Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!


  

433 stemmer

  1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

    • Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det gjort. Min iPhone 5 er solgt og brukte pengene på en S4. Årsaken til det var iPhone 5 antenne problemer. Ble drit lei av at samtaler ble brutt hele tiden. Jeg var innom S2 en ukes tid, men den ble raskt lakt i skuffen pga mye bugs.

 

Kan på ingen måte si meg misfornøyd ned S4, men etter mitt ønske er den litt stor og den sklir lett ut av henda. Og den er merkbart tregere enn iPhone 5 til daglig bruk. Men nå harjeg bestemt meg for å bruke denne telefonen. Har i den forbindelse noen spørsmål. Telefonen min skrur seg av og på igjen 10-15 ganger om dagen. Men kun når jeg har den i lomma. Mistenker at dette er en tastekombinasjon som restarter telefonen. Er det mulig å hindre at dette skjer? Også har jeg problemer med at jeg ikke får oppdateringer på os. Kompiser får, men ikke jeg. Det står Din telefon er endret og oppdateringer er ikke tilgjenglig for din telefon. Hva er feil?

 

Tar gjerne i not tips til gode apps. Tester diverse nettlesere nå. Så langt liker jeg Dolphin sin best.

 

Grunnen til dette med oppdateringer er fordi telefonen har blitt rootet. Da kan du ikke oppdatere OTA. Du kan oppdatere via Kies, eller flashe standard NEE versjon tror jeg, da får du OTA igjen såvidt jeg vet.

 

Gjør telefonen litt raskere ved å få siste oppdateringen samt gå innom developer mode og skru animasjonene til 0.5 eller Off, samt gå inn på S Voice og slikt av aktivering via homekey.

 

Ang nettlesere er stock raskest ime. Dolphin er bra og, men ikke like kjapp.

Bruker selv Chrome for tiden.

 

Gode apps er så mye at det blir en avhandling i seg selv. Spør gjerne i Android tråden om appforslag som kan dekke behov du har eller ønsker, da får du nok gode svar.

 

MonaH: standard Dolphin er nok best.

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det gjort. Min iPhone 5 er solgt og brukte pengene på en S4. Årsaken til det var iPhone 5 antenne problemer. Ble drit lei av at samtaler ble brutt hele tiden. Jeg var innom S2 en ukes tid, men den ble raskt lakt i skuffen pga mye bugs.

 

Kan på ingen måte si meg misfornøyd ned S4, men etter mitt ønske er den litt stor og den sklir lett ut av henda. Og den er merkbart tregere enn iPhone 5 til daglig bruk. Men nå harjeg bestemt meg for å bruke denne telefonen. Har i den forbindelse noen spørsmål. Telefonen min skrur seg av og på igjen 10-15 ganger om dagen. Men kun når jeg har den i lomma. Mistenker at dette er en tastekombinasjon som restarter telefonen. Er det mulig å hindre at dette skjer? Også har jeg problemer med at jeg ikke får oppdateringer på os. Kompiser får, men ikke jeg. Det står Din telefon er endret og oppdateringer er ikke tilgjenglig for din telefon. Hva er feil?

 

Tar gjerne i not tips til gode apps. Tester diverse nettlesere nå. Så langt liker jeg Dolphin sin best.

 

Akkurat det samme jeg frykter: ustabil. Det opplevde jeg med S2, den slo seg av bare den lå på bordet alene. Skjermen er som du sier noe stor, 4,2" er perfekt. Er jo tlf man skal ha, ikke nettbrett!

 

Tror jeg beholder min iPhone 4S inntil videre da den er problemfri, stabil og enklere å bruke enn alt dilldallet på S4...dessverre.

Lenke til kommentar

 

 

Akkurat det samme jeg frykter: ustabil. Det opplevde jeg med S2, den slo seg av bare den lå på bordet alene. Skjermen er som du sier noe stor, 4,2" er perfekt. Er jo tlf man skal ha, ikke nettbrett!

 

Tror jeg beholder min iPhone 4S inntil videre da den er problemfri, stabil og enklere å bruke enn alt dilldallet på S4...dessverre.

 

Telefonen hans er ustabil fordi den nok er innlagt custom rom på... Min s4 som stock har aldri hatt en hangup eller restart.

 

Konklusjonen din er absurd og feilaktig.

Lenke til kommentar

 

 

Grunnen til dette med oppdateringer er fordi telefonen har blitt rootet. Da kan du ikke oppdatere OTA. Du kan oppdatere via Kies, eller flashe standard NEE versjon tror jeg, da får du OTA igjen såvidt jeg vet.

