Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!


  

433 stemmer

  1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

    • Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30


Anbefalte innlegg

Det som irriterer meg med knappene på denne telefonen er at man ikke kan slå av funksjonen hvor skjermen slås på med hjem-knappen uten å roote. Den knappen er dømt til å bli trykket inn i bukselomma. Det er jo det power-knappen er til? Hva er vitsen med enda en knapp med samme funksjonalitet?

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en S4 Active, og er for det meste happy. Men jeg savner vanilla Android.

 

Nå forsøkte jeg å finne ut hvor det har blitt av widgets på låseskjermen (eller hva man kaller det på norsk), og søkte meg frem til hvor jeg skulle finne det.

Det skal skrus på omtrent her:

Settings > My device > Lock screen -> "Multiple widgets."

Så skal man kunne velge widgets omtrent her:

Settings > My device > Lock screen > Lock screen widgets

 

Så kommer problemet mitt. Jeg har satt på krav om mønster for å låse opp mobilen. Og dermed får jeg heller ikke lov til å bruke widgets på låseskjermen. Det får man på vanilla Android, uten at dette går utover sikkerheten.

 

Jeg vil tro det samme problemet gjelder uansett hvilken beskyttelse jeg har, med unntak av sveip (som ikke er noen beskyttelse). Så nå har jeg abonnert på tråden som forteller når CyanogenMod gir ut en versjon for S4 Active.

 

TouchWiz har noen smarte greier ved seg, men det aller meste er enten bloatware eller mer tungvinte (eller neddummet) løsninger av det Android tilbyr "ut av boksen". :(

Endret av XmasB
Lenke til kommentar

Huff! Sliter veldig med å velge mellom vanlig S4 og Active. Største usikkerhetsmomentet er skjermen. Hvor mye bedre lysstyrke er det på Active, og hvor mye bedre er fargene på den vanlige modellen? Vil gjerne ha den med best skjerm! Også litt bekymret for kameraet til Active.

 

Noen som har prøvd begge?

Lenke til kommentar

Jeg gikk for Active da kamera ikke er veldig viktig for meg på mobil. Bruker det stort sett bare til enkle snapshots og "huskelapper". Speilrefleksen er med om jeg skal ta bilder.

Ettersom de er nær identiske på det meste annet, var det egentlig ikke så mye lure på for min del. At jeg slipper å bekymre meg for vann og fukt er et stort pluss. Den har vært med på et par kraftige regnskyller allerede. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har bestilt 4 forskjellige fra miniinthebox.com Mener den ene ligner på den du viser til.

Har ikke fått de enda.

http://m.miniinthebox.com/no/index.php?main_page=mobile_advanced_search_result&q=S4

 

Tillegg:

Her er den ene jeg har bestilt:

http://m.miniinthebox.com/no/grid-design-skinnveske-med-kortspor-for-samsung-galaxy-s4-i9500_p612793.html

Må si jeg ble veldig fornøyd med mitt nye cover. Kjapt levert,13 dager fra bestilling. Kjøpte 3 forskjellige typer, men denne røde jeg linker til ble best. Godt "polstret" og rett inn på skjermen da jeg åpner coveret. Satte på mønsterlås, for det var fort gjort å komme innpå noen tastet. Vanesak. Vel verdt pengene. Kr. 68.-

Endret av MonaH
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar, begge to!

 

Har prøvd begge. Skjermen på Active er meget god, betydelig mer lyssterk og mer naturlig i fargevisningen(hvitt er hvitere), men jeg valgte å beholde den vanlig S4 da kameraet på Active skuffet.

 

Merker man stor forskjell på lysstyrken innendørs også, eller går det mest på bruk i solen? Vanlig S4 er vel kjent for å være temmelig lys den også? Betydelig bedre enn tidligere AMOLED skjermer, eller?

 

Kamera er ganske viktig for meg, derfor jeg heller mot den vanlige. Har heller aldri ødelagt en mobil, er derfor usikker på om det er noe vits med active. Vet bare at jeg kommer til å angre, dersom jeg mot formodning skulle klare å ødelegge den :p

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar, begge to!

 

 

 

Merker man stor forskjell på lysstyrken innendørs også, eller går det mest på bruk i solen? Vanlig S4 er vel kjent for å være temmelig lys den også? Betydelig bedre enn tidligere AMOLED skjermer, eller?

 

 

Lysstyrken kommer jo best til anvendelse ute i dagslys men det merkes at den er mer lyssterk også innendørs.

 

Jeg har S4 og skaffet meg og en Xperia Z til utendørsbruk nå når høsten kommer. Synes den er stiligere enn S4 Active og dessuten er det fint med litt forandring :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er bare viktig at den er betydelig mer lyssterk enn min nåværende Galaxy Nexus, (2011 mod) som jeg oppfatter som svak også innendørs. Er det stor forskjell på S4 kontra den eller S2?

Jeg mener det er stor forskjell på S2 og S4, men det er også forskjell på øyet som ser og hva slags forventninger man har. Kan du ikke stikke innom en elektronikkforretning som har liveutstilling av telefoner, så kan du selv trekke dine egne slutninger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med skjermen i "film"-modus synes jeg fargene ser svært så naturlige og behagelige ut. Ut av esken er skjermen veldig overeksponert i typisk Samsung-stil. Synes også at lysnivået er godt nok i dagslys, men jeg har ikke så mye å sammenligne med da den er milevis bedre enn min gamle Desire S (som aldri har vært en toppmobil..). Jobber ute og har ikke noe problem med å bruke skjermen i fullt sollys.

 

En annen ting er jo at kameraet på S4 er fantastisk bra i dagslys!

Endret av Pennywise
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...