Gå til innhold

Hvem er ligaens beste keeper?


Latias

  

41 stemmer

  1. 1. Hvem tror du blir kåret til PLs beste keeper 14/15?

    • De Gea
    • Lloris
    • Courtois
    • Forster
      0
    • Mignolet
      0
    • Szczesny/Ospina
    • Hart
      0
    • Andre (Adrian, Fabianski, Foster, Heaton osv.)
      0


Anbefalte innlegg

På det langdistansefrisparket til Mata, så ville en Van Der Sar stått bedre plassert, og enten vippet den kontrollert over, eller faktisk bare hoppet opp og catchet den med to hender. De Gea er uerfaren, og derfor blir det mange ''TV-redninger'', som kunne reddes, på en enklere måte.

 

For å være helt ærlig, så synes jeg verken Hart, De Gea, Cech, Cesar, eller Begovic er blant de beste keeperne, da de har et supert lag foran seg å forsvare seg på, og spiller på et lag folk frykter å skyte mot. Merkelig at diskusjonen i førsteinnlegget går på at det kun er Hart og De Gea som er alternativer. Der måtte jeg først riste på hodet litt, for deretter å bare le. Men så leste jeg at den var tatt ut fra en annen tråd, og da var den ''fordommen'' tilgitt, inntil videre.

 

Min topp 3 i ligaen, helt ærlig, tatt laget de spiller på i betraktning;

 

1. Tim Krul.

2. Simon Mignolet.

3. Tim Howard.

 

Som sagt; Tatt laget de spiller på i betraktning. Er en forskjell å spille på et lag motstanderne skyter i stykker, og å spille på et lag (topp fire), hvor motstanderne kun skyter ''når det er sikkert'' at de scorer, og redder en keeper da, så er han konge. Slipper han inn, så er stillingen likevel bare 3-1, og det var et uhell. + At laget vinner kampen til slutt uansett. Den stygge sannheten, altså.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er Tim Krul førstevalget ditt? Ble litt overrasket over at du ikke hadde Reina på andreplass da.

 

Og med det argumentet ditt: "For å være helt ærlig, så synes jeg verken Hart, De Gea, Cech, Cesar, eller Begovic er blant de beste keeperne, da de har et supert lag foran seg å forsvare seg på, og spiller på et lag folk frykter å skyte mot.". Så kan ikke verdens beste keeper spille på verdens beste lag fordi forsvaret der er for godt. Du ser selv at det blir feil? Neuer er en fantastisk keeper, og kanskje den beste, selv om han spiller på Bayern. Han blir ikke dårligere fordi forsvaret er bedre?!?

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Du blir ikke noe bedre fotballspiller av å spille på et dårligere lag. De beste spillerne spiller på de beste lagene. Det gjelder som regel også keepere.

 

Om du plasserer Tim Howard i f.eks. Arsenal. Er han da topp 3 i ligaen eller faller han da nedover på listen?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Du blir ikke noe bedre fotballspiller av å spille på et dårligere lag. De beste spillerne spiller på de beste lagene. Det gjelder som regel også keepere.

 

Om du plasserer Tim Howard i f.eks. Arsenal. Er han da topp 3 i ligaen eller faller han da nedover på listen?

 

Forsvar gjør ikke keeperen bedre nødvendigvis men det er galt å sammenligne statiskkene mellom keepere som ikke har lignende forsvar foran seg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Skal ikke si meg særlig uenig der. Boruc, Mignolet og De Gea in that order.

enig med deg der, cech og krul(skal sies har den absolutte beste keeper prestasjonen så langt i år) er bak dem igjen, merkelig det som har skjedd med hart i år, maks potensialet hans er jo enormt, men hjelper ikke når han rett og slett ikke får det til i år!

Men synes det er bra kvalitet på de fleste lagene når det kommer til keepere, så det er jo bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...