Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!


  

433 stemmer

  1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

    • Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30


Anbefalte innlegg

Regner med at det ikke er så stor forskjell til S4 Active, noen som vet hvordan jeg starter opp telefonen i "vanlig modus"? Da jeg skrudde på telefonen tidligere i dag vil den kun starte i sikkerhetsmodus, hjelper ikke å starte den på nytt eller å ta ut batteriet i noen minutter for så å skru den på.

 

Det skal bare være og starte normalt, men siden du har gjort det. så gå i recovery, ved og holde inne volum up, hjem og power. så slipper du power når telefonen vibrerer og resternde kanpper når du kommer til samsung logoet, der velger du wipe / factroy resett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg satte opp Dropbox på mobilen min i går, og etter å ha tatt en del bilder i går ser jeg nå at dette ikke fungerer like bra som forventet fra forrige mobil (Galaxy Nexus).

 

Problemet er at bilder ikke roteres riktig på pc'en. På Nexus var dette i orden. Jeg ser at bildene er riktig på mobilen (S4 Active), i diverse apper (inkudert Dropbox) og på dropbox.com. Flere som har, eller har hatt, dette problemet?

 

Det kan virke som om problemet er i Dropbox, men siden jeg ikke opplevde dette med Nexus...

Lenke til kommentar

Det skal bare være og starte normalt, men siden du har gjort det. så gå i recovery, ved og holde inne volum up, hjem og power. så slipper du power når telefonen vibrerer og resternde kanpper når du kommer til samsung logoet, der velger du wipe / factroy resett.

Vil jeg da også miste det som er på sd-kortet?

Lenke til kommentar

Jeg satte opp Dropbox på mobilen min i går, og etter å ha tatt en del bilder i går ser jeg nå at dette ikke fungerer like bra som forventet fra forrige mobil (Galaxy Nexus).

 

Problemet er at bilder ikke roteres riktig på pc'en. På Nexus var dette i orden. Jeg ser at bildene er riktig på mobilen (S4 Active), i diverse apper (inkudert Dropbox) og på dropbox.com. Flere som har, eller har hatt, dette problemet?

 

Det kan virke som om problemet er i Dropbox, men siden jeg ikke opplevde dette med Nexus...

 

De blir lagra med rotate tag i exif metadata, men er langt fra alle programmer som sjekker dette når de åpner bildene, Opera sjekker f.eks. ikke mens Chrome gjør det

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk telefonen min fra djuice i dag, og oppdaget til min forskrekkelse at de har lagt inn en masse telenor-bloat. Trodde ikke de gjorde dette lengre (min forrige HTC var helt clean). Er det en måte å fjerne dette på uten å roote? Orker ikke styre med det nå med en gang.

Du kan sjekke inn på apps om en kan deaktivere appene...

Lenke til kommentar

De blir lagra med rotate tag i exif metadata, men er langt fra alle programmer som sjekker dette når de åpner bildene, Opera sjekker f.eks. ikke mens Chrome gjør det

Ja, det er jo forsåvidt greit. Men om det er der "feilen", må det også bety at Galaxy Nexus faktisk roterer bildene før lagring. Samtidig synes jeg det er rart at de vises riktig på dropbox.com, men ikke på disk ved synk til pc. Ei heller på tv. Men tror nok du har rett. Skal sjekke bildene fra Nexus og EXIF info på disse sammenligned S4 Active.

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål igjen fra meg ang konas S4

Hun har vanligvis slått av mobildata.

Når hun får en MMS, så regner jeg med at hun et kort øyeblikk må åpne for mobildata for å laste ned filen.

Dette tar bare noen sekunder.

Så slår hun igjen av mobildata.

 

Er det riktig at hun blir belastet for dette?

 

Eks: kl 16:18 i går, så lastet hun ned en MMS melding.

I dag er denne belastet som følger:

 

08.08.2013 16:18 GPRS trafikk 0,117MB 0,58

 

Eller er vi "helt på jordet" her. Og det er noe vi ikke forstår??

Abonnementet er "Talkmore link"

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål igjen fra meg ang konas S4

Hun har vanligvis slått av mobildata.

Når hun får en MMS, så regner jeg med at hun et kort øyeblikk må åpne for mobildata for å laste ned filen.

Dette tar bare noen sekunder.

Så slår hun igjen av mobildata.

 

Er det riktig at hun blir belastet for dette?

 

Eks: kl 16:18 i går, så lastet hun ned en MMS melding.

I dag er denne belastet som følger:

 

08.08.2013 16:18 GPRS trafikk 0,117MB 0,58

 

Eller er vi "helt på jordet" her. Og det er noe vi ikke forstår??

Abonnementet er "Talkmore link"

. Kan være mye annet som drar nett. Feks Facebook eller vær oppdatering. Men spørsmålet er hvorfor hun har smartmobil når nettet er av. Hele poenget med slike telefoner er å være online
Lenke til kommentar

Ikke sikkert jeg har rett, men jeg trodde datatrafikk måtte være påslått når man fikk MMS-en, og at man ikke kunne slå det på for å mota den i ettertid. Når datatrafikken er avslått kommer ikke MMS meldingen frem til telefonen og vil ofte legge seg på "mine sider" på operatørens webside, og når du da åpner meldinger i ettertid laster du den egentlig ned fra websiden, på samme måte som du skulle åpnet et bilde på hvilken som helst nettside, og da blir man også belastet nedlastingen av bildet.

 

Men som nevnt over kan det også være mye annet som kobler seg på nett for å sjekke etter oppdateringer osv. så fort slusene blir åpnet, siden dette er telefoner laget for å være koblet på nett.

Endret av Backpfeifengesicht
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...