Gå til innhold

Nå skal norske nettpirater tas


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen er en ganske sterk påstand. Det er nok endel dette gjelder, spesielt ungdommer uten eget Visa eller jobb.

For min del står det derimot ikke på pengene, men tilgjengeligheten, kvalitet på materialet og den tekniske løsningen. Ingen av disse er tilfredsstillende for film/serier, men er ganske bra for musikk (jeg bruker Spotify Premium og har gjort det siden 2007).

 

Joda jeg skal være enig der, var selv en ivrig nedlaster når jeg var ung og uten noen form for inntekt. Men det gjør det jo ikke "ok" det heller.

 

Er ingen nødvendighet for unge å ha tilgang til alt en vil av digitalt innhold enten det er spill,film,musikk,filmer eller tv serier...er det vel?

 

Men skjønner jo fristelsen når det er så ekstremt lett å bare plukke ut en del torrenter og timer etterpå så har en masse gøy å kose seg med.

 

Ang tilgjengelighet så har jo det forandret seg en del i det siste, vi er helt klart ikke i mål enda men det har blitt en del gode online tjenester her i landet også nå.

Lenke til kommentar

I dont give a ****.

Jeg har ikke visa classic. Kan ikke beatele en dritt dogitalt. PayPal kan heller ikke brukes før man er 18+.

De digitaøe løsningene som Netflix og HBO er en vits. Gamle utdaterte filmer og serier i 240p. Pluss at vi i Norge ikke er kjent for å ha så jæskla raske nettlinjer, så jeg MÅ laste ned for så å se på. Skaff meg fiber, en skappelig leverandør av film og serier... så er jeg med. Inntil da, tajik go f#@k yourself!

 

Bare en liten rettelse. Jeg brukte PayPal lenge før jeg var 18. Du kan overføre penger direkte fra bankkontoen til PayPal. Ikke noe problem det.

Endret av MFleksnes
Lenke til kommentar

Jaja er bare å sette opp åpne trådløsroutere da folkens.https://openwireless.org/----Når vi snakker om pirater er det ikke lenge igjen til TPB AFK :)

Hvem leverer VPN tjenester som tillater uhemmet høy datatrafikk pr måned for en anseelig pris da ?
Noen som har erfaringer med sikre og raske VPN levrandører?
https://torrentfreak...riously-111007/Mullvad.net har servere i swe, ger og nl med gode hastigheter og mulighet for å betale med Bitcoins.De bruker OpenVPN og har i tillegg en properitær klient som bruker OpenVPN med sikring mot DNS leaks.

 

 

Takk for påminnelsen om TPB AFK :)

 

Donerte nettopp 10 USD. Gleder meg til å se den :)

Lenke til kommentar
Jeg har ét ord å si om denne saken.. VPN. :yes:
Hvem leverer VPN tjenester som tillater uhemmet høy datatrafikk pr måned for en anseelig pris da ?

 

Snakker da vel ikke om å kjøre selve torrent trafikken igjennom VPN tunnellen. Omgår bare blokkeringen av torrent siden, laster ned torrent filen og laster ned som vanlig.

Lenke til kommentar

101010101010101010101010101

 

Det er ikke snakk om 10100111001 på avveie. Det er snakk om å privatisere deler av utøvende organ av De Norske Lover.

 

Altså, en omrokking av en av grunnpilarene som gjør et samfunn demokratisk. Å "stjele" bits har langt mindre konsekvenser enn å stjele demokratiet.

Endret av Dummst
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Politiet har jo her i rogaland svært gode ressurser visst nok. Nå nylig ble en fyr tatt for pirattaxi fra bryne til hellvik. En fyr hadde spurt politiet om skyss hjem fra bryne til hellvik, men de avslo. Etterpå hadde politiet brukt flere timer på å overvåke mannen i håp om å ta en pirattaxi. Forstå det hvem som vil.

 

Så jeg har ingen tvil om at de lett prioriterer slike "alvorlige" saker som piratkopiering!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er litt forvirret med tanke på hvordan dette skal bli håndhevet. Jeg står i dag som eier av et internettabonnement som pdd. brukes av flere enn meg, kan det gå ut over meg hvis en av de andre gjør noe ulovlig? Hva gjør de når de har funnet ut at en IP-adresse er knyttet til noe ulovlig? Må de manuelt komme og sjekke alle PC'ene som har brukt samme IP-adresse?

 

Dette kan jeg ingenting om, så fint om noen kan klargjøre dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om 10100111001 på avveie. Det er snakk om å privatisere deler av utøvende organ av De Norske Lover.

 

Altså, en omrokking av en av grunnpilarene som gjør et samfunn demokratisk. Å "stjele" bits har langt mindre konsekvenser enn å stjele demokratiet.

 

Det gir jo bare rettighetshavere bede verktøy til å få has på disse tyvene.

 

Sitert Hadia Tajik: "Samtidig ivaretar forslaget andre tungtveiende hensyn som håndhevingen berører, slik som personvern, rettssikkerhet og ytringsfrihet"

Lenke til kommentar

Når nedlasting er så lett tilgjengelig og utbredt som det er blir det feil å anmelde vanlige folk, det skaper bare hat. Skal de stoppe ulovlig nedlasting så må de gå til kilden, nemlig torrent-sidene, og blokkere de på et vis.

 

Skjønner folk er i mot sensur og det der, men ærlig talt, bruk vettet, heller det enn en saftig bot eller hva?

Endret av morten-89
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når nedlasting er så lett tilgjengelig og utbredt som det er blir det feil å arrestere vanlige folk, det skaper bare hat. Skal de stoppe ulovlig nedlasting så må de gå til kilden, nemlig torrent-sidene, og blokkere de på et vis.

 

Skjønner folk er i mot sensur og det der, men ærlig talt, bruk vettet, heller det enn en saftig bot eller hva?

 

Er nok lite sunn fornuft når det kommer til tiltak som gjør at folk ikke kan gjøre lenger som dem har gjort i flere år. Noe en ser klart ved å bare lese dem 2 sidene her slik.

 

Folk tror dem kan bare gjøre hva pokker dem vil og at ting ikke får konsekvenser, vel dette er første konsekvens.

Lenke til kommentar

Sitert Hadia Tajik: "Samtidig ivaretar forslaget andre tungtveiende hensyn som håndhevingen berører, slik som personvern, rettssikkerhet og ytringsfrihet"

 

Personvern og rettsikkerhet overført til private selskaper.

 

Er det noens kommunikasjon som burde overvåkes, så er det politikerne som støtter forslag som dette.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...