Gå til innhold

Nå skal norske nettpirater tas


Anbefalte innlegg

http://nrkbeta.no/20...nsk-ip-adresse/

 

"Når det kommer til leverandører har vi i NRKbeta-kroken veldig gode erfaringer med StrongVPN. Og i dialog med kundeservice har vi fått forklart at de ikke logger noen form for aktivitet i sin ende, som betyr mye for de sikkerhetsbevisste."

 

Kven skal vi tru på ? :)

 

Hehe de anbefaler StrongVPN og Hidemyass. Begge som er kjent for å logge. Nice backdoor NRK.

 

Kan jeg ikke laste ned lenger nå? Jeg forsto ikke alt i artikkelen. Hva er VPN?? kjekt med svar :)

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Virtual_private_network

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg betaler for nett tilgang slik at jeg får mulighet til å låne filmer o.l av flere mennesker enn bare naboer og familie. Jeg gjør absolutt ingenting ulovelig.

Passer veldig fint de periodene man har dårlig råd og norge henger etter. Ellers er det jo generelt så lite underholdning her i norge at det er til å spy av.

 

Ironisk nok er det de som benytter seg av dette, som faktisk også bruker mest penger på film og underholdning.

 

Jeg selv sitter med en tonn Dvd, bluray, kino utgifter osv.

 

Klarer Norge å få på plass bedre tilbud innenfor film og serier til en god pris, så ville jeg nok sluttet å låne så mye av fremmede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
Er det uploaderen, nedlasteren eller begge som blir tatt? skal det mye til?
Før har de som laster opp materiale blitt mest fokusert. Nå skal de ta alle.

Takk for svar :) Jeg synest dette er ganske idiotisk. går det egentlig an å ta alle som laster ned ? Jeg tenker også på alle ungdommene i komunen min som laster ned som galne og som ikke leser dette!

 

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig blir dette ett ikke problem, selv om det blir en lov ut av det til slutt betyr det egentlig ikke at fler eller færre blir stilt for retten, men det gir plate og filmbransjen en sterkere hånd om de skulle ta deg i retten.

 

Å kopiere kopibeskyttet er uansett lovmessig ulovlig. Alt dette gjør er å gi etter for at plate og film bransje ikke klarer å få inn i hodene sine at de må endre sine rutiner for digital distribusjon.

Lenke til kommentar

Og det tror du virkelig på?

Tror nok at du må se over dammen, er SVÆRT lite som går i domstolene.

Siste skrekken jeg kommer på er ikke så langt fra hjemmet, man må til Finland for å se dette.

 

Og dette snusket vil du virkelig ha hit? Jeg har en anbefaling, SAS har en A330 som går fra Trondheim til New York ukentlig, anbefaler at du bestiller en billett på denne.

 

Ja det tror jeg på. Jeg laster ikke ned innhold jeg vet jeg ikke har lov til så jeg har det veldig fint her i Norge. Det spørs nok om det er du som må ta et fly til et land hvor dem ikke har noen lover som beskytter opphavsretten.

 

Om du har penger til en fly billett da, noe som er vel lite trolig om du ikke har råd til å betale for ting å må ty til tyveri.

Lenke til kommentar

syns det er helt teit at folk tror at hvis du downloader noe fra internett så ville det automatisk vært et kjøp i en butikk, syntes selv at det er helt utrolig latelig, mange ville ikke kjøpt produktet hvis det ikke hadde vært så lett tilgjengelig.. mange som bare har filene på hardiscen fordi de kan.. eller mange som downloader videone og finner ut at de er crap og sletter dem.. også en del som finner ut hvor bra filmene er gjennom torrents og kjøper filmene etterpå for å ha dem i kolleksjonen sin.. disse kjøpene har det ikke blitt tatt stilling til, en haug med filer som blir kjent gjennom torrents og jeg selv liker dvder og kjøper filmer eller spill når jeg har penger. Bare tull ikke bra nok grunn til å innføre ip-samling. De har bare lyst på oppmerksomhet gjennom media.

Lenke til kommentar

syns det er helt teit at folk tror at hvis du downloader noe fra internett så ville det automatisk vært et kjøp i en butikk, syntes selv at det er helt utrolig latelig, mange ville ikke kjøpt produktet hvis det ikke hadde vært så lett tilgjengelig.. mange som bare har filene på hardiscen fordi de kan.. eller mange som downloader videone og finner ut at de er crap og sletter dem.. også en del som finner ut hvor bra filmene er gjennom torrents og kjøper filmene etterpå for å ha dem i kolleksjonen sin.. disse kjøpene har det ikke blitt tatt stilling til, en haug med filer som blir kjent gjennom torrents og jeg selv liker dvder og kjøper filmer eller spill når jeg har penger. Bare tull ikke bra nok grunn til å innføre ip-samling. De har bare lyst på oppmerksomhet gjennom media.

