Gå til innhold

Test: Her er Norges billigste nettbutikk


Anbefalte innlegg

 

Joda, før Tullpost fikk sin avtale med Komplett så hadde jeg pakkene mine etter 2-3 dager, nå har jeg flaks om pakken er sendt fra Tullpost etter 2 dager, og jeg mistenker at Tullpost forsinker leveringen med overlegg for å gi posten ett dårligere rykte, dessverre sier pakkesporingen alt :p

Hva er i veien med Tollpost? Disse er langt billigere enn Posten, men har ca 1 dag ekstra i leveringstid. Det tåler man :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste minuset Komplett har er at de bruker Tullpost som ene leverandør.

Funker greit enkelte plasser, men i ren leveringstid så blir de slått av Posten.

I avtalen Komplett har med Tullpost derimot, så er de mellommenn, problemet her er at Tullpost trenger 1-2 dager på å kjøre en pakke eller flere pakker som skal med posten fra sin terminal i Oslo til Posten's terminal i Oslo...

Eller siste gang jeg hadde med dem å gjøre, så trengte de en hel UKE på samme ruta, men straks Posten fikk pakken inn på terminalen i Oslo, så tok det 2 dager å komme dit hvor den skulle.

Det er godt mulig for de som bor i Oslo, men for de som bor i Trondheim går det fader så fort med pick-up, og tollpost.

Endret av Jann.
Lenke til kommentar

Får gi mine 2 cents da.

 

Komplett.no er en fin, lett og service vennlig nettbutikk med fint utvalg av varer.

Jeg liker dem godt pga disse ting. Minus er leveringstid (av og til) og at visse produkter har de dårlig utvalg i. Jeg personlig har brukt dem i mange år.

Jeg er blitt mer og mer pris bevist de siste årene så jeg har kjøpt ting andre steder også pga at det var billigere akkurat der på det tidspunktet.

NetOnNet.no er for min del noe rotete, liten nettbutikk med smått av utvalg.

Jeg har handlet ting der men det er bare pga det var det billigste stedet jeg fant og de funker helt greit om man absolute skal ha noe (kjenner ikke til service).

Deal.no er enda mer rotete og med stort utvalg men blir for mye og for dårlig sammensatt for min del.

Handler også bare der vis det er billigst der.

Pixmania er tull MEN de funker. Handler bare der om jeg må.

Cdon.no er okay men de er noe rotete. Liker servicen og etter min erfaring ganske greit sted å handle.

Greit å passe på prisene.

Dustin home er ett greit sted men etter min erfaring er de ikke de beste på priser til vanlig, men av og til kommer de med noen fine tilbud.

MPX da kan du like gjerne gå til komplett.no i stedet, ikke noe poeng i å bruke MPX.

PS.no holder til ca 2 mil unna meg så de er som regel de første jeg sammeligner priser med, MEN jeg liker ikke sidene deres. PS.no har god service og er raske på levering, men dårlig utvalg.

Prisene deres er vel ikke de beste men de er heller ikke de værste og av og til kommer også PS.no med noen fine tilbud.

 

Oppsumering: Jeg går først til komplett pga jeg digger siden deres.

Så til prisjakt.no (og prisguide.no om jeg virkelig vil sjekke om prisen nøye), og til stil PS.no om de ikke poppet opp på disse pris guidene. Vis ikke jeg er fornøyd, eller om jeg ikke fant det jeg ville ha så går jeg gjennom de andre siden i denne rekkefølgen netonet>dustinhome>deal>pixmania.

 

Terningkast:

Komplett.no: 5

Deal: 3 (

NetOnNet: 3

PS.no: 4

Dustin Home: 4

Pixmania: 2

MPX.no: 2

 

Min personlige mening om disse butikkene.

 

Hva begrunner du terning kastet til mpx med? Hva er ulempen med den siden vs komplett som du gir så mye skryt?

Endret av otl
Lenke til kommentar

Hvis du ikke har lest eller fått det med deg, så gjelder ikke det for alle.

Men er bra de er billigere, ville aldri i mitt liv betalt mer for lengre vente tid.

Såklart vet jeg utmerket godt at det ikke gjelder for alle.

 

Ventetider på flere uker ekstra høres veldig pussig ut, har selv avtale med Tollpost og de er meget serviceinnstilte og flinke på logistikk. De sier selv at de er som regel 1 dag gjennomsnittlig tregere enn Posten, og det er også min erfaring. (Dette gjelder på lengre avstander, som f.eks fra Østlandet til Nordnorge osv) Gjennomsnittlig leverer Tollpost på 1-2 dager til Oslo i mitt tilfelle, og det er ganske bra. (Det er altså med min avtale) Det er det samme som Posten klarer på samme strekning. Dette har jeg også gjentakende erfaringer med. Derfor litt merkelig at Komplett har så store problemer med levering?

