Gå til innhold

Hvem er ligaens beste keeper?


Latias

  

41 stemmer

  1. 1. Hvem tror du blir kåret til PLs beste keeper 14/15?

    • De Gea
    • Lloris
    • Courtois
    • Forster
      0
    • Mignolet
      0
    • Szczesny/Ospina
    • Hart
      0
    • Andre (Adrian, Fabianski, Foster, Heaton osv.)
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alltid interessant når antall mål imot skal bestemme hvilke keepere som er best. Ofte sier det mer om forsvaret enn om keeperen, selv om keeperen selvfølgelig skal ta sin del av æren. At Arsenal stort sett har vært solide bakover denne sesongen er det andre som skal ha mer honnør for enn polakken i mål. Koscielny og Mertesacker, for eksempel.

 

Kan nevne ellve keepere i Premier League jeg mener ligger på nivået høyere eller samme nivå som han. De Gea, Mignolet, Cech, Hart, Begovic, Boruc, Krul, Lloris, Vorm, Guzan og Marshall. Har jeg glemt noen?

Lenke til kommentar

Alltid interessant når antall mål imot skal bestemme hvilke keepere som er best. Ofte sier det mer om forsvaret enn om keeperen, selv om keeperen selvfølgelig skal ta sin del av æren. At Arsenal stort sett har vært solide bakover denne sesongen er det andre som skal ha mer honnør for enn polakken i mål. Koscielny og Mertesacker, for eksempel.

 

Kan nevne ellve keepere i Premier League jeg mener ligger på nivået høyere eller samme nivå som han. De Gea, Mignolet, Cech, Hart, Begovic, Boruc, Krul, Lloris, Vorm, Guzan og Marshall. Har jeg glemt noen?

 

Dette er så feil som man får det. Ja Mertesacker, Koscielny, Sagna og Gibbs har vært meget gode, men de har glippet en god del de også og når det har glippet så har Szczesny vært der. Helt siden han ble droppet i noen kamper for Fabianski i våres har han vært ekstremt solid.

 

Boruc, Guzan, Vorm og Marshall er virkelig ikke i nærheten av nivået som Szczesny har ligget på denne sesongen, men det er herlig å se hvor ekstremt undervurdert polakken vår er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alltid interessant når antall mål imot skal bestemme hvilke keepere som er best. Ofte sier det mer om forsvaret enn om keeperen, selv om keeperen selvfølgelig skal ta sin del av æren. At Arsenal stort sett har vært solide bakover denne sesongen er det andre som skal ha mer honnør for enn polakken i mål. Koscielny og Mertesacker, for eksempel.

 

Selvfølgelig er ikke det alt som har noe å si. Om du tar en titt på bildet, så ser du blant annet at Szczesny har høyest redningsprosent av alle. Av 77 skudd på mål har han reddet 59. 77 skudd på mål er mer en nok for å danne et bilde av hvor mye han redder. Om det hadde vært 1 skudd på mål og 1 redning, med 100% redningsprosent hadde jeg skjønt det.

 

Hele jobben til keeperen er å redde skudd. Szczesny har vært den beste keeperen i PL sålangt denne sesongen. Statistikken lyver ikke.

Lenke til kommentar

Hadde dog vært moro å se statistikken for de andre keeperne i ligaen også, og ikke bare de "største".
Må også stille spørsmålstegn ved at Lloris ikke er på den lista der, greit at han har "sweeper-tabber", men vi var da meget gjerrige under AVB en ganske god stund, noe Lloris skal ha en god del av æren for.


Edit: Er det forresten kun skudd som teller?
Hva med klareringer fra hjørnespark/dødballer etc?

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

En annen ting som ikke ble nevnt på Szczesny er at han som er meget meget god i feltet og fanger som regel det meste eller bokser langt ut. Pasningsspillet hans er også soleklart best i Premier League i mine øyne.

 

Han har en pasningsprosent på 53% når det gjelder langpasninger så langt denne sesongen. Til sammenligning er de Gea, Mignolet, Hart og Cech på henholdsvis 39%, 35%, 36% og 37%.

 

Personlig så er det ikke en keeper jeg heller ville hatt fremfor Szczesny i ligaen i den formen han har vist denne sesongen. På verdensbasis er det vel bare også bare Neuer eller Courtois som jeg kunne tenke meg ovenfor han.

 

Hvis noen hadde fortalt meg at jeg kom til å komme med en slik påstand for et år siden ville jeg ha spurt om hva de hadde røyket, men han har vært ekstremt god rett og slett.

 

Matchvinner redninger av ekstremt høy klasse mot Tottenham, Cardiff, Crystal Palace, West Brom og Fulham popper opp i hodet mitt øyeblikk bare denne sesongen alene.

 

Han er selvfølgelig ung og vil variere litt som vi så mot West Ham hvor han glapp en ball ut i feltet eller når han smalt ballen i trynet på Remy mot Newcastle, men det er egentlig for det meste hva man kan utsette på han for tida. Meget god i feltet. Utrolig trygg med ballen i beina og er usedvanlig flink til å distribuere ballen og han har matchvinneregenskaper til de grader. Spørsmålet er bare om han klarer å opprettholde nivået han ligger på pdd. eller om han faller ned igjen. Er jo fortsatt bare 23 år gammel så han kan jo teknisk sett bare bli bedre også. :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når det gjelder pasningsprosent på langpasninger på keepere så bør vel kreditten gå mest til spissen og de andre offensive spillerne som vinner duellene.

 

Isolert sett er jo en pasningsprosent på 50 helt ekstremt horibelt, men prosenten er jo så lav fordi det alltid er en duell etter pasningen. Og her har tydeligvis Giroud vært god.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva om han mister et bein i en trafikkulykke?

 

Han har jo allerede brukket begge armene så regner med han i så fall ville spilt med protese. Szczesny er maskin.

 

Når det gjelder pasningsprosent på langpasninger på keepere så bør vel kreditten gå mest til spissen og de andre offensive spillerne som vinner duellene.

 

Isolert sett er jo en pasningsprosent på 50 helt ekstremt horibelt, men prosenten er jo så lav fordi det alltid er en duell etter pasningen. Og her har tydeligvis Giroud vært god.

 

Nå skal du heller ikke undervurdere kvaliteten på langpasningene til keeperen heller. Szczesny har ekstremt nøyaktige langpasninger. Husker jo i fjor og året før der hvor han var ufattelig dårlig på det området (måkte ballene rimelig ofte over dødlinja), men han har tatt megastore skritt på det feltet der og det er bemerkelsesverdig hvor sjeldent han bare "blåser" ballen vekk.

 

Er dog kanskje ikke så rart når han jobbet med det i timesvis hver bidige dag sammen med keepertreneren sin Tony Roberts.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...