Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!


  

433 stemmer

  1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

    • Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-169651

Etter oppdatering til 5.0.1 på min S4+ så har Google Play tjenester begynt å mase om noe app greier..

 

Noen som vet hva det er?

Kan du være litt mer spesifik enn "noe app greier?"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Etter oppdatering til 5.0.1 på min S4+ så har Google Play tjenester begynt å mase om noe app greier..

 

Noen som vet hva det er?

Kan du være litt mer spesifik enn "noe app greier?"

 

 

Jeg fikk ikke sett hele meldinga, men etter en oppdatering av 4 app'er idag så har meldingen forsvunnet.

 

Case closed :)

Lenke til kommentar

Før Lollipop mener jeg man hadde et valg under kontakter, "Kontakter som skal vises". På "vanilla Android" er det der fortsatt men på stock Samsung firmware, så finne jeg ikke det valget lenger. Noen som vet hvor det har blitt av?

Edit: Glem det, kom tilbake av seg selv.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

I går kveld la jeg merke til at lyden på bl.a. TV2 Sumo var svært svak, selv om jeg skrudde volumet til topps var bare så vidt høyt nok. I dag tidlig våknet jeg heldigvis før alarmen, for da den gikk var den knapt hørbar. Går inn i musikkprogrammet for å feilsøke, og får beskjed om at den ikke kan spille under samtaler, selv om jeg ikke er i en. Nå ordnet det seg etter en batteri-ut-omstart, men jeg vil jo helst unngå dette i fremtiden.

Lenke til kommentar

Har nå fått Android 5 for ett par dager siden, men for å være helt ærlig synes jeg telefonen virker enda tregere. Når jeg holder nede hjem tasten for å multitaske tar det flere sekunder før den reagerer (noe som sjelden skjedde me 4.4). Synes egentlig det meste har blitt tregere og av og til merker jeg at det lagger når jeg bare blar meg gjennom apper på hjem siden.

 

Vurderer å rote til Cm eller stock (er det samme greia?). Noen som har erfaringer me dette? Og hvis jeg gjør det (finner sikkert en guide ett eller annet sted) er det da mulig å overføre bilder, mld, apps osv som jeg har nå tilbake til tlf etter at jeg har rootet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

 

Fikk en ny oppdatering igår, virker som den er tilbake til normale hastigheter igjen.

Det er dessverre ikke normale hastigheter hele tiden :( henger seg opp og blir treg regelmessig :( vurderer å reklamere på tlf.

Vet flere ble plaget med dette etter oppdatering til 5.0 (ikke bare på s4) men ettersom jeg forstod ble det i de fleste tilfeller løst med en gjennopretning av tlf.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har nå endelig tatt en factory reset. Tok backup med Kies 3 før jeg startet. Men nå når jeg går på "Backup/Restore" taben og velger "Restore data" kommer ikke backup filen opp. Står bare "Select folder". Har prøvd å velge alle de forskjellige mappene (bruker C:\UsersBruker\Documents\samsung\Kies3\backup) og undermappene, men ingenting går. Hva gjør jeg? Har dog greid å få tilbake kontakter, da disse kunne legges inn ved å de til Contacts.spb, som ligger inne i backup mappen min.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er internminnet til Galaxy S4 en chip som man fysisk kan ta ut, eller er det loddet fast?

 

Jeg har en telefon som ble (salt)vannskadet for en stund siden, og prøver febrilsk å få reddet den. Har prøvd å rense diverse komponenter med isopropanol, og har fått vekk en del av saltrestene som sitter på kortet, men det hjelper ikke. Når jeg prøver å skru på telefonen, rister den kanskje hvert tiende sekund, men får ikke noe mer respons enn det. 

 

Som siste utvei tenkte jeg at jeg ihvertfall kunne prøve å redde de lagrede dataene mine, men som sagt vet jeg ikke om dette lar seg gjøre. Pcen gjenkjenner iallfall ikke telefonen når jeg kobler den til.

 

Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar

Ganske sikker på at det sitter i hovedkortet på S4, og er ikke noe du får plukket ut av telefonen.

 

Edit: Den med rød ring rundt seg tror jeg... 

 

Skulle faktisk til å poste et liknende bilde; du har helt rett, det sitter på moderkortet. Får vel belage meg på å vaske vekk litt mer salt (regner med at isopropanol er det enkleste), og heller gi opp dersom det heller ikke fungerer. 

EDIT: Det som er så frustrerende er at den vibrerer når jeg setter i lader/kabel til PC, men det kommer hverken opp noe på skjermen, eller noen detektert disk på PCen.

Endret av Akrobaten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...