Gå til innhold

Spillet du alltid kommer tilbake til.


Anbefalte innlegg

I denne tråden vil jeg at du skal skrive om de spillene som du alltid kommer tilbake til. (For eksempel Zelda spillene) Om du spiller di igjen fordi du får nostalgia eller bare fordi du synest spillet er gøy.

Alle sjangere er lov og skrive om.

 

Jeg oppfordrer til og skrive litt om hvorfor du kommer tilbake til spillene og hvilke opplevelser som trekker deg tilbake til spillet

 

Eg personlig kommer alltids tilbake til Majoras Mask og Ocarina Of Time fordi eg spilte de da eg var liten og storkoste meg med di. Eg så på min bror rundet Ocarina opptil flere ganger og fikk lyst og prøve selv. Da fikk eg og smaken av Majoras.

 

Yoshi island er også et av favoritt spillene mine som jeg spiller av og på hele tiden. Eg kan enda huske alle di timene eg satt framfor TV'en og trykket på SNES kontrollen.

 

Eg håper eg våknet noen gode minner og har veldig lyst at dere kommer med mange innlegg fra både nye og gamle spill ^^

 

(Kan være noen grammatiske feil her og der, men drit i det :D )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MASS EFFECT 3

- Aggressivt og fartsfylt gameplay

- Friheten

- Action

- Ekstremt emosjonelt

- Minneverdige øyeblikk

- Ekstremt heroisk og rørende (paragon oppførsel only)

 

VELVET ASSASSIN:

- Stemningsfullt og skummelt

- Achievements

- Jeg liker sjangeren (snikespill)

- Det er vanskelig men ikke sadistisk

- Karakteren er kvinne, alltids noe deilig å se på

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg startet nylig opp Final Fantasy IX igjen, denne gang på PSVita. I mine øyne er det soleklart det beste Final Fantasy-spillet noensinne. Historien er knallbra, og har mye humor. For eksempel startet det med at Zidane og gjengen prøver å kidnappe prinsessen, men hun stikker av på egenhånd. :p Det er likevel en god del alvorlige saker her også, akkurat som det skal være. Skillsystemet er svært bra, der skills i utgangspunktet er knyttet til utstyret vårt. Man må derfor bruke utstyret for å lære seg skills. Grafisk er det meget bra ut, og lyden er nesten perfekt. Final Fantasy ble aldri det samme etter dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg startet nylig opp Final Fantasy IX igjen, denne gang på PSVita. I mine øyne er det soleklart det beste Final Fantasy-spillet noensinne. Historien er knallbra, og har mye humor. For eksempel startet det med at Zidane og gjengen prøver å kidnappe prinsessen, men hun stikker av på egenhånd. :p Det er likevel en god del alvorlige saker her også, akkurat som det skal være. Skillsystemet er svært bra, der skills i utgangspunktet er knyttet til utstyret vårt. Man må derfor bruke utstyret for å lære seg skills. Grafisk er det meget bra ut, og lyden er nesten perfekt. Final Fantasy ble aldri det samme etter dette.

 

Morsomt at jeg kom inn i tråden for å berette at jeg også begynte å spille dette på nytt igjen nettopp! Er enig med deg på alle punkter du nevner, og det er i mine øyne uten tvil det beste Final Fantasy spillet, etterfulgt av FFVIII.

Lenke til kommentar

Transport Tycoon :) Det er ettter min mening det beste spillet som noensinne er laget.

Du starter et firma med masse gjeld å må sakte men sikkert bygge deg opp til du blir millionær.

Du får hele tiden nye fly, tog, båter osv som både går fortere og tar flere passasjerer/gods, noe som gjør at man hele tiden må bytte ut gamle kjøretøy, som igjen fører til at man ikke blir lei spillet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hah, ja! Transport Tycoon vender jeg tilbake til med jevne mellomrom. Er vel det gamle spillet jeg tar frem oftest. Utrolig morsomt gameplay og ikke minst veldig vanedannede :)

 

Av andre som draes frem i ny og ne er

- XCOM: Enemy Unknown

- Super Mario 1,2,3 og Super Mario World

- Zelda spilla til NES og a Link to the Past

- Duck hunt til vorspiels ;)

 

Ellers er det et par Amiga-spill som av og til taes frem fra glemselen:

- Stunt Car Driver

- Hunter

- Moonstone

 

Tar av og til en liten titt innom Anarchy Online også ettersom det var mitt første MMO.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Final Fantasy 7-9 og til en viss grad 6 og 10.

Silent Hill 2-3

Shadow of the collussus

Ico

 

Resident evil er også en serie jeg ofte kommer tilbake til...ja og Tekken2...og diverse Mario-spill.

 

Generelt er det likevel sjelden jeg tar frem igjen spill jeg allerede har rundet. Selv spillene jeg har nevnt her har jeg egentlig bare rundet 2-3 ganger hver, ikke så mye mtp. hvor mange som har rundet f.eks. et spill FF7, ti ganger eller mer.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Civilization 4 er nok det nærmeste jeg kommer. Slik jeg ser det er det ingen grunn til å gå tilbake til spill man har spilt før med mindre det enda er noe du ikke har opplevd i dem, RPG- og eventyrspill er derfor spill jeg aldri spiller om igjen etter alle valg som påvirker gameplayet har blitt prøvd.

 

MASS EFFECT 3

- Aggressivt og fartsfylt gameplay

- Friheten

- Action

- Ekstremt emosjonelt

- Minneverdige øyeblikk

- Ekstremt heroisk og rørende (paragon oppførsel only)

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Endret av arni90
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg vender stadig tilbake til Death Rally. Vet ikke hvorfor det blir slik, men det er jo moro så det holder da. Når jeg har spilt igjennom en runde blir det pause på et par år før det igjen braker løs.

 

Så er det Nethack da. Spillet jeg liker å kalle tidenes spill. :-)

Levels er random generert og spillet har ufattelig stor kompleksitet og dybde.

 

GalCiv2 er et spill jeg garantert kommer til å spille i perioder i mange år fremover. Beste 4X jeg har vært borti noensinne. (Om man for et øyeblikk glemmer klassikeren Master of Orion 2...)

 

 

Edit: Glemte å nevne Max Payne 2. Det går jeg gjennom med et par års mellomrom. Festlig shit det!

Endret av MDD
Lenke til kommentar

Oil Imperium på Amiga 500 fyres opp en gang iblant ennå. hehe

 

Men er flere gode gamle Amiga Spill som spilles innimellom. Mega Lo Mania for eksempel. herlig spill. Også Canon fodder spillene. Monkey island og Silent Service spillene kan jeg og sitte og pusle med innimellom. Også Wings da. Wings på Amiga er det beste flykrigsspillet ever :)

 

har den gamle trofaste Amiga 500 koblet opp ved siden av PS3. Om jeg får besøk av noen som ikke har vært hos meg før så insisterer de stort sett alltid på og fyre opp Amigaen når de ser den står der parat i stua. Så tar man en runde Nord og Sør eller Kick Off istedet for Fifa 13.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...