Gå til innhold

Chelsea Manning - Helt eller landsforræder?


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg personlig ville ventet med å love bort min stemme til jeg visste hva jeg stemmer på. De har jo ikke lagt ut noe valgprogram ennå. Du vet at du stemmer for nettnøytralitet etc, men ikke hvordan de stiller seg til skole, landbruksstøtte, EU, private sykehus, norsk krigsdeltagelse i andre land. En masse mer elle rmindre viktige saker der partiet i teorien kan være tungen på vektskålen. Skjønt det gjenstår å se om de har folk nok til å stille til valg. Det fremgår ikke klart av sidene deres.

 

Det er klart, at som en ren proteststemme er Piratpartiet like gode som andre særinteressepartier. Men det fordrer altså at det faktisk blir mulig å stemme på dem rundt omkring i landet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg støtter jo Piratpartiet i en del ting, spesielt pirat saken, men jeg skal nok vente å se på programmet deres, selv om jeg tviler på at det kommer til å skuffe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Og hvorfor det? Jeg tror faktisk Piratpartiet kan bli et stort parti også i Norge. Bare se på suksessen til PP i Sverige og Tyskland.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bradley Manning er nok dessverre ikke innen for kriteriene til Nobels Fredspris, som skal gå til de som (tatt fra en vaklende hukommelse) "aktivt kjemper for nedrustning av militære og forbrødring av folk".

 

Hør rettshøringen med Manning på opptakene rett over denne posten du.

 

Å varsle om at amerikanske soldater gjør det å drepe til sport er ganske fredlig, og en slik praksis som han varslet om ødelegger mulighetene for forbrødring av folk.

 

...

 

Bradley Manning er helten de ikke fortjener, og som de ikke vil ha.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

De som mener at Manning er noe annet enn en helt er sinnssyke, rett og slett. Denne mannen har risikert sitt eget liv for å kunne skape en debatt rundt USAs "innsats" i Afghanistan, og Irak.

 

Det er folk som Manning som skaper dette samfunnet så åpent, og viser hva myndighetene prøver å skjule fra oss.

 

Vi må også spørre oss selv hva en helt er, er ikke det å risikere sitt liv for at andre skal ha det bra?

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Om Nobelkomiteen hadde hatt baller ville de gitt fredsprisen til gutten. Med det ville samtidig de mange fadesene med tildelingene de siste årene blitt gjort opp. Forholdet til Kina ville blitt gjenopprettet i en fei. Imidlertid ville det blitt svært spennende å være i diplomatiet igjen i relasjonen til vår nærmeste allierte ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Manning lekket ut 250,000 diplomatiske meldinger, jeg tviler på han leste alle meldingene og visste hva han publiserte og gjorde det for en bevisst grunn.

 

En ting er å avsløre korrupsjon, men det Manning gjorde var å lekke ut så mye informasjon som mulig helt tankeløst.. Noe som er straffbart med god grunn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Om Nobelkomiteen hadde hatt baller ville de gitt fredsprisen til gutten. Med det ville samtidig de mange fadesene med tildelingene de siste årene blitt gjort opp. Forholdet til Kina ville blitt gjenopprettet i en fei. Imidlertid ville det blitt svært spennende å være i diplomatiet igjen i relasjonen til vår nærmeste allierte ...

 

Det jeg lurer på er jo hvorfor Obama fikk prisen. Hvordan kan en man som beordrer drap på mennesker få en slik pris? Ja, han har sikkert hatt gode taler, og kanskje sluttet en krig, men det betyr ikke at han har gjort noe som ett normalt menneske vil kalle kriminelt.

 

Manning lekket ut 250,000 diplomatiske meldinger, jeg tviler på han leste alle meldingene og visste hva han publiserte og gjorde det for en bevisst grunn.

 

En ting er å avsløre korrupsjon, men det Manning gjorde var å lekke ut så mye informasjon som mulig helt tankeløst.. Noe som er straffbart med god grunn.

 

Mange av de diplomatiske kablene var jo bare bra at kom fram, bl.a pga man får innsyn i hvordan amerikanerne tenker om sine allierte.

