Gå til innhold

Test: Her er Norges billigste nettbutikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får gi mine 2 cents da.

 

Komplett.no er en fin, lett og service vennlig nettbutikk med fint utvalg av varer.

Jeg liker dem godt pga disse ting. Minus er leveringstid (av og til) og at visse produkter har de dårlig utvalg i. Jeg personlig har brukt dem i mange år.

Jeg er blitt mer og mer pris bevist de siste årene så jeg har kjøpt ting andre steder også pga at det var billigere akkurat der på det tidspunktet.

NetOnNet.no er for min del noe rotete, liten nettbutikk med smått av utvalg.

Jeg har handlet ting der men det er bare pga det var det billigste stedet jeg fant og de funker helt greit om man absolute skal ha noe (kjenner ikke til service).

Deal.no er enda mer rotete og med stort utvalg men blir for mye og for dårlig sammensatt for min del.

Handler også bare der vis det er billigst der.

Pixmania er tull MEN de funker. Handler bare der om jeg må.

Cdon.no er okay men de er noe rotete. Liker servicen og etter min erfaring ganske greit sted å handle.

Greit å passe på prisene.

Dustin home er ett greit sted men etter min erfaring er de ikke de beste på priser til vanlig, men av og til kommer de med noen fine tilbud.

MPX da kan du like gjerne gå til komplett.no i stedet, ikke noe poeng i å bruke MPX.

PS.no holder til ca 2 mil unna meg så de er som regel de første jeg sammeligner priser med, MEN jeg liker ikke sidene deres. PS.no har god service og er raske på levering, men dårlig utvalg.

Prisene deres er vel ikke de beste men de er heller ikke de værste og av og til kommer også PS.no med noen fine tilbud.

 

Oppsumering: Jeg går først til komplett pga jeg digger siden deres.

Så til prisjakt.no (og prisguide.no om jeg virkelig vil sjekke om prisen nøye), og til stil PS.no om de ikke poppet opp på disse pris guidene. Vis ikke jeg er fornøyd, eller om jeg ikke fant det jeg ville ha så går jeg gjennom de andre siden i denne rekkefølgen netonet>dustinhome>deal>pixmania.

 

Terningkast:

Komplett.no: 5

Deal: 3

NetOnNet: 3

PS.no: 4

Dustin Home: 4

Pixmania: 2

 

Min personlige mening om disse butikkene.

Endret av Kman3107
Lenke til kommentar

Holder seg til komplett. Bedre service finner en ikke. Samt pick-up-point er genialt.

 

Må si meg enig med deg der! Men jeg er også storfornøyd med DustinHome med tanke på kundeservice og leveringstid. Så når jeg skal ha noe elektronisk er det alltid en av de to sidene jeg handler fra - Så litt skuffende å se Komplett så langt ned på listen, så blir spennende å se hva de gjør fremover nå får å forbedre seg slik at de ikke mister sine faste kunder :)

 

Annen ting som jeg ser veldig posestivt med Komplett er alle de forskjellige konkurransene de har gående mer eller mindre året rundt med veldig gode premier!

Endret av ChristofferRudi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Får gi mine 2 cents da.

 

Komplett.no er en fin, lett og service vennlig nettbutikk med fint utvalg av varer.

Jeg liker dem godt pga disse ting. Minus er leveringstid (av og til) og at visse produkter har de dårlig utvalg i. Jeg personlig har brukt dem i mange år.

Jeg er blitt mer og mer pris bevist de siste årene så jeg har kjøpt ting andre steder også pga at det var billigere akkurat der på det tidspunktet.

NetOnNet.no er for min del noe rotete, liten nettbutikk med smått av utvalg.

Jeg har handlet ting der men det er bare pga det var det billigste stedet jeg fant og de funker helt greit om man absolute skal ha noe (kjenner ikke til service).

Deal.no er enda mer rotete og med stort utvalg men blir for mye og for dårlig sammensatt for min del.

Handler også bare der vis det er billigst der.

Pixmania er tull MEN de funker. Handler bare der om jeg må.

Cdon.no er okay men de er noe rotete. Liker servicen og etter min erfaring ganske greit sted å handle.

Greit å passe på prisene.

Dustin home er ett greit sted men etter min erfaring er de ikke de beste på priser til vanlig, men av og til kommer de med noen fine tilbud.

MPX da kan du like gjerne gå til komplett.no i stedet, ikke noe poeng i å bruke MPX.

