Gå til innhold

Alkalisk vann kurer fedme, kreft og mye mer!


Anbefalte innlegg

...eller kanskje ikke?

 

Jeg kom over denne gruppen på facebook tidligere i kveld. Kort fortalt er det en jente som prøver å samle inn penger til en maskin som produserer alkalisk vann fra vanlig springvann. Akkurat den delen kan jeg fint tro på, men herfra går man over i fiksjonens verden. De påstår at den kan kurere alt, fra kreft til fedme (ettersom problemet med fedme er at du putter i deg så mye syre i kroppen, og kroppen klarer ikke kvitte seg med syren og den legger seg på hoftene, magen og lårene...)

 

Det lukter altså humbug lang vei. Det hjelper ikke at maskinene koster flere titusen kroner. Jeg kan umulig se for meg hvordan dette kan ha noe særlig effekt på et menneske. Det første som skjer med vannet er at det lander i magesekken, som er syrlig, og den øke pH-verdien til innholdet i magesekken, ingenting mer. Problemet er at jeg sliter med å finne kvalitetsinformasjon om dette, dobbeltblindtester, objektiv vitenskapelig forskning etc. Det eneste jeg finner er videoer med "leger" og "fagfolk" som skryter uhemmet av dette på nyhetsklipp og egenproduserte videoer. Det er heller ikke veldig hjelpsomt at de har infisert Youtube med videoer som har titler som "alkaline water SCAM", som egentlig er positivt vinklede videoer og gjerne handler om hvorfor den ene produsenten av alkalisk vann er bedre enn den andre, eller lignende.

Endret av ChrisReeve
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har jeg også lite tro på. Da ville det vært vist i en statistikk. Mye mat er laget med Lut, som er et alkalisk stoff. Et eksempel er Lutefisk. Jeg har aldri hørt noe om at mennesker som spiser mye lutefisk har mindre kreft, mindre utsatt for fedme etc.

 

Du kan jo foreslå for denne facebook-siden, og anbefale å drikke kaustisk soda :)

Lenke til kommentar

Tenkte jeg kunne sitere en doktor her.

 

Home water ionizers, which I've seen offered for sale on the internet, are just the latest twist in the ongoing effort to promote the notion that alkaline water is somehow protective of your health. The underlying idea is that you can prevent disease by balancing your body's pH. Promoters claim that alkaline water is energizing, hydrates the body more effectively than regular water, improves the taste of food when used in cooking, promotes "regularity," helps the body absorb nutrients more effectively, and on and on. I've even seen claims that it can cure everything from obesity and high blood pressure to breast cancer.

 

None of these claims are true. Furthermore, your body needs absolutely no help in adjusting its pH. Normally, the pH of blood and most body fluids is near seven, which is close to neutral. This is under very tight biological control because all of the chemical reactions that maintain life depend on it. Unless you have serious respiratory or kidney problems, body pH will remain in balance no matter what you eat or drink. As for water, you should consider the fact that alkaline water is common throughout the western states but to my knowledge it has not protected anyone from the diseases and disorders that occur elsewhere in the U.S.

The health claims for water ionizers and for alkaline water are bogus. Save your money.

Andrew Weil, M.D.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har en meget alternativ "venn" på facebook, han mener syre skaper kreft, dermed base fjerner kreft.

Årsaken til at syre skaper kreft er enkel, man får i seg mer syre enn tidligere, og man har mer kreft enn tidligere, derav, syre=kreft.

At man lever lengre en tidligere, og at kreftfaren øker med alderen, dermed høyere levealder=mer kreft er vist uinteressant svada.

 

Cola, som selger mest "kreftfremkallende" syre er vist styrt av reptiler som bor i den hule jorden vår :confused:

 

Den nederste linjen i signaturen min er vel ganske treffende for enkelte som tror på slikt.

Lenke til kommentar

En kan si mye om legemiddelindustrien, men de rekker ikke alternativ industrien til knærne engang når det gjelder å lure til seg penger. Men folk lar seg lure.

 

Om det så var syren som var problemet burde vel syrenedsettende tabletter som en kan kjøpe på et vanlig apotek (mot halsbrann etc.) være verdens beste medisin mot så og si alt :p

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Riktig. Men det folk ikke vet så mye om, er hvordan de skal holde halsbrann i sjakk.

 

Få i deg sitronvann eller noe liknende, dette hjelper på lang sikt å få stoppe lukkemekanismene over og under magesekken, slik at halsbrann forsvinner.

 

Så de som eter og trykker i seg alkaliske produkter vil vel gjøre vondt værre og heller skape en hel masse med halsbrannproblemer?

 

Appelsin virker mot sin hensikt har jeg fått med meg i så henseende. PGA sukkerinnholdet.

 

 

Til trådstarter, her har du kvalifisert informasjon (video-format):

 

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...