Gå til innhold

Hvem er ligaens beste keeper?


Latias

  

41 stemmer

  1. 1. Hvem tror du blir kåret til PLs beste keeper 14/15?

    • De Gea
    • Lloris
    • Courtois
    • Forster
      0
    • Mignolet
      0
    • Szczesny/Ospina
    • Hart
      0
    • Andre (Adrian, Fabianski, Foster, Heaton osv.)
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Snurreleif og Stefan B

 

Selvsagt er det en kvalitet å ha presise utspark/kast. Og jeg undervurderer ikke den kvaliteten i det hele tatt. Er bare at jeg tror ikke pasningsprosenten på en keeper sier like mye som f.eks en utespiller. En kantspiller kan være i noe av den samme situasjonen, der mange av innleggene kan være tidens beste innlegg, men det hjelper lte hvis spissen i boksen ikke klarer å vinne noen dueller.

 

De ca 40 meters utspillene fra keeper (de som lander hos en umarkert medspiller på rundt midtstreken) er viktige og det er en god kvalitet hos en keeper. Det samme er 20- pasningene i frispillingen (men disse var vel ikke med i statistikken). Men utspillene til keeper som blir en duell mellom spiss og midtstopper er en del av denne statistikken og der har ikke treffsikkerheten til keeperen noe å si i denne statistikken siden det andre enn keeperen som er ansvarlig for utfallet av prosenten.

 

Av de andre keeperne som blir nevnt i statistikken så er vel bare Hart (Negredo/Dzeko) som har gode duellspillere. Og jeg tenker derfor at det er logisk at Szczesny får litt gratis-stats på de andre pga Giroud er en god duellspiller. Hadde vært morsomt å sett en statistikk for hvor mange av langpasningene til keeperne som ender i duell og som ikke gjør det.

 

Når det er sagt så synes også jeg at Szczesny er god på utspill, men var statistikken jeg er skeptisk til.

Lenke til kommentar

 

 

Er bare at jeg tror ikke pasningsprosenten på en keeper sier like mye som f.eks en utespiller.


Samme kan jo sies om en god playmaker som har medspillere med varierende evne til å finne ledig rom etc, men ser poenget ditt.
Men ja, jeg synes faktisk at når det gjelder pasningsprosenten til keepere bør det være "treff" så lenge man setter i gang en duell mellom med og motspiller der ballen lander, da har han jo truffet i så måte, uavhengig av hvem som vinner den.
Lenke til kommentar

Vil tro keepere som ofte starter igang tidlig isteden for å slå lange baller opp på hvert eneste utspark får en langt bedre pasningsprosent på keeperne. Jeg tar vel ikke helt feil dersom jeg påstår at Arsenal er et lag som tar kort utspill oftere enn det gjennomsnittlige laget i Premier League.

 

Hvis du hadde lest bedre så hadde du sett at dette kun var en statistikk over langpasninger.

Lenke til kommentar

Hvis du hadde lest bedre så hadde du sett at dette kun var en statistikk over langpasninger.

 

Ok, daså. Godt gjort av Giroud da, og selvfølgelig foten til Szczesny.

 

Står fortsatt på mitt at han langt i fra er den beste keeperen i Premier League. Det han derimot er, er at han er ung, lovende og siden han har fått såpass mye erfaring kan han bli riktig så bra, men for min del ligger han et stykke bak for eksempel De Gea, som er like gammel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, daså. Godt gjort av Giroud da, og selvfølgelig foten til Szczesny.

 

Står fortsatt på mitt at han langt i fra er den beste keeperen i Premier League. Det han derimot er, er at han er ung, lovende og siden han har fått såpass mye erfaring kan han bli riktig så bra, men for min del ligger han et stykke bak for eksempel De Gea, som er like gammel.

 

Det kan du selvfølgelig gjøre, men jeg mener du tar veldig feil. Statistikkene er heller ikke akkurat i ditt favør slik sett heller, men ingen tvil om at begge to er meget unge og talentfulle keepere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan du selvfølgelig gjøre, men jeg mener du tar veldig feil. Statistikkene er heller ikke akkurat i ditt favør slik sett heller, men ingen tvil om at begge to er meget unge og talentfulle keepere.

 

Helhetsinntrykket er viktigere enn statistikker for en keeper mener jeg. Statistikker kan gi en pekepinn, men selv en dårlig keeper kan ha høy redningsprosent dersom han har et godt forsvar foran seg som presser motstanderen til å avslutte fra vanskelige vinkler, lang avstand osv. Ikke at jeg sier at Szczesny er en dårlig keeper, men statistikker behøver ikke å bety alt jeg. Jeg synes han er en middels keeper per dags dato i Premier League-standard.

Lenke til kommentar

 

Samme kan jo sies om en god playmaker som har medspillere med varierende evne til å finne ledig rom etc, men ser poenget ditt.

Men ja, jeg synes faktisk at når det gjelder pasningsprosenten til keepere bør det være "treff" så lenge man setter i gang en duell mellom med og motspiller der ballen lander, da har han jo truffet i så måte, uavhengig av hvem som vinner den.

 

Det er et helt greit poeng det med playmakere, men synes det er mer tydelig for en keeper. Noe man også ser på prosenten på 50-30 mot 95-75.

 

Nesten noe helt annet: Ett annet poeng er jo at man bør se på spillestil og posisjon når det kommer til pasningsprosent (førstnevnte på utespillere vel og merke). Stoppere og sentrale midtbanespillere har høyere prosent enn kanter og spisser, og et kontringslag har lavere prosent enn et lag som spiller utpreget ballbesittende. Mulig en selfølgelighet det siste, men en grunn til at Xavi, Busquets osv har så høy prosent er jo fordi de spiller mye bakover og på tvers, mens f.eks Alonso og Scholes spiller flere pasninger på 30-40 meter fremover. Kort oppsummert, lurt å se på mer enn statistikken alene.