PS.no holder til ca 2 mil unna meg så de er som regel de første jeg sammeligner priser med, MEN jeg liker ikke sidene deres. PS.no har god service og er raske på levering, men dårlig utvalg.

Prisene deres er vel ikke de beste men de er heller ikke de værste og av og til kommer også PS.no med noen fine tilbud.

 

Oppsumering: Jeg går først til komplett pga jeg digger siden deres.

Så til prisjakt.no (og prisguide.no om jeg virkelig vil sjekke om prisen nøye), og til stil PS.no om de ikke poppet opp på disse pris guidene. Vis ikke jeg er fornøyd, eller om jeg ikke fant det jeg ville ha så går jeg gjennom de andre siden i denne rekkefølgen netonet>dustinhome>deal>pixmania.

 

Terningkast:

Komplett.no: 5

Deal: 3 (

NetOnNet: 3

PS.no: 4

Dustin Home: 4

Pixmania: 2

MPX.no: 2

 

Min personlige mening om disse butikkene.

 

Legg det heller inn på Hardwares butikkguide. Da veier dine stemmer like mye som alle andres, men til gjengjeld vil langt flere se dem - også når denne saken ikke leses lenger.

Lenke til kommentar

Det er så utrolig mye dårlige butikker der ute, så jeg havner ofte hos Elkjøp, Komplett eller MPX. Der er det som regel bra.

 

Har prøvd mange butikker, spesielt prøvd kundeservicen før og etter kjøp, og den er elendig. Er det mulig å være så lite serviceinnstilt, trege og lite interessert i å selge. Dårlige og korte svar (alt for korte, nesten så de ikke rekker å skrive "Hei" engang), og generelt kjipe å konversere med. Kan nevne et par som ligger innenfor denne kategorien, og det er Supersmart og Proshop. Makan til dårlige saker.

 

Mye uriktige poeng på Prisjakt, det burde vært gjennomført en omfattende test av disse butikkene på servicekvalitet og klagehåndtering. Alle klarer å pakke og sende raskt(som majoriteten får bra poeng for), men nesten ingen klarer å håndtere klager/returer osv skikkelig. Oppfordring til HW.no å kjøre en slik test! :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Blir irritert hver gang jeg ser dere har med Pixmania. Greit nokk at de er billig, men hele den siden er en stor vits! Scam!De fortjener rett og slett ikke å være med!

 

Kan føye meg til at de oftest irriterer stort ifbm leveransetid ja.

 

Hadde nesten glemt hvor misfornøyd jeg var forrige gang mtp leveringstid. Har for min del innsett at leveringstid og kundeservice ifbm retur/reklamasjon også teller en del, så Pixmania skal være *mye* billigere om jeg kjøper fra de istedet for fra en norsk nettbutikk med varer på lager ja....

Lenke til kommentar

Jeg bestilte en shuttle pc i 2008 til ca 4000kr fra pixmania. Jeg så at pixmania hadde en del fortvilte kunder som hadde prøvd å sende defekte varer i retur. De var billigst på pris, og jeg tenkte at "hva er sjansen at varen er defekt?".

 

Det viste seg at jeg fikk tilsendt en defekt vare, og da fikk jeg prøve meg på returordningen deres. Fikk tilsendt en epost med retur adressen deres, men den lignet ikke sånn adresse vi har i Norge eller andre land (adressen er i Frankrike). Fikk hjelp på posten for å få sendt den til rett adresse. Fikk varen i retur 1 måned senere uten at den hadde vært innom pixmania.

 

Gjør deg selv en tjeneste, ikke kjøp varer fra pixmania.

Lenke til kommentar

Dustin home er ett greit sted men etter min erfaring er de ikke de beste på priser til vanlig, men av og til kommer de med noen fine tilbud.

[...]

Dustin Home: 4

Tror du er den første jeg har lest om som har klaget på prisene til Dustinhome... :p

Kjøper endel hardware, og Dustinhome er jevnt over en av de billigere, som reflektert av testen til hw.no

At det er gratis frakt >2000kr for studenter gjør også at du sparer inn litt her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skriver min mening og mitt syn på ting, akkurat slik du gjør. Mest basert på personlige erfaringer, men også fra ting jeg kommer over på nettet.

Liker du ikke det jeg skriver, slutt å les. :)

 

Idiot kan du forøvrig være selv.

 

Fordi om du skriver "din" mening, betyr ikke det at den er smart eller gir noen god forklaring.

Og idiot bøtta har du allerede klart og holde for deg selv.

