sjakk. Men du kan gå rundt mens du er skudd, helt til du oppdager det..

 

DA reagerer kroppen.

 

Jeg har hatt en stor skade, og ikke merket noe som helst. Før en påpekte "HVA FAEN HGAR SKJEDD?" Så så jeg etter, og da satt smerten og panikken inn.

Det kommer vel helt ann på hvor du treffer.

Aimer alltid for HS

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

 

 

Må bare få lufte litt frustrasjon her inne nå. Er det ingen andre som irriterer seg grønne over all slags målsøkende panservernvåpen som SOFLAM, Javelin osv. Mange av de større kampene ender jo opp i en discoorgie av laser, røyk og alarm-techno. Hva var galt med de trådstyrte våpnene fra BF2 der man faktisk måtte gjøre en innsats?

Irriterer meg heller over littlebirds som repareres raskere enn man kan klare å skade dem. For ikke å nevne alle eksplosivene i spillet og våpen som gjør det attraktivt å stå lengst mulig unna fronten og bare spamme hele runder fra start til slutt (mortar, airburst, lvg, ubegrenset med granater osv).

Du tar ikkje littlebirds alene med en som repper. Det er heller ikkje meningen heldigvis. De nerfet reppinga for lenge siden også.

 

Står man stille, så dør man av mortar. Noobs står stille. Airburst dør man av på locker/metro. Hvem gidder å stå stille i en trang gang da...

 

 

Det er jo det som er sprøtt. At man ikke skal kunne ta ut et minihelikopter med igla/stinger, og at dette til gjengjeld kan snu på en 5-øring og har eksploderende ammo og whatnot.

 

Problemet med mortar/airburs/ucav osv er at den som skyter kan stå helt ueksponert og bare spamme hele runder igjennom. Mortar trenger man ikke engang være i nærheten av for å spamme fienden, man kan like gjerne stille seg i spawn og herje villt, slik mange faktisk gjør. Utrolig irriterende.

Lenke til kommentar

Tre mann som samarbeider skal som oftest vinne over en mann alene, slik bør det være. Hvis to/tre mann på bakken samarbeider litt så går heliet raskt ned. ( Men jeg vet også at dette ikke alltid er like enkelt på Dawnbreaker og Floodzone da det er litt mye bygninger som en god pilot kan ta dekning bak. )

 

Hvis ingen på laget er villig (eller intelligent nok) til å skifte klasse til recon i to minutter og fyre opp en MAV for å ta ut en mortar så fortjener man litt mortar-rape.

Lenke til kommentar

 

Enkelte maps er det utrolig vanskelig å unnslippe når flere står med stinger, AA, Jet å alskens ting som kan locke på deg. Lancang Dam er et skrekk eksempel hvor du kan stå med spawn å skyte ned alt med AA. Er kun et map jeg setter meg i førersetet på heli å det er Siege hvor du kan gjemme deg bak bygninger. Savner below radar fra BF3 hvor du hadde mulighet for å holde helien flygende i mere enn 3 minutter.

 

Ser veldig få som bruker stinger egentlig. Det er vel fordi den er bortimot ubrukelig. Som regel får man maks 2 hits av 5 raketter, og ingen er mer enn 50 hit og mobility hit. Sjelden mobility kill. Kraftigste anti-vehicle weapon må vel være SRAW. Ulempen er et sakte prosjektil og krever endel skill for å ta ting på avstand og som beveger seg. De som mestrer det derimot er nesten guder.

Lenke til kommentar

Brukte en del sraw før, men nå bruker jeg nesten bare smaw, joda sraw er nok kraftigere, men ulempen er jo at man må guide den og at man da må stå ute i åpent terreng hele tiden, er det ett lite løv blad i veien så bare styrter den i bakken eller noe.

Men smaw funker fjell til å skyte heli med, så klart den er jo noe mer begrenset på avstand etc, men det er ikke umulig å få kill på helis langt unna med den også.

Men er man sraw leet2kswaggerlicious eller noe sånt, så er man stort sett kongen på haugen ja.

 

Smaw gjør noen får poeng mindre damage, men du har flere smaws enn sraw og de er fire and forget så du kan poppe opp hvor som helst etter å ha reloadet ny rakett.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Ser veldig få som bruker stinger egentlig. Det er vel fordi den er bortimot ubrukelig. Som regel får man maks 2 hits av 5 raketter, og ingen er mer enn 50 hit og mobility hit. Sjelden mobility kill. Kraftigste anti-vehicle weapon må vel være SRAW. Ulempen er et sakte prosjektil og krever endel skill for å ta ting på avstand og som beveger seg. De som mestrer det derimot er nesten guder.

 

Jeg bruker den hele tiden om dagen jeg - synes det er ett stort problem om dagen at folk som er gode i heli totalt dominerer runder, og ender opp med 100-1 k/d så det blir nesten umulig å få gjort noe uten å ha dekning. - Da fungerer stinger ypperlig som heli-repellant, en stinger etter heliet får det unna en stund mens det flyr for å komme seg unna, og etter en 3-4 single-stingere som de må dukke så holder de seg vanligvis unna området. - Og så mister de jo kontrollen ved hit og må baile innimellom også, og da er heliet bort til ny spawn. (men kills, nei det er ikke så lett å få)

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...