Gå til innhold

Guide: Streaming på nett


Anbefalte innlegg

Jeg og andre som gjør dette legger i hvert fall igjen penger for brukte tjenester i motsetning til snyltere på bukta.

 

Klart, men du 'stjeler' altså tilgang på materiale som avtalen du har inngått med ovennevnte ikke inkluderer. Du abonnerer på norske Netflix, som gir deg tilgang på f.eks. Arrested Development, og bruker smålugubre tjenester for å komme inn på amerikansk Netflix for å se Breaking Bad, som du strenger tatt ikke skal ha tilgang på. Hvordan er dette prinsippielt forskjellig fra å kjøpe Arrested Development, og så laste ned Breaking Bad på bukta?

 

Og brudd på opphavsrett ved å kopiere ER tyveri.

 

Du må gjerne mene det, men ordbøker og lovtekster er ikke enige med deg.

Endret av Okapi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den samme gjengen som fant på å bruke tyveri som synonym for opphavsrettsbrudd vil nok også beskrive din oppfordring til å bryte Netflix' og filmselskapenes EULA gjennom unblock-us i lignende ordelag.
Jeg og andre som gjør dette legger i hvert fall igjen penger for brukte tjenester i motsetning til snyltere på bukta.Og brudd på opphavsrett ved å kopiere ER tyveri.

 

Du bryter like fullt opphavsrett ved å omgå internasjonale distribusjonsavtaler. Du lager i prinsippet en "kopi" av noe Netflix ikke har lov til å distribuere i Norge.

Lenke til kommentar

Sikkert en antipirat-greie. Hvis du kan roote den, kan du også legge inn programvare for å kopiere streamen. Antar jeg.Jeg vil bruke Altibox Chill, men de mangler Discovery. :-(

 

Discovery er med i Chill Inn, i hvertfall hos meg. Den ble lagt til for en liten stund siden. Showtime ble også lagt til da.

 

Savner vel bare Viasat4 p Chill Inn, og at det er mer stabilt. Synes ofte dem sliter med autentisering og ser det er mange som klager på det på Facebook siden deres.

Lenke til kommentar

Liten presisjon: Chill er IKKE inkludert i tv-pakken. Det koster 79,- pr. mnd. ekstra. Du MÅ derimot ha grunnpakken for TV for å kunne kjøpe tjenesten for 79,- pr. mnd.

 

Det stemmer ikke helt, Chill Inn er inkludert i TV grunnpakken. Det er kun dersom du vil se kanalene utenfor eget hjemmenett at det koster 79,- og da heter tjenesten Chill Out :-)

 

Discovery er med i Chill Inn, i hvertfall hos meg. Den ble lagt til for en liten stund siden. Showtime ble også lagt til da.

 

Discovery er med i Chill Inn. National Geographic også.

 

burde ikke comoyo også nevnes?

 

Comoyo er et veldig godt alternativ, har et aktivt abbonement på dette nå. Har sagt opp Altibox tv-pakken og skal kun leve på streaming. Da får jeg de mest aktuelle kanalene (minus viasat sine) for 129,- i måneden. Mangler bare Viasat sine kanaler og TV2, men for å være helt ærlig - vi ser ikke så mye på TV2, så det blir ikke noe stort savn, og TV3 play er en veldig god tjeneste. NRK har også en genial nett-tv :-)

Lenke til kommentar
Litt overrasket over at dere ikke nevner Altibox Chill, som er inkludert i Altibox' tv-pakke. Det minner litt om "Go", og er tilgjengelig på de fleste iOS enheter.
Liten presisjon: Chill er IKKE inkludert i tv-pakken. Det koster 79,- pr. mnd. ekstra. Du MÅ derimot ha grunnpakken for TV for å kunne kjøpe tjenesten for 79,- pr. mnd.

 

Feil. Det koster 79kr for og se utenfor husstanden. Men vis du er hjemme f.eks er det free, vis du gidder aktivere det

Lenke til kommentar

Hvordan bruker jeg Chill Inn?

Jeg disponerer MacBook Pro, Ubuntu, Windows 7 og Samsung Galaxy Tab.

 

Må jeg installere en app for å få disse kanalene?

 

Ja, jeg har Altibox hjemme.

 

 

Jeg går inn på chill.altibox.no, og der er det mulig å se på noen lokal-TV-kanaler.

Jeg vil ha interessante kanaler som Discovery. Ikke "TV8 Asker og Bærum".

