Gå til innhold

Fallout TV-serie kan vere på trappene (PS3, Win, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne overskriften ser jeg ofte: "Spill X kan bli film!"

Som oftest så hører man ikke noe mer etter artikkelen, så enten er det bare spekulering fordi rettighetshaverne bare registrerer et merkenavn, eller at prosjektet aldri kommer forbi planleggingsfasen. Jeg syntes å huske at jeg har lest at både Angry Birds, Castlevania, Warcraft og Uncharted, og sikkert mange andre også, skulle komme på lerretet uten at det har skjedd noe mer der. Ikke at det er noe feil med artikkelen altså, jeg bare sier at det ikke akkurat er garantert at det blir noe av.

 

Lenke til kommentar

Tror at en Fallout stor film eller TV-Serie kan ha noe for seg, universet er fantastisk og stemningen i spillene er genialt. Mye svart humor og rare monstre, og det at det er litt 50-60talls inspirasjon på klær, biler, utstyr etc som er puffa opp til moderne hight tech, det er bare helt unikt.

 

Det gjelder bare at de som lager dette har godt nok budsjett og nok kompetanse til å lage ett persongalleri og historier slik at dette blir bra. Gode nok skuespillere og ikke minst en rød tråd igjennom alle episodene og sesongene!

 

Kan bli bra, men det kan også bli en stor fallgruve dette. Fanboyz er noe av det vanskeligste å overbevise og glede med slikt IMHO.

 

Kommer det så skal jeg sjekke det ut iallefall! :D

Lenke til kommentar

Tja ser for meg at dette kan bli litt kleint.

 

Hva er det vi forbinde med fallout? Jo det er mye skyting og herjeing og en fantastiks stemning. Hvordan skal man lkare å gjøre en god storry ut av dette uten at det bare blir teit?

 

Får vi ses pipbyen brukt i tide og utide bare for å vise den frem? Skal man vise fram alle våpen og hvordan man modifiserer disse? Skal vimåtte se på at x antall radscorpions og mutantns knertes?

 

En god film innheholder en god og spennende story, får håpe det blir fokus på det og ikke på alle TINGENE i spillet

 

Dessuten må det bli JÆVELIG dyrt å lage noe slikt. Ja man kan sikert starte billig med bare å filme i tunneller som ervault 13, men når man skal lage store byer og landskaper som er ruiner og befolke disse med mutatns og robotter og folk og fe og kuer med to hoder(!) aå ser jeg for meg at det er MYE innhold det må taes hnsyn til.

 

Hva med storyen oppi dette? Skal den handle om Escpe fra Vault 13 og hvordan man finner vann og sin far?

 

Vel vel. Mye morsom art i spillet med pipboy og avatar og alle perks, men perks funker jo bra i spill, men hvordan få fram perks i en film/Tv serie?

 

Enten må dette gjøres dyrt og ambisiøst ellers får de la være. IKKE ødelegg Fallout med en middelmådig dårlig serie...

 

Lenke til kommentar

Spørsmålet er hvem som skal produsere serien og hvilket selskap som skal sende den (om de ikke går for webserieformat på youtube eller lignende).

 

Har ikke hørt noe om at dette er noe hverken AMC, HBO, Showtime, Netflix eller de annonsefinansierte amerikanske kanalene vurderer.

 

Og selv om de mot formodning skulle få en pilotepisode er sjansene minimale, da det er vanskelig å komme gjennom nåløyet.

 

Ellers så har vi post-apokalyptiske serier i dag. The Walking Dead, Revolution og Falling Skies.

 

Værsåsnill og ikke nevne Fallout i samme åndedrag som Jericho, da det er en viss fare for jinx. Jericho er, pr dags dato, den verste TV-serien som jeg har sett opp gjennom 32 år. Da iberegner jeg Hotell Cæsar, Days of our Lives og Paradise Hotel. Nice konsept, fckdup regi, morbid elendige skuespillere, utvanna såpeskript, tidenes mest out-of-place soundtrack, kjedsommelig filming.... Jeg klarer ikke å fatte at noen i det hele tatt synes Jericho er tilnærmet "ålreit". Ja, jeg veit det skal være en mid-western feel-good serie, men fy pokker skinn.

 

En av de største kultseriene de siste par tiår, helt greit å nevne den da selv om enkelte sjeler der ute ikke liker denne lille perlen som vokste seg fra meh til wow i løpet av siste halvdel av sesong 1.

 

Serien var forøvrig ganske nær å komme tilbake på Netflix. Avtale vari boks tidligere i vinter, men Netflix gikk tilbake til forhandlingsbordet og ville ha mer så det strandet. Men populariteten gamle episoder har på Netflix gjør at de vurderer det samme som de gjorde med Arrested Development.

 

:)

Lenke til kommentar

Synes dette høres lovende ut, er ingen ekspert på Fallout-universet men det har jo et veldig godt grunnlag for å lykkes i mine øyne.

 

Likte Jericho veldig godt, og det svir fortsatt litt at det aldri ble mer enn det ble.

 

Uansett konsept møter game of thrones ville æ ha sett. Men man får bare krysse fingrene å håpe på det beste :)

 

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Tek.no-nettverket har da mange artikler som er skrevet på nynorsk, så dette er virkelig ikke noe nytt. Så vidt jeg vet har dette foregått i mange år, så da er du ikke ofte innom tek.no-sidene hvis du ikke har fått med deg det.

Det skader ingen å lese litt nynorsk, og om man mener noe annet så finnes det nok mange tråder på forumet hvor man kan diskutere til man får krampe i fingrene.

Ja finnes altids tråder hvor man kan diskutere emnet ihjel. Grunnen til at jeg postet på akkurat denne og ikke har gjort det tidligere ang. Denne problematikken, var fordi det er den første nyheten på nynorsk som jeg virkelig hadde satt pris på å lese uten å måtte konsentrere meg.

 

Friskt med litt variasjon, og ikke bare den kjipe bokmålen hele veien også. Ypperlig.

 

En gjennomført Fallout serie høres faktisk ikke galt ut i mine ører, har selv sansen for slike post-apokalyptisk greier.

Jaja kan vel like godt skrive det på dansk det er jo nesten bokmål ihvertfall nerme nokk til at det er leselig, må bare konsentrere seg litt.

Lenke til kommentar

Virkelig? Trenger serien et godt budsjett og dyktige skuespillere og et bra team av regissører og manusforfattere og produsenter osv? Virkelig? :O

 

.... Det jeg er mest spent på dersom Fallout virkelig blir til en TV-serie er hvordan de skal håndtere personligheten til hovedkarakteren. I spillet har man så mange valgmuligheter, for eksempel om man vil kjøre solo, være snill, ond eller noe midt i mellom. Veldig store fallhøyder på dette området. Og vil det bli gjensyn med en Fallout historie vi allerede kjenner til, eller vil det bli en splitter ny en? Uansett er jeg veldig positiv til en slik serie! Håper på Fallout 4 snart og! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virkelig? Trenger serien et godt budsjett og dyktige skuespillere og et bra team av regissører og manusforfattere og produsenter osv? Virkelig? :O

 

.... Det jeg er mest spent på dersom Fallout virkelig blir til en TV-serie er hvordan de skal håndtere personligheten til hovedkarakteren. I spillet har man så mange valgmuligheter, for eksempel om man vil kjøre solo, være snill, ond eller noe midt i mellom. Veldig store fallhøyder på dette området. Og vil det bli gjensyn med en Fallout historie vi allerede kjenner til, eller vil det bli en splitter ny en? Uansett er jeg veldig positiv til en slik serie! Håper på Fallout 4 snart og! ;)

HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...