Gå til innhold

Assassins Creed III og Far Cry 3, best på PC eller konsoll?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mine damer og herrer, det sitter et troll som koser seg kostelig (med popcorn) i andre enden...

 

Jeg har spilt Far Cry 3 på både pc og konsoll. Konsollen er hjemme, mens PC-versjonen er hos bror med en veldig ålreit pc.

PC-versjonen har MYE bedre grafikk, bedre effekter, atmosfære og flyt generelt.

PS3 kan skilte med noen merkelige bugs i mange textures (jeg får ofte et rutenett i ensfargede flater) og ikke mye annet. Spillet i bånn er selvsagt det samme. Konsollversjonen stiller ingen ekstra krav til HW (duh), så jeg kan mest sannsynlig glemme å kjøre det på min pc.

Skulle jeg sammenligne mellom min PC og PS3 ville nok PS3 vunnet overlegent, men det er ikke det vi sammenligner? Vi sammenligner versjonene på generelt grunnlag, med en antakelse om at PC'en klarer å kjøre det på gode innstillinger. Og da er PC bedre av alle grunner nevnt i denne tråden.

Lenke til kommentar

Hehe, for en flott tråd! :D

 

Nå vet jeg ikke om JoseCuervo troller hardt og godt men om han mener at disse spillene er best på konsoll så er det vel det da for han?

 

Jeg har akkurat bygget meg en forholdsvis kraftig spill PC og jeg kjenner jeg har lyst å kjøpe Assasins Creed 3 på konsoll isteden for å sitte å spille det på en PC med alt av grafikk innstillinger skrudd på max som jeg gjør i dag.

 

Det er noe med å ligge i sofaen med kontrolleren godt plantet i hendene, et stort bilde og et enda større lyd bilde som frister. Og ja en kan jo gjøre akkurat det samme med en PC i dem aller fleste spill OG få overlegen grafikk....men det er liksom ikke det samme.

 

En kan ikke bare slå på konsollen og sette i gang med en PC, selv om det er ikke langt ifra heller.

 

Høres jo helt tullete ut og mulig jeg ser ut som et større troll en JoseCuervo nå men det er nå da slik jeg kjenner på det.

 

Føler meg egentlig litt tullete men er mulig det er pga alt for mange år med konsoll som er grodd fast i skallen...

Lenke til kommentar

Tipper dem fleste her kun har spillt disse spillene på pc......

 

Spilt det på Wii U, likte ikke grafikken, 25-30 fps i selve gameplayet i Boston, i vel 720p eller lavere. Det er like gale på Xbox 360/PS3 angående flyt og bildekvalitet ville jeg tro!

 

Etter Wii U versjonen hoppet jeg på PC toget og vips 1080p, sitter i sofaen med en Xbox 360 kontroller. Her har jeg rundt 55-90 fps i Boston i AC3. I selve oppdragene rundt andre steder stødig 60 FPS i kamp og utforsking.

 

FarCry 3 kjøres veldig bra selv på min snart 2 år gamle PC, kjøres definitivt bedre en konsollversjonene!

Kaller min PC for en forvokst konsoll med større muligheter for grafikk, framerates, mus/tastatur/X360/PS3 kontroller o.l :)

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

må nesten støtte Jose litt her, etterhvert har det kommet klart fram at han mener det er bedre på konsoll bare fordi han liker tanken på at spillet er på konsoll, det er en slags placebo, det er ingen objektive grunner. Det er ikke så mye mer å diskutere.

 

AtW

 

Endelig...eller kødder du med meg.....jeg stoler ikke på deg. Jeg vet hva placebo er. Det er liksom når legen putter sukker i pillene dine, og du oppnår samme effekt.

Endret av JoseCuervo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Assassins creed 3 er uten tvil best på PC. Kjøpte det først til PS3, men fant fort ut at konsollen rett og slett ikke var i stand til å kjøre spillet på en ok måte. Bytta det inn og fikk en PC verjson.

 

Nå kan jeg endelig kose meg med spillet. Loading er kort, grafikken er fin. Med en xbox controller så er det helt supert å spille det på PC via en stor flatskjerm.

 

Far Cry 3 har jeg kun spilt på PC så skal ikke si noe om det, men tviler på at det på noen som helst måte kan være best på konsoll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Assassins creed 3 er uten tvil best på PC. Kjøpte det først til PS3, men fant fort ut at konsollen rett og slett ikke var i stand til å kjøre spillet på en ok måte. Bytta det inn og fikk en PC verjson.

 

Nå kan jeg endelig kose meg med spillet. Loading er kort, grafikken er fin. Med en xbox controller så er det helt supert å spille det på PC via en stor flatskjerm.

 

Far Cry 3 har jeg kun spilt på PC så skal ikke si noe om det, men tviler på at det på noen som helst måte kan være best på konsoll.

 

Fint for deg. Jeg koser meg med disse på konsoll jeg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fint for deg. Jeg koser meg med disse på konsoll jeg :)

 

Er jo kjempebra at du koser deg med spillene, men du må jo kan innrømme at noe kan være bedre selv om du ikke har det. Jeg har spilt både Far Cry 3 og Assassin's Creed 3 hovedsakelig på konsoll, men likevel kan jeg jo innse at det er bedre på PC.

 

At du subjektivt mener at det er bedre å spille på konsoll er en ting, men å mene at den versjonen er bedre er noe helt annet. Far Cry 3 og Assassin's Creed 3 er bedre på PC.

 

/thread.

Lenke til kommentar

Er jo kjempebra at du koser deg med spillene, men du må jo kan innrømme at noe kan være bedre selv om du ikke har det. Jeg har spilt både Far Cry 3 og Assassin's Creed 3 hovedsakelig på konsoll, men likevel kan jeg jo innse at det er bedre på PC.

 

At du subjektivt mener at det er bedre å spille på konsoll er en ting, men å mene at den versjonen er bedre er noe helt annet. Far Cry 3 og Assassin's Creed 3 er bedre på PC.

 

/thread.

 

Nå følte jeg at firberblad avsluttet dette bra, så kommer du og fortsetter? Eller vil du fortsette i det uendelige, for jeg har sagt mitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...