 

Noen sa at Discovery er med. Hvor?

 

 

Edit: Fant det.

Har du ikke brukernavn og selvvalgt passord så kan det opprettes ved å klikke her: Opprette brukernavn og passord Brukernavnet og passordet som opprettes kan også brukes som innlogging på andre Altibox-tjenester som "Mine sider", PVR-styring eller for å bestille nekelte tjenester hos din Altibox leverandør.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Hvordan bruker jeg Chill Inn?Jeg disponerer MacBook Pro, Ubuntu, Windows 7 og Samsung Galaxy Tab.Må jeg installere en app for å få disse kanalene?Ja, jeg har Altibox hjemme.

Gå inn på chill.altibox.no og logg deg inn, velg en kanal så skal du få spørsmål om å installere Silverlight hvis du ikke har det. Etter det skal du kunne streame de kanaler som er der. Har fungert helt greit for min del men BBC HD, Showtime og nå også National Geographic funker ikke for min del. Vil ikke si Chill er en veldig imponerende tjeneste.

 

Fungerer ikke hvis du ikke har DNS fra Altibox foresten, hadde selv på Google sin DNS og da fikk jeg ikke streama, siden den da ikke kjenner igjen at du er på ditt eget Altibox nettverk.

 

 

Edit: Så det nye spørsmålet ditt nå. Over kanalene er det en dropdown meny, velg Chill der. Anntar det står på "Lokale kanaler" hos deg. Om du ikke får streama andre enn de så må du skru av egen satt DNS eller lignende som kan få det til å se ut som du ikke er på et Altibox nettverk.

Endret av Andeby
Lenke til kommentar

Amerikanske Netflix og VPN funker best her. VPN blir nok det neste disse rettighetshaverne kommer til å gå etter. Selvfølgelig må alle overflødige ansatte på hvert eneste kontinent beholde jobbene sine. Syns det er på tide at de store distribusjonsselskapene tar og rensker opp. De kan begynne å sparke alle disse tåpene som ikke verken er direkte tilknyttet å produsere underholdning eller distribuere den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om en ikke har startet et abonnement hos Netflix så anbefaler jeg å abonnere på unblock-us og starte et abonnement via den amerikanske siden til Netflix.Prisen blir den samme men en får da tilgang til den Norske og den Amerikanske utgaven av Netflix.

Og, The Pirate Bay er #1HBO fortjener ikke å bli nevnt engang.. ops..
TPB er for tyver, derfor nevnes det ikke.

 

Se selv på tyven her da :). Folk på TPB er ikke bare lyver, er mange artiser og diverse andre folk som legger ut ting de lager der for å bli mer kjent! det funker perfekt!

 

Å kalle meg en tyv blir for dumt når jeg bruker det for det meste lovlig bruk. Å finne en crack på TPB av et spill jeg ikke gidder å bruke tid med å sette inn en CD hele tiden eller omvendt blir å kalle det dumt når du selv forklarer hvordan du skal gå rundt og skaffe deg amerikans utgave av Netflix SOM faktisk ikke er LOV å bruke I Norge!

 

Netflix kan stoppe abonnomente ditt med engang og da skrur de av den norske og den amerikanske brukeren din. Så de ser mer på deg som en tyv enn de som er på TPB og kanskje laster ned lovlige ting.

 

Du må komme med dokumentasjon at alle på TPB er TYVER eller så holder du munn til den dokumentasjonen kommer frem! Takk!

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå burde forfatteren av artikkelen være konsekvent og tatt med alle tjenestene som er tilgjengelig.

 

Jeg har sett at også TV2 har noe som hete play. det er vist nok noe som ikke koster penger. om det kan regnes som en steaming tjeneste vet jeg ikke

 

Chil er i 2 versjoner innenfor hjemmet og utenfor hjemmet. Det er den delen som er utenfor hjemmet som koster penger

 

i tillegg til en del lokale kanaler så er kanalene

NRK1-3 , TV2 sine 5 kanaler ,4 kanaler fra TVN ,flere fra discovery , eurosport , BBC tilgjengelig for nevne noen

her kan man også leie filmer.

 

 

Det ble nevnt at alle disse er tilgjengelig på de fleste plattformer.

 

Litt pussig dette fordi de flest bruker silverlight som er forhatt av de fleste brukerne

 

 

jeg har ett spørmål :

Er alle disse tjenestene tilgjengelig for alle ?

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

De Netflixseriene og filmene man må ha VPN/Proxy for å få tilgang til har jo Netflix akkurat like lite lov til å distribuere i Norge som TPB har....