Lenke til kommentar

Om Nobelkomiteen hadde hatt baller ville de gitt fredsprisen til gutten. Med det ville samtidig de mange fadesene med tildelingene de siste årene blitt gjort opp. Forholdet til Kina ville blitt gjenopprettet i en fei. Imidlertid ville det blitt svært spennende å være i diplomatiet igjen i relasjonen til vår nærmeste allierte ...

Vel, Kina har et poeng. Vi gir prisen til deres fremste opposisjonelle, mens i USA gir vi prisen til presidenten - den fremste representanten for det etablerte. Om Jagland ikke vil få ettermæle som USAs lille fingerdukke, bør han snart gjøre noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Vel, Kina har et poeng. Vi gir prisen til deres fremste opposisjonelle, mens i USA gir vi prisen til presidenten - den fremste representanten for det etablerte. Om Jagland ikke vil få ettermæle som USAs lille fingerdukke, bør han snart gjøre noe.

 

Helt enig, forøvrig kan man jo gi prisen til folk som Ron Paul som faktisk har gjort mer for fred, enn det noen president noen gang gjort.

 

Ron Paul er jo en liberallist som er mot krig.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er jo hvorfor Obama fikk prisen. Hvordan kan en man som beordrer drap på mennesker få en slik pris? Ja, han har sikkert hatt gode taler, og kanskje sluttet en krig, men det betyr ikke at han har gjort noe som ett normalt menneske vil kalle kriminelt.

 

 

 

Mange av de diplomatiske kablene var jo bare bra at kom fram, bl.a pga man får innsyn i hvordan amerikanerne tenker om sine allierte.

 

Ja, mange var bra at kom ut, absolutt, men mange har også satt amerikanske liv i fare. En annen ting er at de kommer i hendene til farlige mennesker.

 

Og ærlig talt, når du lekker ut såpass mye med informasjon kommer du virkelig ikke til å bli behandlet med respekt. Slik er verden :nei: Tør bare ikke tenke meg hva Kina hadde gjort. Hadde vel revet av han både bein og hode.

 

Viva la France

Lenke til kommentar

Helt enig, forøvrig kan man jo gi prisen til folk som Ron Paul som faktisk har gjort mer for fred, enn det noen president noen gang gjort.

 

Ron Paul er jo en liberallist som er mot krig.

 

... men er en republikaner.

Manning lekket ut 250,000 diplomatiske meldinger, jeg tviler på han leste alle meldingene og visste hva han publiserte og gjorde det for en bevisst grunn.

 

En ting er å avsløre korrupsjon, men det Manning gjorde var å lekke ut så mye informasjon som mulig helt tankeløst.. Noe som er straffbart med god grunn.

 

Har du hørt begrunnelsen hans fra retten?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

... men er en republikaner.

 

En republikaner som er for å stoppe alle kriger som USA er involvert i, og som er kategorisk imot krig. Grunnen til at han er republikaner er da det ikke er så lett å bli president som en alternativ kandidat.

Lenke til kommentar

 

 

Helt enig, forøvrig kan man jo gi prisen til folk som Ron Paul som faktisk har gjort mer for fred, enn det noen president noen gang gjort.

 

Ron Paul er jo en liberallist som er mot krig.

 

Paul er ikke imot krig, han er imot krig som ikke erdirekte truende til USA. Han var imot vår deltagelse i Europa i WWII men ikke imot krig mot Japan

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Paul er ikke imot krig, han er imot krig som ikke erdirekte truende til USA. Han var imot vår deltagelse i Europa i WWII men ikke imot krig mot Japan

 

Da har jeg sikkert oppfattet han feil. Men er ikke krigen mot terror også en krig som var startet som en konsekvens etter 9/11? Jeg vil da si det var direkte truende mot USA.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Da har jeg sikkert oppfattet han feil. Men er ikke krigen mot terror også en krig som var startet som en konsekvens etter 9/11? Jeg vil da si det var direkte truende mot USA.

 

9/11 var strengt tatt et svar på truslene fra USA mot muslimske nasjoner:

 

Western support for attacking Muslims in Somalia, supporting Russian atrocities against Muslims in Chechnya, supporting the Indian oppression against Muslims in Kashmir, the Jewish aggression against Muslims in Lebanon, the presence of U.S. troops in Saudi Arabia,[4][5][6] U.S. support of Israel,[7][8] and sanctions against Iraq.[9]

http://en.wikipedia.org/wiki/Motives_for_the_September_11_attacks

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...