Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den enorme matteassistansetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som er gode på likninger med naturlige logaritmer? Trenger hjelp med denne oppgaven:

 

1/e^x-e^-x=2

 

takk på forhånd.

 

Begynn med å gange med e^x, så får du vekk brøken. Ser du nå en substitusjon du kan gjøre som får ligningen over på en form du er vant til?

Lenke til kommentar

Ja, du har 4! passord, men må dividere på 2!, for å kompensere for de N-ene. Skulle du laget passord av ordet VANNMANN ville du tilsvarende fått 8!/(2!*4!) passord, siden A forekommer to ganger og N fire ganger. Tygg litt på det, og se om du ser logikken.

Mulig det er noen formler som fikser dette fremfor logisk resonnering, men har ikke sannsynlighetspensum foran meg i det jeg skriver dette... :)

Lenke til kommentar

Ja, du har 4! passord, men må dividere på 2!, for å kompensere for de N-ene. Skulle du laget passord av ordet VANNMANN ville du tilsvarende fått 8!/(2!*4!) passord, siden A forekommer to ganger og N fire ganger. Tygg litt på det, og se om du ser logikken.

 

Mulig det er noen formler som fikser dette fremfor logisk resonnering, men har ikke sannsynlighetspensum foran meg i det jeg skriver dette... :)

 

 

Det var vel dette jeg var ute etter. Tankegangen.

Takker veldig! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...