Gå til innhold

Chelsea Manning - Helt eller landsforræder?


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Det Breivik gjorde var skadeverk, uansett hvor edle motiver han måtte ha så fortjener han sin straff.

 

Bradley Manning gjorde også skadeverk ved å publisere hundretusener av dokumenter uten å lese dem eller ane hvilke konsekvenser det kunne få.

 

Jeg er enig i at han ikke med vilje prøvde å hjelpe fienden, men at han var uenig med måten krigen ble ført på og ville rette søkelyset mot dette.

 

Men det han gjorde var grovt uforsvarlig, han gikk frem på helt feil måte.

Lenke til kommentar

Det Breivik gjorde var skadeverk, uansett hvor edle motiver han måtte ha så fortjener han sin straff.

 

Bradley Manning gjorde også skadeverk ved å publisere hundretusener av dokumenter uten å lese dem eller ane hvilke konsekvenser det kunne få.

 

Jeg er enig i at han ikke med vilje prøvde å hjelpe fienden, men at han var uenig med måten krigen ble ført på og ville rette søkelyset mot dette.

 

Men det han gjorde var grovt uforsvarlig, han gikk frem på helt feil måte.

 

Skadeverk på hva da? Støtter du det industrielle militærkomplekset?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det Breivik gjorde var skadeverk, uansett hvor edle motiver han måtte ha så fortjener han sin straff.

 

Forstår ikke helt sammenhengen mellom Breivik og Manning. Manning har lekket hemmeligstemplede dokumenter, Breivik drepte 77 unge mennesker..

 

Manning prøvde å skape en debatt om hvordan USA bedriver krigføring, det er hans mål med lekkasjene, ikke å skade USAs interesser. De eneste som skader USAs interesser er myndighetene som bedriver idioti ved å spionere på befolkningen, så vel som å drepe uskyldige i krigene.

 

USA har drept flere hundretusen i Irak krigen, er det greit? Er det virkelig så ille å lekke dokumenter?

 

Hva er det verste; drepe hundretusen, eller lekke dokumenter som dokumenterer sannheten?

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Aiven, Nei, jeg støtter ikke de som tjener penger på krigføring og har økonomiske interesser i krig.

 

The Whistleblower, Sammenligningen er at begge faktisk hadde gode hensikter, men de gjorde noe utrolig dumt og begge fortjener sin straff.

 

Det hadde kanskje vært mulig å støtte Manning hvis han faktisk leste informasjonen han lakk ut. Det gjorde han dessverre ikke og det skiller han fra f.eks Snowden.

 

En del av brannslukkingen i ettertid har vært karakterdrap på Manning og i Snowdens tilfelle å ignorere sakene han informerte om og heller skrive titalls sider om hvilket fly han var eller ikke var på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

The Whistleblower, Sammenligningen er at begge faktisk hadde gode hensikter, men de gjorde noe utrolig dumt og begge fortjener sin straff.

 

Hva i helvete er gode hensikter ved å drepe mennesker? Hva i helvete er bra ved å ville depostere innvandrere fordi dem er innvandrere?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hva er bra med å lekke ut hemmelige dokumenter uten å gidde å lese de først?

 

Du kan gjerne svare meg på spørsmålet mitt. Slik jeg ser det, så støtter du en massemorder, og dermed er du en landssviker.

 

Du skriver her at Breivik hadde gode intensjoner, hva var det? Å masseforfølge folk fordi dem tror på en annen religion en du?

 

Det som er bra med å lekke hemmelige dokumenter, så vel som en video, er at verden, og USA har fått sett hva dem driver med i Afghanistan, og Irak. Det belyste også godt at USA har drept flere enn dem har sagt, langt over hva dem har sagt.

 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

 

Du kan gjerne svare meg på spørsmålet mitt. Slik jeg ser det, så støtter du en massemorder, og dermed er du en landssviker.

 

Du skriver her at Breivik hadde gode intensjoner, hva var det? Å masseforfølge folk fordi dem tror på en annen religion en du?

 

Det som er bra med å lekke hemmelige dokumenter, så vel som en video, er at verden, og USA har fått sett hva dem driver med i Afghanistan, og Irak. Det belyste også godt at USA har drept flere enn dem har sagt, langt over hva dem har sagt.

 

Viktig å understreke at det er Breivik selv som mente han hadde gode intensjoner.

Breivik sin intensjon var å motarbeide multikulturalisme, men metoden hans var å drepe uskyldige. Ikke bare gjorde han en ondsinnet handling, men en kan si at ingen har gjort mer for multikulturalisme enn han. Dersom du sier noe negativt om multikulturalisme nå blir du stempet som breivik-sympatisør, det er blitt upolitisk.