 

Det er faktisk en grå sone det der, men det verste som skjer er at din Amerikanske Netflix konto blir stengt. Noe som er nok ekstremt sjeldent da det er nok snakk om ganske så store penge beløp firmaer verden rundt vil gå glipp av.

 

Penger som disse selskapene bruker på å levere innhold til sine kunder.

 

Så da har vi på den ene siden mennesker som bruker tjenester som unblock-us (noe som er helt lovlig), som er villige til å betale for seg og på den andre siden så har vi personer som laster ned serier og filmer via bukta som ikke gir så mye som en krone til noen instans som skal tjene penger for å levere underholdning til deg å meg.

 

Dem som måte mene noe annet er i mitt hode og dere får ha meg unnskyldt for ordbruken men det er ikke noe ord som passer bedre. En idiot.

Lenke til kommentar

Så lenge du ikke betaler norske rettighetshavere, har det ingenting å si hvem du velger å gi penger til. Du benytter deg av et produkt du ikke har betalt for. Produktet, i dette tilfellet, er retten til å se visse TV-serier i Norge.

 

For å sette det på spissen: Jeg betaler for Netflix. Har jeg dermed lov til å laste ned serier som Netflix ikke distribuerer i Norge, fra TPB? Sluttresultatet er akkurat det samme; rettighetshaver får ikke ei krone. Er det mer eller mindre "gråsone" enn å gå gjennom en lovlig tjeneste som unblock-us?

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Om en ikke har startet et abonnement hos Netflix så anbefaler jeg å abonnere på unblock-us og starte et abonnement via den amerikanske siden til Netflix.Prisen blir den samme men en får da tilgang til den Norske og den Amerikanske utgaven av Netflix.

Og, The Pirate Bay er #1HBO fortjener ikke å bli nevnt engang.. ops..
TPB er for tyver, derfor nevnes det ikke.

 

HBO er tyver, uten binding er egentlig 3 måneders binding

Bare samsung fikk HD og HD er egentlig ikke HD, men SD

Ikke like mye utvalg her som i USA

Lenke til kommentar
De Netflixseriene og filmene man må ha VPN/Proxy for å få tilgang til har jo Netflix akkurat like lite lov til å distribuere i Norge som TPB har....
Det er faktisk en grå sone det der, men det verste som skjer er at din Amerikanske Netflix konto blir stengt. Noe som er nok ekstremt sjeldent da det er nok snakk om ganske så store penge beløp firmaer verden rundt vil gå glipp av.Penger som disse selskapene bruker på å levere innhold til sine kunder.Så da har vi på den ene siden mennesker som bruker tjenester som unblock-us (noe som er helt lovlig), som er villige til å betale for seg og på den andre siden så har vi personer som laster ned serier og filmer via bukta som ikke gir så mye som en krone til noen instans som skal tjene penger for å levere underholdning til deg å meg.Dem som måte mene noe annet er i mitt hode og dere får ha meg unnskyldt for ordbruken men det er ikke noe ord som passer bedre. En idiot.

 

Da må du synes du selv er en idiot da :)

Lenke til kommentar

Så lenge TPB har bedre kvalitet på utvalget, og når utvalget er i en særklasse, spiller det ikke rolle hvorvidt spørsmålet om lovlighet eller ei, folk laster det ned fordi det er der, og det er bra samt gratis.

 

Jeg kommer i fremtiden til å gå over til Mac Mini + en tjeneste / app som lar meg streame alle kanaler + 100mbit nett. Dette tjenes da inn igjen ved å si opp CD sitt abo. samt lisensen på NRK ikke trengs betale (med mindre de ska ha avgift på PC og nettbrett, det er slike som meg de vil ta da isåfall).

 

Comoyo så bra ut, men når jeg må ha en side for NRK, en for TV2 og en for resten, faller det hele bort.

 

Vil ha en side/app der alt er click & play i HD kvalitet og som støtter mer en 3,5mbit (NRK).

Lenke til kommentar

Så lenge streaming tjenestene har så MANGE begrensinger som feks, OS, om du er Norge eller USA osv.

så bruker jeg heller noe som virker på alt av enheter... TORRENT :D

 

Torrent client på mobilen, hjemmepcene, laptop.

 

ios vet jeg ikke, men det bryr meg ikke..

 

Der bra man bra utvlalg av HD/FullHD osv.

Endret av -PoWa-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...