Gå til innhold

Test: Her er Norges billigste nettbutikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gudbrandsdalen ligger midt i Norge.Snakk om å være vel bevart i geografi.Midt i Norge ligger nærmere Mosjøen i Nordland fylke, minst 600 km lenger nord.Men slik går det når eneste geografikunnskap er kartet som vises på værmeldingen.

 

Geografi er like kjedelig som å sitte på do og kjenne at den siste interne ikke vil gå eksternt. Folk i Norland elsker Geografi og de har gjerne alle utgavene a Naf's veibok. Den er like ubrukelig og hellig som Koranen er for en som tilber Islam. Men det er morsomt hvordan de kan sitte timesvis å diskutere fergeoverganger, stedsnavn og alt annet piss. Det er ikke alle som behøver å se på værmeldingen, da det er liten sjanse for at vi skal blåse bort her nede.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Komplett og Dustin her også. Komplett fordi det er 15 min til pickup point og fordi dem har den beste kundeservicen i verden. Avgjørende til de grader. Pixmania kan bare fjernes.. eller får stryk pga support og kundevennlighet. NetoNet eller heller ikke noe å skryte av. (Mine erfaringer desverre)..

Lenke til kommentar

Hver eneste gang blir det mye skriveri om Pixmania. Rart ikke Hardware har fått med seg enda. Men de vil vel ha litt liv i forumet så jeg skjønner det.

 

Rart at det er ingen som nevner Supersmart.no enda. De har gode priser og bra kundeservice.

Lenke til kommentar

Ugh, Pixmania...

 

sikkert billig på de som ligger på topp.men bruker bare Komplett.utrolig flott nett butikk å konge support hvis det skulle være noe.brukt de i mange år.ikke så gale priser der heller:)

komplett. Bedre service finner en ikke+flott side å finne produkter

Du bruker kun Komplett, men konkluderer allikevel med at det er ingen som er bedre på service?

Syns dette er en gjenganger. Har absolutt ingen problemer med hverken Dustinhome eller Proshop, og syns Komplett får mye ubegrunnet/unødvendig skryt.

 

Syns de trikser litt vel mye med priser også etter at de ble kjøpt opp. Ofte du finner samme produkt til helt forskjellige priser på Komplett og MPX, hvorav en av de gjerne er overpriset. Hos Dustinhome og Proshop later prisene å være stabilt ganske gode. Er heller ikke spesielt happy for at de endret fraktmetode da Posten er nærmeste for meg. Dustinhome har også gratis frakt for studenter ved kjøp over 2000,-

 

Jeg liker Komplett, men jeg ser ikke på de som kongen av norske nettbutikker lenger. Bruker Komplett, MPX, Dustinhome, Proshop og en sjelden gang noen andre. Er en ganske kritisk kunde som vanligvis ser på pris :)

Endret av Occi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du måtte ta posten min personlig? Handle hvor du vil, kompis. :)

 

Forksjell og ta noe personligt, og faktisk skrive tilbake til idioti.

 

Jeg handler mest på Komplett.no , men når du har slike kommentarer, så irriterer man seg på menneskeheten, at de er så trangsynte.

 

Kan handle hvor man vill, men slike som deg ødelegger for de som faktisk gjør en god jobb.

Lenke til kommentar
For hvert produkt har vi en gjennomsnittsverdi, som viser snittprisen for produktet i alle de nettbutikkene som har produktet på lager.

Ved å summere prisen for alle de produktene nettbutikken har i sitt sortiment, samt legge til en justert fraktkostnad, har vi beregnet totalsum inkludert frakt.

Ved å summere den gjennomsnittlige prisen for alle produktene en aktuell nettbutikk har på lager, samt en gjennomsnittlig justert frakt, får vi butikkens gjennomsnittlige pris inkludert frakt.

Hvor mye «totalsum inkludert frakt» avviker fra «gjennomsnittlig inkludert frakt» utgjør til slutt butikkens avvik. Desto mer negativt avvik, desto billigere er butikken.

For å bli med på hovedlisten må nettbutikken føre minst halvparten av varene i testen, det vil si 15 stykker.

 

Om dere legger sammen alle produktenes gjennomsnittspris og deler på antall gjenstander, hvordan kompenserer dere for produkter butikkene ikke har? Om butikken mangler en dyr ting og har en billig en andre ikke har, vil jo «butikkens snittpris» synke.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Holder seg til komplett. Bedre service finner en ikke. Samt pick-up-point er genialt.

 

Eneste minuset Komplett har er at de bruker Tullpost som ene leverandør.

Funker greit enkelte plasser, men i ren leveringstid så blir de slått av Posten.

I avtalen Komplett har med Tullpost derimot, så er de mellommenn, problemet her er at Tullpost trenger 1-2 dager på å kjøre en pakke eller flere pakker som skal med posten fra sin terminal i Oslo til Posten's terminal i Oslo...

Eller siste gang jeg hadde med dem å gjøre, så trengte de en hel UKE på samme ruta, men straks Posten fikk pakken inn på terminalen i Oslo, så tok det 2 dager å komme dit hvor den skulle.

Lenke til kommentar

Service koster penger

 

Ehm, service skal ikke koste, de skal yte lik service om du betaler 100kr eller 10000kr, men ikke rart det går nedover når man absolutt mener man må betale for service.

 

Eneste minuset Komplett har er at de bruker Tullpost som ene leverandør.

Funker greit enkelte plasser, men i ren leveringstid så blir de slått av Posten.

I avtalen Komplett har med Tullpost derimot, så er de mellommenn, problemet her er at Tullpost trenger 1-2 dager på å kjøre en pakke eller flere pakker som skal med posten fra sin terminal i Oslo til Posten's terminal i Oslo...

Eller siste gang jeg hadde med dem å gjøre, så trengte de en hel UKE på samme ruta, men straks Posten fikk pakken inn på terminalen i Oslo, så tok det 2 dager å komme dit hvor den skulle.

 

Må si meg enig der, de bruker 3 dager på å rote seg rundt til en posten norge terminal i Oslo, bra jobba, bra jobba.

Posten koster litt mer, men til gjengjeld så mye raskere.

Lenke til kommentar

Forksjell og ta noe personligt, og faktisk skrive tilbake til idioti.

 

Jeg handler mest på Komplett.no , men når du har slike kommentarer, så irriterer man seg på menneskeheten, at de er så trangsynte.

 

Kan handle hvor man vill, men slike som deg ødelegger for de som faktisk gjør en god jobb.

 

Jeg skriver min mening og mitt syn på ting, akkurat slik du gjør. Mest basert på personlige erfaringer, men også fra ting jeg kommer over på nettet.

Liker du ikke det jeg skriver, slutt å les. :)

 

Idiot kan du forøvrig være selv.

Endret av Lovegame
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...