 

Gjør telefonen litt raskere ved å få siste oppdateringen samt gå innom developer mode og skru animasjonene til 0.5 eller Off, samt gå inn på S Voice og slikt av aktivering via homekey.

 

Ang nettlesere er stock raskest ime. Dolphin er bra og, men ikke like kjapp.

Bruker selv Chrome for tiden.

 

Gode apps er så mye at det blir en avhandling i seg selv. Spør gjerne i Android tråden om appforslag som kan dekke behov du har eller ønsker, da får du nok gode svar.

 

MonaH: standard Dolphin er nok best.

 

Er telefonen rootet fra fabrikk da eller? Jeg har aldri rootet den og ingen andre har klådd på den. Vil gjerne ha den tilbake til "normal"

Lenke til kommentar

Syntes standard browser samt chrome er bedre enn Dolphin, men kun fordi de er raskere. Noen småting ellers gjorde og at jeg byttet.

Ok. Jeg har lest litt om dolphin nå. Mange liker ikke det med loggføring, at det ble fjernet/er tilbake osv.

Så jeg holder meg nok til den som fulgte med tlf, og chrome likevel. Sjøl om jeg ikke har noe å skjule :p

Lenke til kommentar

 

 

Både Chrome og standard nettleser skalerer nettsidene feil slik at jeg må skrolle sideveis. Dette skjer ikke i Dolphin.

 

De nettsidene jeg frekventerer funker veldig bra for meg. Var slike småproblemer som gjorde at jeg gikk fra dolphin. Blandt annet.

 

Bruker du mobilversjon eller ordentlig visning?

 

Ipaal: nei skal ikke være det. Men eneste gangen jeg har opplevd restarts og den meldingen ved forsøk på å oppgradere telefonen, er ved custom roms.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

De nettsidene jeg frekventerer funker veldig bra for meg. Var slike småproblemer som gjorde at jeg gikk fra dolphin. Blandt annet.

 

Bruker du mobilversjon eller ordentlig visning?

 

Ipaal: nei skal ikke være det. Men eneste gangen jeg har opplevd restarts og den meldingen ved forsøk på å oppgradere telefonen, er ved custom roms.

 

Jeg bruker mobilvisning. Feks VG. Slitsomt å lese med feks standard nettleser. Hvilke av funksjonene i kies er best å bruke for å få telefonen uten custom roms?

Lenke til kommentar

Ok, en av grunnene til å ha stor skjerm er for meg å kunne bruke nettet slik nettsidene skal være, mao desktop.

 

Hvis du har kjøpt fra butikk skal det være standard rom på, jeg antok du kjøpte fra privatperson siden det virket på symptomene at det var flashet noe.

 

Jeg ville returnert den med de problemene du beskriver. Den skal ikke restarte av seg selv, så du har fått noe ekstremt feil hvis det er tilfelle.

 

Kies er kun til for vanlig oppgradering og Sync og slikt, skal ikke være nødvendig å bruke i det hele tatt om telefonen funker slik den skal ut av esken.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Ok, en av grunnene til å ha stor skjerm er for meg å kunne bruke nettet slik nettsidene skal være, mao desktop.

 

Hvis du har kjøpt fra butikk skal det være standard rom på, jeg antok du kjøpte fra privatperson siden det virket på symptomene at det var flashet noe.

 

Jeg ville returnert den med de problemene du beskriver. Den skal ikke restarte av seg selv, så du har fått noe ekstremt feil hvis det er tilfelle.

 

Kies er kun til for vanlig oppgradering og Sync og slikt, skal ikke være nødvendig å bruke i det hele tatt om telefonen funker slik den skal ut av esken.

 

Telefonen er kjøpt ny fra Multicom for et par uker siden. Det med at telefonen restarter trodde jeg hadde noe med at jeg trykker på flere knapper samtidig i lomma og ikke at det er noe feil med telefonen.

 

Hvordan ser jeg om telefonen er rootet? Prøvde diverse apps, men ingen av de får tilgang.

Endret av iPaal
Lenke til kommentar

Da holder du i så fall lenge trykk på powerbutton. Bytt lomme?

 

Har ingen andre lommer å ta av. Overrasket om ingen andre har dette problemet. Ingen mulighet til å deaktivere power knappen når tastelåsen er på?

 

Problemet med at jeg ikke fikk oppdatert ota løste seg med en hard reset. Telefonen min var ikke rootet. Googlet litt og mange sliter med det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...