 

Er ganske sikker på at hvis det hadde blitt registrert "treff" hvis det ble en duell på pasningen hadde prosenten vært oppe på et høyt 90-tall på de fleste keepere. Hvis du ikke heter Arason da...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Helhetsinntrykket er viktigere enn statistikker for en keeper mener jeg. Statistikker kan gi en pekepinn, men selv en dårlig keeper kan ha høy redningsprosent dersom han har et godt forsvar foran seg som presser motstanderen til å avslutte fra vanskelige vinkler, lang avstand osv. Ikke at jeg sier at Szczesny er en dårlig keeper, men statistikker behøver ikke å bety alt jeg. Jeg synes han er en middels keeper per dags dato i Premier League-standard.

 

Statistikker er ærligere enn personlige inntrykk. Tallene viser at Szczesny har vært bedre i år enn De Gea. Sånn er det bare.

Endret av Mr. Brightside
Lenke til kommentar

Helhetsinntrykket er viktigere enn statistikker for en keeper mener jeg. Statistikker kan gi en pekepinn, men selv en dårlig keeper kan ha høy redningsprosent dersom han har et godt forsvar foran seg som presser motstanderen til å avslutte fra vanskelige vinkler, lang avstand osv. Ikke at jeg sier at Szczesny er en dårlig keeper, men statistikker behøver ikke å bety alt jeg. Jeg synes han er en middels keeper per dags dato i Premier League-standard.

 

Jeg syntes det bare er tydelig at du tydeligvis ikke har fulgt med på Szczesny denne sesongen. Han har vært enorm.

 

Nei.

 

Nei til at statistikken til Szczesny er langt bedre enn de Gea sin eller nei til at statistikk teller mer?

 

Er enig i at statistikk ikke er alt, men når det viser såpass godt at Szczesny har hatt en meget god sesong og folk rundt mener det samme så sier det seg selv at den ikke lyver.

 

Szczesny anno 2013 har vært fantastisk god. Er heller ikke uten grunn til at han topper EA Sports sin player performance index når det gjelder keepere. Vil påstå at vi kan ha fått alt fra 6-12 poeng ekstra pga. han allerede halvveis i sesongen.

Neivel. Er det så vanskelig å skjønne at det går å ha et bra forsvar samtidig som man har en god keeper?

 

Dette er tydeligvis umulig. Er som når folk mente van der Saar sugde fordi forsvaret foran han var knallbra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Szczesny har tatt store steg denne sesongen, men vil ikke kalle han ligaens beste keeper, ennå. Mignolet/De Gea er imo de to beste i ligaen etterfulgt av Cech og Szczesny basert på prestasjoner over hele året.

 

Når alt dette er sagt så må jeg si at kvalitetene på keeperne i PL har tatt seg opp betraktelig det siste halvannet året. Ikke vært like stort fokus på keepertabber i år som tidligere år, og det er herlig!

Lenke til kommentar

Jeg syntes det bare er tydelig at du tydeligvis ikke har fulgt med på Szczesny denne sesongen. Han har vært enorm.

 

Nei til at statistikken til Szczesny er langt bedre enn de Gea sin eller nei til at statistikk teller mer?

 

Er enig i at statistikk ikke er alt, men når det viser såpass godt at Szczesny har hatt en meget god sesong og folk rundt mener det samme så sier det seg selv at den ikke lyver.

 

Szczesny anno 2013 har vært fantastisk god. Er heller ikke uten grunn til at han topper EA Sports sin player performance index når det gjelder keepere. Vil påstå at vi kan ha fått alt fra 6-12 poeng ekstra pga. han allerede halvveis i sesongen.

 

Har sett stort sett alt av Arsenal-kamper denne sesongen. Szczesny har tatt steg, men han har tatt steget bort fra å være et veldig svakt ledd i Arsenals lag til å bli en habil keeper på toppnivå. Han er fortsatt et stykke unna klassen til flere av de andre topplagenes keepere.

 

 

Dette er tydeligvis umulig. Er som når folk mente van der Saar sugde fordi forsvaret foran han var knallbra.

 

Det argumentet faller på sin egen urimelighet, da Van der Sar var helt konge.

Lenke til kommentar

Har sett stort sett alt av Arsenal-kamper denne sesongen. Szczesny har tatt steg, men han har tatt steget bort fra å være et veldig svakt ledd i Arsenals lag til å bli en habil keeper på toppnivå. Han er fortsatt et stykke unna klassen til flere av de andre topplagenes keepere.

 

 

Det argumentet faller på sin egen urimelighet, da Van der Sar var helt konge.

 

Som sagt: Dette syntes jeg er tull. Han har aldri vært et veldig svakt ledd i laget vårt. Det er svært sjeldent han har tapt kamper på egenhånd, men siden han har vært ung har han vært veldig variabel. Denne sesongen sammen med Mertesacker har han vært vårt trolig sterkeste punkt i den bakre femmeren. De fleste Arsenal supportere og pundits er som oftest enig i den gitt.

 

Og den siste der: Du har din personlige mening om at Szczesny er "middelmådig". Finnes det ikke personer som mente det samme om van der Saar selv om det for oss fleste var rimelig åpenbart at han var veldig god? I mine øyne syntes jeg det er tullete å høre noen si at Szczesny har vært middels. For da ligger virkelig keepernivået i England på et labert nivå og dine forventninger kommer aldri til å nå opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...