 

Det var gjort en studie på akkurat dette der pirater er de som kjøper mest spill, film og musikk. Kan se om jeg finner artikkelen senere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flott initiativ! Dette vil være med på å øke folks IT-kunnskaper over hele linja, ettersom det vil tvinge Ola Nordmann til å bruke nettet på en smartere måte for å unngå å havne i garnet.

 

For bare få år siden var det ingen Facebook eller Smartphones. Nordmenns gjennomsnittlige IT-kunnskaper har økt betraktelig de siste årene. Snart vet 'alle' hvordan man surfer via VPN óg!

Lenke til kommentar

Flott initiativ! Dette vil være med på å øke folks IT-kunnskaper over hele linja, ettersom det vil tvinge Ola Nordmann til å bruke nettet på en smartere måte for å unngå å havne i garnet.

 

For bare få år siden var det ingen Facebook eller Smartphones. Nordmenns gjennomsnittlige IT-kunnskaper har økt betraktelig de siste årene. Snart vet 'alle' hvordan man surfer via VPN óg!

 

Første steg er vel å lære opp befolkningen til å slette FB og bruke programmer/addons som blokkerer trackers da.

 

Men ja er litt som Kim Dotcoms visjon; hele internett skal krypteres.

Lenke til kommentar

Ja det tror jeg på. Jeg laster ikke ned innhold jeg vet jeg ikke har lov til så jeg har det veldig fint her i Norge. Det spørs nok om det er du som må ta et fly til et land hvor dem ikke har noen lover som beskytter opphavsretten.

 

Om du har penger til en fly billett da, noe som er vel lite trolig om du ikke har råd til å betale for ting å må ty til tyveri.

 

Siden du liker denne typen forhold så antar jeg du betaler enveis billetten og drar dit, for da får du det NØYAKTIG slik du vil ha det over there.

Problemet er at de forfølger hvermann, det spiller ingen rolle om du har lastet ned eller ei, finnes nok av dem som ikke har gjort det som blir tatt, her til lands kan dem ikke bare buse inn og ta seg til rette uten rettsak.

Over there, der buser de inn og du er SKYLDIG inntil det motsatte er bevist og da kan du GLEMME en oppreisning.

I tillegg går de etter gutta bak en nettside hvor det er NOK at en bruker har postet en link til Piratebay eller lignende, disse gutta her gir du ikke en finger, for de tar HELE hånda di og mer til.

 

Og slikt vil du VIRKELIG ha hit?

Endret av 007CD
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Siden du liker denne typen forhold så antar jeg du betaler enveis billetten og drar dit, for da får du det NØYAKTIG slik du vil ha det over there.

Problemet er at de forfølger hvermann, det spiller ingen rolle om du har lastet ned eller ei, finnes nok av dem som ikke har gjort det som blir tatt, her til lands kan dem ikke bare buse inn og ta seg til rette uten rettsak.

Over there, der buser de inn og du er SKYLDIG inntil det motsatte er bevist og da kan du GLEMME en oppreisning.

I tillegg går de etter gutta bak en nettside hvor det er NOK at en bruker har postet en link til Piratebay eller lignende, disse gutta her gir du ikke en finger, for de tar HELE hånda di og mer til.

 

Og slikt vil du VIRKELIG ha hit?

 

Bare fordi ting fungerer på en annen måte i USA betyr ikke at det blir slik her.

 

Det jeg er for er at det skal bli mulig å få tatt fildelere og nedlastere enklere og at dem skal bli straffeforfulgt. Og at nettsider som TPB skal bli stengt.

 

For digitalt innhold enten det er originalen eller kopi nr 200000 har ingen ting å si, hver fil er like mye verdt og like mye beskyttet av opphavsretten.

 

Så er dette lovforslaget løsningen? Ingen anelse men det er på rett spor i det minste.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Under høringen var dette et punkt som en rekke organisasjoner var sterkt kritiske til, men synspunktene til interesseorganisasjonene for blant annet film- og musikkbransjen veide altså tyngst for departementet
Frihet/åpenhet er altså mindre viktig for feige politikere når lobbyistene presser på. De er pokker meg en gjeng uten noen form for ryggrad.