Multikulturalisme er en del av den nye verden, landegrenser viskes ut. Slik jeg ser det er de største motstanderne av multikulturalisme personer som er redd for internasjonal konkurranse.

Hvis du henter Kristian og søker på en jobb i Norge får du omtrent automatisk jobben istedenfor Abdullah eller Mohammed fordi du sannsynligvis ikke er utlending.

Det er en fordel for deg å være født i Norge og snakke norsk hvis du skal bo og jobbe i Norge. Multikulturalisme dreier seg om å viske ut disse fordelene og dele med med utlendinger også.

Tenk om Abdullah og Mohammed var langt bedre utdannet og kvalifisert enn deg og søkte på samme jobb som deg?

 

Liten avsporing der... Men poenget mitt er at selv om du selv har, eller mener du har, gode og edle hensikter, så betyr ikke det at du har rett. Bradley Manning er en godt likt person av mange, men det betyr ikke at han er en god person.

Lenke til kommentar

Viktig å understreke at det er Breivik selv som mente han hadde gode intensjoner.

Breivik sin intensjon var å motarbeide multikulturalisme, men metoden hans var å drepe uskyldige. Ikke bare gjorde han en ondsinnet handling, men en kan si at ingen har gjort mer for multikulturalisme enn han. Dersom du sier noe negativt om multikulturalisme nå blir du stempet som breivik-sympatisør, det er blitt upolitisk.

Multikulturalisme er en del av den nye verden, landegrenser viskes ut. Slik jeg ser det er de største motstanderne av multikulturalisme personer som er redd for internasjonal konkurranse.

Hvis du henter Kristian og søker på en jobb i Norge får du omtrent automatisk jobben istedenfor Abdullah eller Mohammed fordi du sannsynligvis ikke er utlending.

Det er en fordel for deg å være født i Norge og snakke norsk hvis du skal bo og jobbe i Norge. Multikulturalisme dreier seg om å viske ut disse fordelene og dele med med utlendinger også.

Tenk om Abdullah og Mohammed var langt bedre utdannet og kvalifisert enn deg og søkte på samme jobb som deg?

 

Liten avsporing der... Men poenget mitt er at selv om du selv har, eller mener du har, gode og edle hensikter, så betyr ikke det at du har rett. Bradley Manning er en godt likt person av mange, men det betyr ikke at han er en god person.

 

Hvem bryr seg om han er en god person. Man må jo se på resultatet av hans handlinger. De har jeg linket til ovenfor. Det kan virke som du har en tro på gode intensjoner og ikke på gode konsekvenser. Vi vet vel alle hvilken av dem som veien til helvete er brolagt med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Viktig å understreke at det er Breivik selv som mente han hadde gode intensjoner.

Breivik sin intensjon var å motarbeide multikulturalisme, men metoden hans var å drepe uskyldige. Ikke bare gjorde han en ondsinnet handling, men en kan si at ingen har gjort mer for multikulturalisme enn han. Dersom du sier noe negativt om multikulturalisme nå blir du stempet som breivik-sympatisør, det er blitt upolitisk.

Multikulturalisme er en del av den nye verden, landegrenser viskes ut. Slik jeg ser det er de største motstanderne av multikulturalisme personer som er redd for internasjonal konkurranse.

Hvis du henter Kristian og søker på en jobb i Norge får du omtrent automatisk jobben istedenfor Abdullah eller Mohammed fordi du sannsynligvis ikke er utlending.

Det er en fordel for deg å være født i Norge og snakke norsk hvis du skal bo og jobbe i Norge. Multikulturalisme dreier seg om å viske ut disse fordelene og dele med med utlendinger også.

Tenk om Abdullah og Mohammed var langt bedre utdannet og kvalifisert enn deg og søkte på samme jobb som deg?

 

Liten avsporing der... Men poenget mitt er at selv om du selv har, eller mener du har, gode og edle hensikter, så betyr ikke det at du har rett. Bradley Manning er en godt likt person av mange, men det betyr ikke at han er en god person.

Jeg mener det Breivik (og du, om du støtter han), er ganske så virkelighetsfjern. Multikulturisme er en utrolig fin ting, da det skaper et mer mangfold i samfunnet.

 

Det du i prinsippet skriver er at siden jeg, som heter Mansoor, ikke skal ha rett på det du skal ha rett på, bare på det grunnlaget at du er etnisk norsk. Paradokset her er at jeg så og si er like norsk som de fleste på dette forumet, men forskjellen er at jeg har en afgansk far, og en norsk mor, MEN jeg er født i dette flotte landet.

 

Det er skremmende at slike som deg (om du støtter Breivik) har slike holdninger, når dere er født og oppvokst i et så inkluderende samfunn, som Norge er. Det er et faktum at Norge er multikulturell, men hva er egentlig problemet?