 

Komplett: 5

NetOnNet: 4 (de er bittelitt dårlig på siden, med ordreinfo osv)

MPX: 4

Dustin: 4

Pixmania: 2

 

Good day, sir.

Lenke til kommentar

Bryr meg sjeldent om slike tester da billigste ofte er synonymt med dårligste.

De erfaringene jeg har hatt med NetOnNet har vært svært gode. Jeg hadde f.eks. problemer med en vare jeg kjøpte. Jeg kontaktet dem og forklarte problemet, og de sendte meg en ny helt gratis, uten videre spørsmål og uten at jeg måtte returnere noe.

 

Det var selvsagt ikke blant de dyreste varene, men like fullt var min opplevelse av det hele svært positiv.

Lenke til kommentar
Blir irritert hver gang jeg ser dere har med Pixmania. Greit nokk at de er billig, men hele den siden er en stor vits! Scam!

 

De fortjener rett og slett ikke å være med!

 

Pixmania ligger da i det øvre sjiktet hvis man ser på karakteren på prisguiden?

 

Men jeg må jo si at Komplett ligger mitt hjerte nærmest da. De har vært der i alle år og bevist at de har noe for seg. Selv om jeg ofte bestiller fra andre butikker når det er billigere, foretrekker jeg å handle fra Komplett i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Eneste minuset Komplett har er at de bruker Tullpost som ene leverandør.

Funker greit enkelte plasser, men i ren leveringstid så blir de slått av Posten.

I avtalen Komplett har med Tullpost derimot, så er de mellommenn, problemet her er at Tullpost trenger 1-2 dager på å kjøre en pakke eller flere pakker som skal med posten fra sin terminal i Oslo til Posten's terminal i Oslo...

Eller siste gang jeg hadde med dem å gjøre, så trengte de en hel UKE på samme ruta, men straks Posten fikk pakken inn på terminalen i Oslo, så tok det 2 dager å komme dit hvor den skulle.

 

Jeg har omtrent alltid fått varene fra Komplett over natten eller etter to dager, såvidt jeg kan huske. Aldri hatt problemer med sen levering der.

 

Ehm, service skal ikke koste, de skal yte lik service om du betaler 100kr eller 10000kr, men ikke rart det går nedover når man absolutt mener man må betale for service.

 

Men når de må yte god service så tjener de mindre på hver vare fordi de må ansette flere for å yte denne servicen. Skjønner du nå?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har omtrent alltid fått varene fra Komplett over natten eller etter to dager, såvidt jeg kan huske. Aldri hatt problemer med sen levering der.

 

Joda, før Tullpost fikk sin avtale med Komplett så hadde jeg pakkene mine etter 2-3 dager, nå har jeg flaks om pakken er sendt fra Tullpost etter 2 dager, og jeg mistenker at Tullpost forsinker leveringen med overlegg for å gi posten ett dårligere rykte, dessverre sier pakkesporingen alt :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår egentlig ikke poenget med å gi Komplett og MPX forskjellige karakterer. Det er vel i praksis samme butikken, med de samme personene som står for vareutsendelse (tror jeg).

 

Egentlig burde de konsentrert seg om bare det ene navnet, men MPX (som ble oppkjøpt av Komplett) har et godt innarbeidet navn blant mange, og er vel årsaken til at "butikken" opererer med to navn. MPX har vel også blitt "tilbudsbutikken" til Kompett der det av og til kommer noen gode tilbud som ikke er å finne hos komplett.

 

---------

 

Tollpost aka "Tullpost" blant enkelte er raskere enn posten til mitt område, problemet er at deres valg av utleveringssted er håpløst for de som ikke har god tilgang til bil. (En liten lokal butikk, noen kilometer fra områdets sentrum)

Lenke til kommentar

Tror du er den første jeg har lest om som har klaget på prisene til Dustinhome... :p

Kjøper endel hardware, og Dustinhome er jevnt over en av de billigere, som reflektert av testen til hw.no

At det er gratis frakt >2000kr for studenter gjør også at du sparer inn litt her.

Mente ikke at det var dyrt. Har vel ikke handlet nok der til at jeg har sett sånn mega på prisene så kan hende du har rett der ja.

Men det begynner å bli noen år siden sist jeg var student :p

Lenke til kommentar

Har faktist upplevt både komplett och Dustin som absolut dåligast när det gäller servicenivå på reklamationssaker de sista 2 åren. Om de skall ta extra betalt för att de är så mycket bättre än andra bör nivån ökas betrakteligt hos dom. Annars väljer man likaså det billigaste alternativet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...