Gå til innhold

Skandaløs lansering av SimCity (Win)


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

Kan ikke bare alle late som om spillet blir lansert en uke senere, logge på da, og late som ingenting har skjedd ? Ville nå gitt utviklerne et par dager til å fikse problemene før jeg syter og klager altfor mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke slike ting å leie kapasitet "i skyen" liksom skal ta seg av? Og jeg lurer på hva dette koster EA i omdømme.

 

AtW

 

"Skyen" er ikke realtime, kansje realtime nok til å gjøre SimCity mer spillbart(har opplevd flere minutters lag mellom 2 byer i samme region), men ikke rask nok for et actionspill som diablo. Det er fullt mulig å lage en sky som er kraftig nok, men det koster penger, penger som utgiver sansyndligvis ikke har lyst til å bruke.

 

 

Når det kommer til prisen i omdømme for EA: Hvor mye har blizzard betalt for diablo 3 problemene i begynnelsen? Når jeg leser om ting rundt HotS expansionen nå i disse dager kan jeg ikke si at jeg ser mye til det. Ingen sier at man ikke burde kjøpe HotS på dag 1 da det kommer til å være nede de første dagene..

Lenke til kommentar

Kan ikke bare alle late som om spillet blir lansert en uke senere, logge på da, og late som ingenting har skjedd ? Ville nå gitt utviklerne et par dager til å fikse problemene før jeg syter og klager altfor mye.

 

Hvis alle utsetter kjøpet en uke vil man få akkurat samme problemet bare en uke senere, løsningen du kansje leter etter er slik de gjorde med SWTOR, hvor de bare slapp inn et begrenset antall spillere hver dag.

 

Fortsatt et brudd på kjøpsloven som er strengt ulovlig. Og de nekter refunds som også er ulovlig. De tror de kan herje som de vil fordi de er et amerikansk firma men de må følge norske og europeiske lover.

 

Jeg har lite å bidra med om det juridiske, tenkte bare å forklare litt av det tekniske og foretningsmessige.

Lenke til kommentar

Er faktisk ikke annerledes fordi det er et produkt du kjøper og loven er teknologinøytral

Nei, den er faktisk ikke helt teknologinöytral. Du har ikke angrerett på programvare når forsegling er brutt. Siden det ikke finnes noen avgjörelse i FTU angående digitalt distribuert programvare, så er det ikke noen fasit på når "forsegling" anses som brutt, men for programvare finnes det ikke noen regel som sier at du har krav på å få pröve det.

 

Den aktuelle paragrafen fra angrerettloven er allerede sitert tidligere i tråden.

 

Fortsatt et brudd på kjøpsloven som er strengt ulovlig. Og de nekter refunds som også er ulovlig. De tror de kan herje som de vil fordi de er et amerikansk firma men de må følge norske og europeiske lover.

Det er ikke ulovlig å nekte refunds. Forbrukerkjöpsloven gir selger tilgang til å forsöke å rette en mangel ved produktet som er solgt, så lenge dette gjöres innen rimelig tid. Og rimelig tid vil variere avhengig av hvilket produkt det er snakk om. I dette tilfellet har det gått et par dager, som ikke under noen omstendighet kan anses å väre urimelig.

Lenke til kommentar

Plager det virkelig ingen at arealet man kan bygge i er ekstremt mye mindre enn de forrige spillene?

 

Tror nok det plager mang en kjøper av spillet, om de først kommer seg inn. Personlig er jeg fornøyd med at jeg ikke brukte penger på spillet, da jeg ble godt brent av både Spore og Diablo 3. ShitCity er nå enda et neddummet maxis spill med diablo 3 DRM. Det er jo nødt til å bli katastrofe.

 

Synes også det er noe spesielt at Gamer har valgt å ikke justere sin karakter av spillet, da alle er avhengig av at online delen fungerer som den skal. Det er ikke valgfritt, det er påtvunget alle som en.

Lenke til kommentar

Plager det virkelig ingen at arealet man kan bygge i er ekstremt mye mindre enn de forrige spillene?

 

Det plager mange, men det er blandt de mindre problemene. Du kan jo alltids lage en privat region for å få "større areal", med tanke på at 2km² byer skaper for mye belasting tenk hvor mye problemer de ville hatt med 5km² eller 10km² byer :O

 

Størrelsen på byen er et resultat av valget om å gjøre kalkuleringerr på serverside.

Lenke til kommentar

Jeg var på nippet til å forhåndsbestille SimCity, men valgte å la være etter å ha sett denne:http://www.youtube.com/watch?v=mf5Uj4XIT1YNoe jeg er glad for at jeg lot være nå i ettertid.

 

Har vært "sucker" et par tre ganger nå, det skal jeg inrømme. Nå er det slutt for min del også :) Dette er mye penger det er snakk om, og som han sier, vi gjør meget stor skade på industrien, det er sant.

Bra video!