 

Men har Komplett KUN Tollpost nå, ingen andre alternativer? (foruten Pickup Point da)

Lenke til kommentar

Nå tok det ikke flere uker for min del, men ja, komplett bruker bare tollpost, dvs inntil tollpost sender pakka videre til posten av en eller anna årsak.

Komplett har vel brukt tollpost i 1 eller kanskje 2 år nå?

Var en artikkel om det her på hw.no, mener det var en artikkel, var ihvertfall noe skriverier om det.

Lenke til kommentar

Nå tok det ikke flere uker for min del, men ja, komplett bruker bare tollpost, dvs inntil tollpost sender pakka videre til posten av en eller anna årsak.

Komplett har vel brukt tollpost i 1 eller kanskje 2 år nå?

Var en artikkel om det her på hw.no, mener det var en artikkel, var ihvertfall noe skriverier om det.

Tollpost overfører til Posten i de stedene Tollpost ikke har utleveringssteder. Det er ikke mange, men det forekommer.

 

Det er ikke så lenge siden jeg bestilte fra Komplett (kanskje 1 år maks), og da kunne jeg velge mellom Servicepakke og MyPack. Litt dumt at de kutter ut Posten helt, men dog, Posten er jo helt ville på prissettingen, så mulig det er en liten boikott? Jeg vet ikke om det finnes noen bedre aktører enn Posten og Tollpost/MyPack i Norge idag, som er raske og billige, og leverer i de fleste utleveringssteder. Man har jo DHL, Schenker osv, men det er i mye større kvanta, og ikke fullt så fleksibelt (og mye dyrere).

Lenke til kommentar

Men kundeservicen til vinneren og også for så vidt andre plassen er helt elendig... Man kan ikke bare se på pris når man handler på nettet!

Det er kåring av Norges "billigste" nettbutikk, ikke "beste". Kåringen er riktig den, men jeg syntes de heller burde lage en kåring av "beste", som omhandler langt flere variabler enn pris. Det trenger vi, er bare godt å få luket vekk litt avskum i ny og ne. (Det er jo fryktelig mange aktører i denne bransjen, noe som er konkurransemessig bra, men mange er ekstremt dårlige på service og returer, og de fortjener smekk på fingrene)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva begrunner du terning kastet til mpx med? Hva er ulempen med den siden vs komplett som du gir så mye skryt?

Fordi jeg syntes det bare er tull å ha 2 sider med samme produkter til samme priser.

Men jeg ser poenget ditt og må si jeg ikke helt tenkte når jeg skrev det så jeg fjerner det nå :)

Endret av Kman3107
Lenke til kommentar

Fordi jeg syntes det bare er tull å ha 2 sider med samme produkter til samme priser.

Men jeg ser poenget ditt og må si jeg ikke helt tenkte når jeg skrev det så jeg fjerner det nå :)

 

Mpx er rimeligere enn komplett. Kjøpte så å si alt hos komplett før, men nå benytter jeg meg av Mpx. Utrolig fornøyd kunde :)

Lenke til kommentar

MPX og Komplett er det samme, men det å ha to butikker som ser forskjellige ut gir de et flott fortrinn; de kan skape konkurranse mellom hverandre. Det gir kundene inntrykk av at de kan velge og vrake mellom MPX og Komplett, men i teorien velger man jo samme firma uansett.

 

MPX er også mer segmentert mot bedriftsmarkedet, mens Komplett.no har tydelig segmentert seg mot privatmarkedet, gjerne i form av ungdom 16-30år. Butikkene har også delvis forskjellig utvalg, er ikke alt man finner på MPX, som Komplett har.

 

Så prisene er nok gjennomsnittlig like mellom MPX og Komplett gitt!

 

EDIT: Må rette meg selv, benyttet Prisjakt sitt "priskrig" verktøy for moro skyld og sammenlignet MPX og Komplett i kategorien data. MPX vant, og ser ut som de har i de siste månedene begynt med en aggressiv prisreduksjon i forhold til Komplett. Dette er dog kun i data kategorien, mulig Komplett vinner i en annen kategori.

 

Fikk ikke kopiert inn bildet med grafene, men de som er interessert kan jo kjøre testen selv: http://www.prisjakt.no/fight.php

 

Resultat:

