Gå til innhold

Spinnvill GPS-feil sendte kvinne tvers gjennom Europa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Jeg skal bare til butikken, men husker ikke veien så jeg setter på GPS'en.... Oi, skal visst til Russland, jaja ok, GPS'en har jo alltid rett så jeg fulger den."

• Liker 5
Skrevet

Hmmm... Det var i hvert fall ikke Apple Maps, og sannsynligvis ikke TomTom hun brukte :-P Da hadde det sannsynligvis vært nevnt allerede i overskriften :-P

Jeg tipper at grunnen til at ingen type GPS er nevnt, er nettopp fordi det er underforstått at det var mer hennes feil, enn GPSen :-P

Hele uttalelsen:

"? Jeg så alle mulige trafikkskilt. Først på fransk, så på tysk og til slutt på kroatisk. Men jeg fortsatte å kjøre fordi jeg var distrahert. Plutselig var jeg i Zagreb, og da gikk det opp for meg at jeg ikke lenger befant meg i Belgia."

sier jo ALT.

Skrevet

Spinnvill GPS-feil sendte kvinne tvers gjennom Europa

Eldre dame kjørte spinnvill tur tvers gjennom Europa uten å skjønne hvor GPS-en sa hun var. :dremel:

• Liker 3
Skrevet

I VG sin artikkel om dette står det hvilket merke GPS-en er fra. Tipper de er sånn passe fornøyde med å dratt gjennom søla pga en evneveik kjerring som ikke burde hatt lappen.

"... av merket Satnav ...", skriver VG.

Blir ikke det omtrent som å omtale en høyttaler som "... av merket loudspeaker ..." ?

(Sorry, jeg kom ikke på noen bedre eksempler.)

Men 'satnav' er jo en vanlig forkortelse for 'satellite navigator', så ...

Skrevet

"... av merket Satnav ...", skriver VG.

Blir ikke det omtrent som å omtale en høyttaler som "... av merket loudspeaker ..." ?

(Sorry, jeg kom ikke på noen bedre eksempler.)

Men 'satnav' er jo en vanlig forkortelse for 'satellite navigator', så ...

Mmm, kanskje det. Jeg trodde på VG da de skrev at det er et merke.

Skrevet

Hva var ærendet på stasjonen da? Var det å rekke et tog/hente noen, skulle jeg tro hun var for sen etter 3 timer, og burde prøve å finne veien hjem igjen...

Enten var det en unnskyldning til å reise på et "eventyr" (hadde sikkert en hemmelig elsker i Zagreb), eller om hun virkelig var for distrahert (med å strikke / løse sudoku / do drugs), så bør hun slutte med det når hun kjører bil...

(Er da virkelig ikke så distraherende å høre en gps gjenta "Vennligst snu..." Hvert halvminutt...)

Skrevet

Det er liksom litt feil, når man sier at man er klar nok til å bli skrive og velge riktig adresse, men fjern nok til å kjøre igjennom den land for å komme dit.........

Skrevet

Man må jo klare å tenke litt selv, man er rimelig fjern hvis man ikke skjønner at du har kjørt for langt når du er i et annet land.

Ganske så borte da, ja..

• Opprett ny...