Gå til innhold

Assassins Creed III og Far Cry 3, best på PC eller konsoll?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sagt mitt. Trenger ikke si mer. Dette blir bare en jeg skal ha siste ordet leken... det trenger jeg ikke. :)

 

For å sitere deg:

Spillet i seg er bedre på PC, fordi alle argumentene du har for at det er bedre på konsoll, kan gjøres på en PC.

Med mindre du ikke orker å installere spillet (noe man kan gjøre på en 360 for å minke loading tid)

Far Cry 3 er best på konsoll for dem som ikke liker å spille på pc. Ferdig med det.

 

 

At du foretrekker en ting betyr ikke at den er bedre enn en annen.

 

 

Det gjør det så aldeles ikke. På konsoll trenger man bare å sette discen i maskina, trykke play og så er det i gang. De trenger heller ikke oppgraderinger etterhvert som årene går, og er langt enklere å ha med å gjøre. Derfor går ikke det argumentet ut vinduet.

 

Diskusjonen var ikke en all sider sak om hva som er best av de to alternativene, men om hvilken versjon av Farcry 3 som var best. Og det er på PC (så lenge du har en kraftig nok en), ferdig, punktum.

Hvis du ikke orker å installere et spill, da er deg om det. Men da er man virkelig lat.

Edit: Flere og flere konsoll spill krever en oppdatering før du starter spillet, WiiU og PS3 er store eksempler på dette.

Lenke til kommentar

At du foretrekker en ting betyr ikke at den er bedre enn en annen.

 

 

Det gjør det så aldeles ikke. På konsoll trenger man bare å sette discen i maskina, trykke play og så er det i gang. De trenger heller ikke oppgraderinger etterhvert som årene går, og er langt enklere å ha med å gjøre. Derfor går ikke det argumentet ut vinduet.

 

Selvfølgelig gjør det det. Man må argumentere med forbehold for at oppsettet på både PC og konsoll er optimalt. Altså at opplevelsen til en hver tid er så god som den kan være.

 

Uansett er det du snakker om parametre som ikke har noe med selve spillet å gjøre, men opplegget rundt. Det jeg argumenterer for er at spillet er bedre på PC enn på begge de to andre konsollene. Så utrolig lett er det.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig gjør det det. Man må argumentere med forbehold for at oppsettet på både PC og konsoll er optimalt. Altså at opplevelsen til en hver tid er så god som den kan være.

 

Uansett er det du snakker om parametre som ikke har noe med selve spillet å gjøre, men opplegget rundt. Det jeg argumenterer for er at spillet er bedre på PC enn på begge de to andre konsollene. Så utrolig lett er det.

 

Nå har vel jeg vitterlig ikke sagt at spillet er bedre på konsoll enn PC, og hadde du lest innleggene mine hadde du sett at jeg også synes spill oftest er best på PC.

Lenke til kommentar

Nå har vel jeg vitterlig ikke sagt at spillet er bedre på konsoll enn PC, og hadde du lest innleggene mine hadde du sett at jeg også synes spill oftest er best på PC.

 

Nei, men du argumenterte for at en konsollpreferanse var avgjørende for hvor spillet var best. Det er jeg særdeles uenig i, og det var det jeg svarte deg på. Vil også påpeke at jeg aldri sa at du syntes spillet var bedre på konsoll.

Lenke til kommentar

Noen ganger forstår jeg meg ikke på EA. Til tider virker det som de faktisk vil få folk i mot seg. Dette er jo bare agn for den høylytte minoriteten, som uten tvil vil sverme til denne tråden og fortelle oss hvor forferdelig EA er.

 

Ja, folk klager på drittideer, rart det der.

 

AtW

 

Synest DU ja. Jeg har spillt det på PC og konsoll, Og jeg likte det best på konsoll. Spiller konsoll på 55" skjerm i godstolen. Jeg har en ganske kraftig pc med 26" skjerm. Ja, jeg vet at jeg kan koble pc til flatskjermen og spille med 360 kontroll også videre. Men jeg er konsollgutt av hele mitt hjerte og hater å spille på pc og nekter å koble pc til tv. Far Cry 3 er best på konsoll. DET ER MIN MENING. Ferdig med det.

 

Og din mening er ravende irrasjonell og basert på føleri.

 

AtW

Lenke til kommentar

Min mening er basert på hva jeg er komfortabel med.

 

Riktig, meningen din er ikke basert på objektive kriterier, den er basert på føleri, du hadde vært fornøyd med x360-kontroller og spilt på PC om PCen hadde vært gjemt i TV-benken, men om du så det var en PC liker du det ikke, mao føleri og irrasjonalitet.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du har følelser for et stykke maskineri? Spesielt.

 

Har ikke jeg sagt. Eller vent litt...kanskje guttungen har rett. Jo, jeg har kanskje følelser for konsollene mine. Du har rett. Samme følelser jeg har når jeg er ferdig meg vår finnishen på bilen min. Hva er spesiellt med å føle noe for et stykke maskineri? Kanskje du er for ung til å forstå?

Endret av JoseCuervo
Lenke til kommentar

Har ikke jeg sagt. Eller vent litt...kanskje guttungen har rett. Jo, jeg har kanskje følelser for konsollene mine. Du har rett. Samme følelser jeg har når jeg er ferdig meg vår finnishen på bilen min. Hva er spesiellt med å føle noe for et stykke maskineri? Kanskje du er for ung til å forstå?

 

Synes det er rimelig spesielt når du er villig til å overså feilene med konsollen, og nekter å innrømme at enkelte spill er bedre på PC eller andre konsoller. Kjærlighet gjør blind, I guess.

Lenke til kommentar

Synes det er rimelig spesielt når du er villig til å overså feilene med konsollen, og nekter å innrømme at enkelte spill er bedre på PC eller andre konsoller. Kjærlighet gjør blind, I guess.

 

Hvorfor skal jeg innrømme at et pc spill er bedre enn et konsoll spill? Kommer ikke til å skje.

Overse feilene med konsoll? Selvfølgelig har konsollene sine feil, men pokker ta så har jo pc feil så det holder. Kjærlighet har jeg til spilla mine.

Du kan bare gi deg, du er bare en kranglefant. Du må tåle at andre har ulik smak som deg.

Lenke til kommentar

Dersom PC- og konsollversjoner er helt like bortsett fra at PC-versjonen har bedre grafikk, så er vel PC-versjonen bedre, kommer liksom ikke rundt det. Imidlertid er det et hav av grunner til å bruke konsoll, både når det gjelder enkelhet av oppsett og tilgjengelige ressurser. Er heller ikke alle som har, eller vil ha, en stasjonær PC stående i stua, eller ønsker bruke et inderlig antall grunker på en HTPC.

 

Forøvrig, halvrelatert: Dersom man har en inderlig Mac man bruker til spilling (iMac eller Mac Pro) stående på soverom, kontor, og en Apple TV i stua, kan man kjøre spillbildet noenlunde problemfritt til sistenevnte, og spille med Xbox-kontrolleren? Mulig rekkevidden blir et problem. Finnes det lignende løsninger for Windows?

Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg innrømme at et pc spill er bedre enn et konsoll spill? Kommer ikke til å skje.

Overse feilene med konsoll? Selvfølgelig har konsollene sine feil, men pokker ta så har jo pc feil så det holder. Kjærlighet har jeg til spilla mine.

Du kan bare gi deg, du er bare en kranglefant. Du må tåle at andre har ulik smak som deg.

 

Det virker som du tror "tåle at andre mener noe annet" er det samme som "ikke si seg uenig i det andre mener", det er ikke det samme.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...