Komplett (3%) 94

1007 (28%) MPX

Butikkene har samme pris på 2472 (69%) produkter

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

I 2012 så brukte jeg ca 200 000kr på hardware fra Komplett. Er ikke helt overbevist om at dette er det riktige stedet for meg å handle. Kommer ikke til å bruke like mye penger der i 2013 hvis i det hele tatt noe. Det er mye å sette fingeren på. Det værste var da min samboer fikk en inkasso derfra og de "lovet oss å ordne opp i det!"...Det ble ikke ordnet opp i noe som resulterte i at min samboer plutselig ikke ble kredittverdig lengre, selv om hun hadde penger tilgode der. Syntes heller ikke 2 dager er fantastisk raskt heller mht transport tid. Syntes det er akkurat som forventet i forhold til komplett's beliggenhet. Irriterende at de ikke kan sende med pakkseddel. Ser ikke noe grunn til at de ikke gjør dette! Irriterende at de også selger mobiltelefoner, men de utelater kanskje den mest viktige info'en - Hva slags Sim kort bruker mob? Micro Sim eller? Er ganske overbevist om at de utelukker denne informasjonen, for å få kunder til å gamble, og tenke med øynene. Hvis de hadde lagt til denne informasjonen så hadde flere kunder styrt unna kjøp knappen, men de gambler på det; og det er veldig frekt spør du meg. Finnes ikke en eneste grunn ellers til å ikke oppgi denne informasjonen! Kjøpte den nyeste Iphone'n til en i familien før Jul og det er kjedelig når ikke vedkommende får brukt mob med det samme. En annen ting jeg lurer litt på er egentlig når det kommer til Komplett's "abefalt side". Der er det listet opp ulike hardware komponenter som man vet ikke har de største salgstallene og veldig liten flyt. Med 20 års erfaring innenfor data, så besitter man noe kunnskaper og for meg så blir den "abefalte siden" et sted der komplett har samlet masse rakkel de har problemer med å få solgt. Ofte har jeg fått intrykket av det. Ikke alltid, men ofte. Skulle også ønske Komplett fikk et større vareutvalg. F.eks flere typer RAM som ikke burde ta opp veldig mye plass. Komplett burde også sette ned prisene sine. Det er veldig mye penger å "tjene" hvis man går til andre selskaper; og har tid til å vente noen dager ekstra.

Komplett er egentlig ganske greit, men noen ting jeg har opplevd er veldig negativt og for øyeblikket frister ikke Komplett mye. I all den tid jeg har handlet hos Komplett har jeg ALDRI hørt - Tusen Takk for at du handler hos oss eller lignende. Jeg personlig syntes det smaker litt bittert.......Beklager hvis det er mye skrivefeil, men jeg er stuptrøtt. Ha en god natt alle sammen!

Lenke til kommentar

Aldri skjønt denne testen. Hvorfor har dere med antall varer når det helt åpenbart ikke har noe som helst å si for testen.

Ta f.eks nummer 4 på lista. Har jo bare halvparten av produktene. Syns nå en burde ha satt en grense ved at de måtte føre 2/3 av varene for å komme med.

 

Hjelper jo ikke noe som helst at en nettbutikk er billigst om den ikke fører det du er ute etter,

 

Og for guds skyld, slutt å ha med Pixmania!

Lenke til kommentar

Holder seg til komplett. Bedre service finner en ikke. Samt pick-up-point er genialt.

 

NetOnNet har gratis frakt...

 

 

Har forsåvet handlet hos Pixmania og NetOnNet et par ganger, aldri trengt å kontakte kunde servicen deres, og ikke hatt noen problem med noen av dem. Veldig fornøyd begge gangene fordi prisen for det jeg kjøpte var temmelig bra.

Endret av MMDE
Lenke til kommentar

NetOnNet har gratis frakt...

 

 

Har forsåvet handlet hos Pixmania og NetOnNet et par ganger, aldri trengt å kontakte kunde servicen deres, og ikke hatt noen problem med noen av dem. Veldig fornøyd begge gangene fordi prisen for det jeg kjøpte var temmelig bra.

Så lenge en er fornøyd er vell formålet nådd..

Lenke til kommentar

NetOnNet har gratis frakt...

 

 

Har forsåvet handlet hos Pixmania og NetOnNet et par ganger, aldri trengt å kontakte kunde servicen deres, og ikke hatt noen problem med noen av dem. Veldig fornøyd begge gangene fordi prisen for det jeg kjøpte var temmelig bra.

Jeg tror egentlig ingen kan uttale seg om en butikk før de har vært i kontakt med kundeservice og/eller klagehåndtering i form av returer o.l. Det er da du plutselig ikke føler deg så verdsatt lengre, og det er lett å luke ut de som er useriøse.

Lenke til kommentar

Forskjellen er at om du bestiller fra Amazon eller E-bay, så kommer moms og toll osv i tillegg. Det gjør det ikke på Pixmania.

Moms og toll kommer ikke ekstra på Amazon lenger. De forhåndsberegner hva momsen blir og belaster deg for dette, og så sender de med priority shipping (UPS). Hvis momsen blir lavere får du det refundert, hvis den blir høyere slipper du å betale ekstra.

 

Har handlet fra dem flere ganger nå, og funker veldig bra.

 

Merk at dette gjelder varene som Amazon selv selger, ikke det som selges på vegne av andre.

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...