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Jeg mener det Breivik (og du, om du støtter han), er ganske så virkelighetsfjern. Multikulturisme er en utrolig fin ting, da det skaper et mer mangfold i samfunnet.

 

Det du i prinsippet skriver er at siden jeg, som heter Mansoor, ikke skal ha rett på det du skal ha rett på, bare på det grunnlaget at du er etnisk norsk. Paradokset her er at jeg så og si er like norsk som de fleste på dette forumet, men forskjellen er at jeg har en afgansk far, og en norsk mor, MEN jeg er født i dette flotte landet.

 

Det er skremmende at slike som deg (om du støtter Breivik) har slike holdninger, når dere er født og oppvokst i et så inkluderende samfunn, som Norge er. Det er et faktum at Norge er multikulturell, men hva er egentlig problemet?

Jeg har ikke skrevet noe om hva jeg syntes om multikulturalisme, bare en teori om hvorfor breivik tenkte som han gjorde og kanskje hvorfor andre sympatiserer med han.

Selv er jeg glad i kinamat og pizza så jeg kan ikke si jeg er motstander av blanding av kulturer. Men jeg mener vi har et stort nok problem med norske krimininelle til at vi burde være forsiktige når vi øker befolkningen gjennom immigrasjon.

Det finnes fornuftige måter å håndtere immigrasjon på, og det finnes en ufornuftig måte å håndtere immigrasjon på.

En ufornuftig måte kan for eksempel være å kreve at immigranter skal være domfelte forbrytere, eller å ikke bry seg om de er det.

 

I dag blir du sett på som breivik-sympatisør hvis du mener at immigrasjon i likhet med alt annet må håndteres riktig, det politisk korrekte er at immigrasjon på alle måter alltid er det beste som kan skje samfunnet og alle som har innvendinger eller forbehold er rasister.

 

 

Og ja, navnet ditt er flere steder ingen direkte fordel hvis du skal søke jobb. Det er bare å lese i avisene så står det jevnlig artikler om både arbeidsgivere og arbeidssøkere som sier søknadene ikke engang blir lest dersom det er et utenlandsk navn som søker. "Hvis jeg har 70 arbeidssøkere, hvorfor skal jeg ansette en med utenlandsk navn?". Tankegangen ligger i bakhodet på veldig mange nordmenn, en slags ubevisst form for fremmedfrykt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg har ikke skrevet noe om hva jeg syntes om multikulturalisme, bare en teori om hvorfor breivik tenkte som han gjorde og kanskje hvorfor andre sympatiserer med han.

 

Da har jeg misforstått det du har skrevet.

 

 

Og ja, navnet ditt er flere steder ingen direkte fordel hvis du skal søke jobb. Det er bare å lese i avisene så står det jevnlig artikler om både arbeidsgivere og arbeidssøkere som sier søknadene ikke engang blir lest dersom det er et utenlandsk navn som søker. "Hvis jeg har 70 arbeidssøkere, hvorfor skal jeg ansette en med utenlandsk navn?". Tankegangen ligger i bakhodet på veldig mange nordmenn, en slags ubevisst form for fremmedfrykt.

 

Et stort paradoks, som sagt. Forstår ikke hvordan personer som har et slikt syn på andre kulturer får lov å være sjef.

Lenke til kommentar

Sjefene gjør ikke noe galt, de må tilpasse seg resten av samfunnet.

 

Tenk deg en person som kommer på avisforsidene landet over, mistenkt for noe kriminelt. Dette får folk med seg, men hvis han blir frifunnet vil folk fremdeles huske han som den som var involvert i den saken.

Dette må sjefer ta stilling til når han møter opp i jobbintervju, kanskje får han sparken fra sin tidligere jobb selv om han var helt uskyldig. At han er blitt mistenkt kan være grunn nok.

Sjefer kan si "det er ingen tvil om at du er uskyldig, men det er det ikke alle som vet og derfor kan vi ikke ansette deg".

 

Samme prinsipp gjelder utlendinger, det er mennesker rundt om som er mer skeptiske enn andre og de velger sine varer og tjenester fra selskaper med norske ansatte. Mange vil heller ha en rørlegger som heter Anders Andersen enn en som heter Piotr Wulzicevich.

 

Og det er ikke sjefene sin feil, de har ofte utdanning og bør ihvertfall kjenne mennesker og personal bedre enn folk flest.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Sjefene gjør ikke noe galt, de må tilpasse seg resten av samfunnet.

 

Så det å ha et utenlandsk navn er galt da? Hva er det du mener med at å ikke ansette folk på bakgrunn av etnisitet eller navn, jeg mener det er grov diskriminering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...