Gå til innhold

Test: Her er Norges billigste nettbutikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan anbefale dustin som en meget god butikk! Gode priser, strålende kundeservice og rask levering. Liker også det at det koster 99 kroner for frakt til lokale postkontor. Enkelt og greit.

 

Jeg kjøpte nesten alle PC delene mine der, ingenting var feil, det ble sendt noen få timer etter jeg bestilte. :)

 

5 Stjerner!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg foretrekker Komplett og Dustin selv om de ikke er billigst, fordi de er kundevennlig og erfaringsvis opptrer seriøst. Likevel, skal jeg ha noe spesielt dyrt så går jeg gjerne for billigste butikk selv om det skulle være Pixmania. Ihvertfall når prisforskjellen er flere tusenlapper.

Lenke til kommentar

Ang. Pixmania:

 

Etter forbrukerkjøpsloven § 3 annet ledd kan det ikke avtales at rettsreglene i en stat utenfor EØS skal anvendes på en kjøpsavtale som har "nær tilknytning til EØS-statenes territorium", dersom forbrukeren ved dette får en dårligere beskyttelse enn etter loven her.

 

En slik nær tilknytning foreligger åpenbart når nettsidene henvender seg til norske forbrukere og det norske markedet. De kan naturligvis ikke sno seg unna reklamasjonsregler ved å si at hovedkontoret deres ligger i et annet land, så lenge sidene er på norsk, valuta i NOK mv.

 

Videre er norsk forbrukerkjøpslov mer eller mindre lik EU-direktiv om forbrukerkjøp, et direktiv som uansett burde gjelde for Frankrike som medlemsland.

 

Så, hvis Pixmania er vanskelige har du full rett til å være vanskelig tilbake, og stevne dem for forliksrådet evt. klage til forbrukerrådet.

 

Det finnes dessverre ingen lovbestemmelse mot slett kundebehandling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gled deg til du skal reklamere på noe du :)

Begge de overnevnte driver parallell import, det vil si at du ikke kan henvende deg til den norske importøren av varen, slik du kan med feks Komplett.no.

 

Om TVn din tar kvelden etter 4 år, og Pixmania er konkurs (de trenger forøvrig ikke å være konkurs engang), så har du ingen rettigheter, da TVn i praksis er kjøpt i Frankriket. Om det samme skjer med en vare fra Komplett, så har du fremdeles 5 år reklamasjonsrett fra den norske imporøren (Panasonic Norge eller noe slikt).

 

Når man tar med Net-On-Net og Pixmania, så kan man like greit ta med Amazon og E-Bay i samme slengen.

Jeg reklamerte på et headsett jeg kjøpte fra de, å det gikk smertefritt. Jeg fikk en retureske tilsendt som jeg skulle sende headsettet i, å fikk nytt headsett i posten etter 8-9 dager.
Lenke til kommentar
Tull, billig er ikke synonymt med dårlig!
Jo, i denne sammenhengen. Pixmania og Net-on-net er ikke akkurat service-orienterte butikker. For kilder kan du google tilbakemeldinger til butikkene.

 

Her måtte jeg skrive. NetOnNet er en super butikk! Handlet der fler ganger, aldri hatt problemer. De leverer kjappt, og visst du vill ha refund.. ja da er det bare å kontakte de. null stress. Ikke kom her og fuck opp sånn, bare fordi du trur på noe så latterlig teit som dette.

 

Pixmania, har jeg faktisk hørt litt dårlig om, der mobiler ikke har noske menyer osv osv. Men det er en utlandsk butikk no? Hva forventer du.

Endret av Hårek
Fjernet personhets
Lenke til kommentar

Her måtte jeg skrive. NetOnNet er en super butikk! Handlet der fler ganger, aldri hatt problemer. De leverer kjappt, og visst du vill ha refund.. ja da er det bare å kontakte de. null stress. Ikke kom her og fuck opp sånn, bare fordi du trur på noe så latterlig teit som dette.

 

Pixmania, har jeg faktisk hørt litt dårlig om, der mobiler ikke har noske menyer osv osv. Men det er en utlandsk butikk no? Hva forventer du.

 

Neste gang, bruk brain, så tenker du, så leser du, så handler du, så venter du, skjer det noe bad?, kontakt service, er det bar service? ok.. sett på lista. Men dette er idioti fra din side.

 

Du måtte ta posten min personlig? Handle hvor du vil, kompis. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bryr meg sjeldent om slike tester da billigste ofte er synonymt med dårligste.

 

Vil ikke påstå det... Jeg holder meg unna de som virker useriøse, men NetOnNet har vist seg til å være noen av de beste nettbutikkene jeg har handlet hos. De pakker bra, sender raskt, og ikke minst ingen frakt kostnad! Man skulle tro prisen gikk opp når de ikke tar noe ekstra for frakt, men prisene er stort sett lik eller lavere enn konkurrentene.

Lenke til kommentar

Net on Net er greie dei. Bruker dei av og til. Problemet mitt er at dei har en elendig løsning på "Min side" . NetonNet har mye å lære av bortimot samtlige andre nettbutikker på det området.

 

Men jeg kommer nok til å bruke NetonNet igjen der det passer.

 

Pixmania har jeg ikke brukt, siden jeg har fått dårlig tilbakemelding (greit nok to tre år tilbake) fra personer jeg stoler på.

 

SIBA/lefdal/elkjøp hvis de har gode tilbud, Ikke steder for å handle "Interne" dataprodukter.

 

DustinHome er vel min favoritt pr. dato.

 

Komplett/MPX ville jeg gjerne brukt, men siden de kuttet ut posten og gikk for MyPack, så bruker den tjenesten en "nærbutikk" som er langt fra nær der jeg bor, Dessverre. Hadde de fremdeles hatt posten som et vanlig valg, så hadde de blitt brukt betydelig mer.

Lenke til kommentar

Gled deg til du skal reklamere på noe du :)Begge de overnevnte driver parallell import, det vil si at du ikke kan henvende deg til den norske importøren av varen, slik du kan med feks Komplett.no.Om TVn din tar kvelden etter 4 år, og Pixmania er konkurs (de trenger forøvrig ikke å være konkurs engang), så har du ingen rettigheter, da TVn i praksis er kjøpt i Frankriket. Om det samme skjer med en vare fra Komplett, så har du fremdeles 5 år reklamasjonsrett fra den norske imporøren (Panasonic Norge eller noe slikt).Når man tar med Net-On-Net og Pixmania, så kan man like greit ta med Amazon og E-Bay i samme slengen.

 

Bare tøv, du har tydeligvis aldri handlet fra netonnet.

Kjøpte en Sony 46W4000 derfra som da var minst 2-3000 billigere enn andre butiker. Nøyaktig 3 måneder før 5 år reklamasjons tid gikk ut fikk den en liten blå stripe på panelet, men denne var bare tilstede de 15 første minuttene tv'en ble slått på. Kontaktet netonnet, og fikk beskjed om at jeg kunne levere tv'en til reparasjon på verksted som ikke lå mer enn 10 minutter unna meg. Leverte inn tv'en og fikk den tilbake med nytt panel uken etter, helt gratis.

 

Handler ikke hos andre netonnet, de er både billigst og best!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

Gudbrandsdalen ligger midt i Norge.

Snakk om å være vel bevart i geografi.

Midt i Norge ligger nærmere Mosjøen i Nordland fylke, minst 600 km lenger nord.

Men slik går det når eneste geografikunnskap er kartet som vises på værmeldingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...