Snart er det vel døgnkontinuerlig video overvåkning av alle og enhver som er tingen. Passer jo også kjekt inn med den velbrukte anti-terror unnskyldningen. Verden vil bedras.

Samlet sett ivaretar regjeringens forslag en god balanse mellom behovet for å beskytte dem som skaper, og hensynene til personvern, rettssikkerhet og ytringsfrihet, sier kulturministeren.

He, he... AP har finfin historikk mht. personvernet, ja. Gå å ta deg en bolle og slutt med eventyr fortelling. Typisk politikere; smilefjes og løgner.

Beskytte dem som skaper kan du bare drømme om, lille nissefrøken. Da må rettighetslovene først endres drastisk. De som skaper taper stort sett med dagens system, det er de som eier som evt. tjener.

Ytringsfrihet så lenge ingen ytrer seg til en melodi noen "eier", da blir en vel bura inn uten videre når lobbyistene til slutt får det helt som de vil.

Så er dette lovforslaget løsningen? Ingen anelse men det er på rett spor i det minste.

Pisspreik. Ingenting kan være på rett spor når enkelte gis rett til å spionere på hvem pokker de vil.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Bare fordi ting fungerer på en annen måte i USA betyr ikke at det blir slik her.

 

Det jeg er for er at det skal bli mulig å få tatt fildelere og nedlastere enklere og at dem skal bli straffeforfulgt. Og at nettsider som TPB skal bli stengt.

 

For digitalt innhold enten det er originalen eller kopi nr 200000 har ingen ting å si, hver fil er like mye verdt og like mye beskyttet av opphavsretten.

 

Så er dette lovforslaget løsningen? Ingen anelse men det er på rett spor i det minste.

 

Nei, det rette steget å ta er å tvangsoppløse slike som SF filmindustri som da kjøper rettigheter til produkter og selger det videre til TV Selskaper og andre.

Dette er hindret som gjør at vi ligger etter og som gjør at folk blir pirater, ekslusivitetsavtaler for hver pokkers region.

Fjerner du disse, så kan du handle globalt med Warner eller andre, og Netflix kan sende straks det er tilgjengelig, resultatet er at du tar piratkopieringen ved dens akilleshæl, det at det er enklere.

Folk tar ALLTID letteste vei, pris har ikke så mye si, dette er noe du lærer grunnleggende innen IT når det gjelder brukere, så skal du ha dem til å slutte med en uønsket oppførsel, så kan du kjefte å smelle så mye du vil, men det har NULL effekt fram til du gjør det lovlige alternativet lettere.

 

Og ja, det blir likt her som i USA, det har vi OGSÅ allerede sett, så det å tro noe annet er som å tro på Nissen, disse selskapene er ikke Kiwi, Rema eller lignende som er skuffet.

Dette er ondskapsfulle selskap som kun er interressert i sin agenda, hadde bin Laden drevet buisness istedet for terror, så hadde han drevet MAFIAA selskapet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Haha lykke til :laugh:

 

Er det her gøy på noe slags vis? Er det kult å drive å laste ned innhold du ikke har lov til?

 

Det her har nok mer med at folk tenker som så at på "nettet så gjør jeg hva jeg vil og det skal ikke ha noen konsekvens. Innhold på internett har ingen verdi så jeg kan bare gå å ta det jeg vil."

 

Og slik har det nok vært for veldig mange i lang tid, mange er vokst opp med den holdningen. Men slik er det altså ikke, det en gjør på nettet har konsekvenser og det burde og vil nok i mer grad fremover ha store konsekvenser om du laster ned innhold som blir sprett ulovlig.

 

Pisspreik. Ingenting kan være på rett spor når enkelte gis rett til å spionere på hvem pokker de vil.

 

I den tiden vi lever i så må dette til enten en vil det eller ikke. Det er ikke til å komme unna til syvende å sist. Det viktigste her er at det er instanser det skal gå via.

 

Som fks via en Norsk domstol som det er i lovforslaget. Ikke noe kan bli gjort mot Norske statsborgere uten domstolens avgjørelse og hvor stor vekt vil bli lagt på bla ytringsfriheten til personen det gjelder står det i lovforslaget.

 

Folk er vel ikke så naive at en ikke tror at det allerede er en form for overvåkning av nettet her i Norge? Det har det uten tvil vært i mange år allerede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...