Lenke til kommentar

Nei, den er faktisk ikke helt teknologinöytral. Du har ikke angrerett på programvare når forsegling er brutt. Siden det ikke finnes noen avgjörelse i FTU angående digitalt distribuert programvare, så er det ikke noen fasit på når "forsegling" anses som brutt, men for programvare finnes det ikke noen regel som sier at du har krav på å få pröve det.

 

Den aktuelle paragrafen fra angrerettloven er allerede sitert tidligere i tråden.

 

 

Det er ikke ulovlig å nekte refunds. Forbrukerkjöpsloven gir selger tilgang til å forsöke å rette en mangel ved produktet som er solgt, så lenge dette gjöres innen rimelig tid. Og rimelig tid vil variere avhengig av hvilket produkt det er snakk om. I dette tilfellet har det gått et par dager, som ikke under noen omstendighet kan anses å väre urimelig.

 

Gjør ikke straffen deres om du får orndet refund noe bedre. De har faktisk ikke lov til å stenge origin kontoen din selvom du refunderer uansett om EULA'en deres sier det for det følger ikke norsk forbrukerkjøpslov og da kan du som norsk borger ignorere EULA'en. Fint å leve i et land som bryr seg litt om innbyggerne sine.

 

Plager det virkelig ingen at arealet man kan bygge i er ekstremt mye mindre enn de forrige spillene?

 

Jo men først vil jeg få lov til å spille det :p må begynne ved starten vet du :p

Endret av cannibalguppy
Lenke til kommentar

Det plager mange, men det er blandt de mindre problemene. Du kan jo alltids lage en privat region for å få "større areal", med tanke på at 2km² byer skaper for mye belasting tenk hvor mye problemer de ville hatt med 5km² eller 10km² byer :O

 

Størrelsen på byen er et resultat av valget om å gjøre kalkuleringerr på serverside.

 

Enkel fix: Ikke bruk tilbakestående DRM løsninger som ødelegger/begrenser mulighetene og features til spill.

Lenke til kommentar

Kan ikke bare alle late som om spillet blir lansert en uke senere, logge på da, og late som ingenting har skjedd ? Ville nå gitt utviklerne et par dager til å fikse problemene før jeg syter og klager altfor mye.

Jeg har en mistanke om at EA har tvunget denne DRM løsningen på utviklerne av spillet. Og det skulle ikke forundre meg om utvikler nå sitter med en følelse av å ha havne i trøbbel på grunn av EA. Tviler sterkt på at det var denne typen oppmerksomhet utvikler ønsker for spillet sitt.

 

Men, det faktum at Ubisoft gikk bort fra "alltid online" DRM på sine spill burde jo kanskje gjort at andre tenkte seg om to ganger før de prøvde det samme.

Lenke til kommentar

Jeg har en mistanke om at EA har tvunget denne DRM løsningen på utviklerne av spillet. Og det skulle ikke forundre meg om utvikler nå sitter med en følelse av å ha havne i trøbbel på grunn av EA. Tviler sterkt på at det var denne typen oppmerksomhet utvikler ønsker for spillet sitt.

 

Men, det faktum at Ubisoft gikk bort fra "alltid online" DRM på sine spill burde jo kanskje gjort at andre tenkte seg om to ganger før de prøvde det samme.

 

Lol. Maxis har solgt sjela si til EA som med DICE og Crytek. Synd for oss og synd for dem. Sånn går det når alt man ser er litt ekstra $$$.

Lenke til kommentar

Leste tidligere idag (har ikke link) at størrelsen på byene skal øke når maskinkraften økes, var visst noe med at dagen maskiner ikke er kraftige nok. Dvs, faren din sin gamle laptop skal også kunne kjøre spillet, så når den generelle maskinkraften øker, blir også bystørrelsen å øke. Kanskje om ett års tid eller noe slikt!

 

Edit: Min første post på forumet, en gladfisk nå :)

Endret av Guullfisk
Lenke til kommentar

"Skyen" er ikke realtime, kansje realtime nok til å gjøre SimCity mer spillbart(har opplevd flere minutters lag mellom 2 byer i samme region), men ikke rask nok for et actionspill som diablo. Det er fullt mulig å lage en sky som er kraftig nok, men det koster penger, penger som utgiver sansyndligvis ikke har lyst til å bruke.

 

 

Når det kommer til prisen i omdømme for EA: Hvor mye har blizzard betalt for diablo 3 problemene i begynnelsen? Når jeg leser om ting rundt HotS expansionen nå i disse dager kan jeg ikke si at jeg ser mye til det. Ingen sier at man ikke burde kjøpe HotS på dag 1 da det kommer til å være nede de første dagene..

 

Vet ikke, jeg forhåndsbestillte jo diablo 3 fordi jeg stolte på blizzard. Jeg kommer ikke til å forhåndsbestille fra blizzard igjen, vet ikke hvor representativt det er dog.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...