Gå til innhold

Nå skal norske nettpirater tas


Anbefalte innlegg

"Nå må loven tilpasses den digitale utviklingen, også når det gjelder håndheving av rettigheter. Det gjør vi med de nye forslagene, sier kulturminister Hadia Tajik til NRK."

 

Å sperre sider som piratebay er jo nettopp ikke tilpasset "den digitale utviklingen" fordi det er så lett å komme seg rundt.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personvern og rettsikkerhet overført til private selskaper.

 

Er det noens kommunikasjon som burde overvåkes, så er det politikerne som støtter forslag som dette.

 

Som igjen må via en Norsk domstol for å ta handling, som igjen tar vare på dine rettigheter. Men har du brutt loven å lastet ned så er det jo bare på sin plass at en blir dømt deretter.

Lenke til kommentar
https://www.torproje...ad-easy.html.enForeslår at flest mulig hiver seg på dette. Beste er selvsagt å kjøpe seg vpn tjenester, men TOR-prosjektet er gratis :)
Ikke bruk TOR til torrents. Det er alt for tregt på grunn av alle hoppene i nettverket.

 

Det stemmer nok fenele. Blir også nevnt på TOR-siden at bittorrent og TOR er uforenelige hvis man ønsker å opprettholde sikkerheten. Men hvis man ønsker ha gjennom ip'en sin på trass,(som jeg vil), så er det et greit aalalternativ.

Lenke til kommentar
Personvern og rettsikkerhet overført til private selskaper.Er det noens kommunikasjon som burde overvåkes, så er det politikerne som støtter forslag som dette.
Som igjen må via en Norsk domstol for å ta handling, som igjen tar vare på dine rettigheter. Men har du brutt loven å lastet ned så er det jo bare på sin plass at en blir dømt deretter.

 

Og det tror du virkelig på?

Tror nok at du må se over dammen, er SVÆRT lite som går i domstolene.

Siste skrekken jeg kommer på er ikke så langt fra hjemmet, man må til Finland for å se dette.

 

Og dette snusket vil du virkelig ha hit? Jeg har en anbefaling, SAS har en A330 som går fra Trondheim til New York ukentlig, anbefaler at du bestiller en billett på denne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Men har du brutt loven å lastet ned så er det jo bare på sin plass at en blir dømt deretter.

 

Jeg bryter ikke loven. Jeg betaler for mitt forbruk av digital underholdning.

 

Piratjakt og blackmail på kant med loven har blitt en bransje i seg selv, som startet som et utskudd fra plate-og-filmbransjen. Det er så mye penger i det at de har klart å lobbye fram lovendringer som dette, og nå vil de også ha utøvende makt i tillegg til den lovgivende. Hvor mye av demokratiet er du villig til å ofre for at denne bransjen skal få fortsette?

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

https://torrentfreak...riously-111007/

StrongVPN er kanskje ikke det beste valget om du vil være anonym på nettet, ettersom de faktisk loggfører.

 

http://nrkbeta.no/2012/01/06/slik-far-du-amerikansk-ip-adresse/

 

"Når det kommer til leverandører har vi i NRKbeta-kroken veldig gode erfaringer med StrongVPN. Og i dialog med kundeservice har vi fått forklart at de ikke logger noen form for aktivitet i sin ende, som betyr mye for de sikkerhetsbevisste."

 

Kven skal vi tru på ? :)

Lenke til kommentar

"Nå må loven tilpasses den digitale utviklingen, også når det gjelder håndheving av rettigheter. Det gjør vi med de nye forslagene, sier kulturminister Hadia Tajik til NRK."

 

Å sperre sider som piratebay er jo nettopp ikke tilpasset "den digitale utviklingen" fordi det er så lett å komme seg rundt.

 

AtW

 

Ja det er enkelt å komme rundt og vil i tilegg kunne ramme andre avhengig av hvilken metode som brukes.

 

Om jeg feks hacker meg inn i et trådløst nett ( svært mange usikre rutere ) og laster ned derifra så vil jeg potensielt kunne lure private aktører som kun overvåker ip adresser til å anmelde svært mange uskyldige.

 

Jeg lukter personlig litt korrupsjon her og høy sigarfaktor, å iivareta folkets beste blir ikke gjort med de tiltakene som "kulturministeren" kommer med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

@Malvado:

 

Du lukter ikke bare sigarfaktoren, du ser røyken svært tydelig, faktisk på grensa til at man må ringe brannvesenet siden man tror det brenner.

Er vell samme folka som stod bak den ISP dommen som ble holdt hemmelig "Kunne være til fare for rikets sikkerhet" da sier det seg selv hvem vi har med å gjøre her og hvorfor de praktisk talt fortjener alt vondt som kan komme deres vei.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg er nå spent på hvordan oppsluttningen til Piratpartiet blir ved valget, med slike saker som dette. Det er vel nesten det eneste partiet som blir å føre styrket personvern som sak? (med Venstre sånn litt på kanten)

 

Heldigvis er det så forsvinnende lite nå for tiden som er verdt bryet med å laste ned, eller prisen som forlanges for det gjennom offisielle kanaler. Det er uansett nok - for meg -, og mye mer interessant, gratis underholdning som produseres ukommersielt, eller av uavhengige aktører som ennå har et snek av respekt for folk.

Lenke til kommentar

Greit at usenet har ssl krypterte tilkoplinger, selvfølgelig betyr jo dette at en må nesten håpe og tro på at din usenet provider holder de informasjonene om hva du henter ned privat selv om de skulle bli stevnet til å oppgi dette.

Endret av j0achim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...