Gå til innhold

Har du Live Messenger må du bytte nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, sånn går nå dagene.. >.<

 

EDIT; nå har jeg slått sammen MSN- og Skype-kontoene mine, men det viser seg at jeg må logge inn med MSN-kontoen for å få opp samtlige kontakter. Logger jeg inn med Skype får jeg kun opp Skype-kontaktene. Så sånn sett er det jo Skype-kontaktene som inkluderes i MSN-kontoen, og ikke omvendt. MSN er master, Skype er slave..

 

Ellers virker det jo litt halvhjertet; om jeg vil at kun MSN-kontaktene skal listes opp, så må jeg velge "Meldinger" fra en pulldown-meny. Ja, "Messenger" har blitt oversatt til "Meldinger"..

post-229458-0-47730600-1357761295_thumb.png

Endret av NothingForever
Lenke til kommentar

Hva skjer med selve hotmail da?

Jada, jeg er en teit noob som fortsatt har hotmail etc etc, men antar at de fleste nett butikker lar meg endre adressen på siden deres så er vel ikke det største problemet, men det er jo visse andre ting.

Det er ikke noe "teit noob" over å bruke Hotmail. Microsoft har nå lansert Outlook.com, der du kan logge inn med Hotmailen din som tidligere, og det gruser alt jeg tidligere har brukt Gmail til. Like lett å organisere mail der som i Gmail, renere brukergrensesnitt uten reklame osv.

Selv er jeg i prosessen med å flytte alt over på Outlook etter at Google har vært kjipe i det siste (legger blokkeringer for min WP8 telefon og sluttet med Google Apps).

 

Du kan bruke Hotmail-adressen din som før. Eller så kan du logge på Outlook.com og fortsette å bruke den der, bare med nytt og bedre oppsett. Hotmail-adressen din "Microsoft ID", som du kan bruke på alle deres tjenester, blant annet MSN. Så at MSN forsvinner påvirker ikke selve kontoen din.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke noe "teit noob" over å bruke Hotmail. Microsoft har nå lansert Outlook.com, der du kan logge inn med Hotmailen din som tidligere, og det gruser alt jeg tidligere har brukt Gmail til. Like lett å organisere mail der som i Gmail, renere brukergrensesnitt uten reklame osv.

Selv er jeg i prosessen med å flytte alt over på Outlook etter at Google har vært kjipe i det siste (legger blokkeringer for min WP8 telefon og sluttet med Google Apps).

 

Du kan bruke Hotmail-adressen din som før. Eller så kan du logge på Outlook.com og fortsette å bruke den der, bare med nytt og bedre oppsett. Hotmail-adressen din "Microsoft ID", som du kan bruke på alle deres tjenester, blant annet MSN. Så at MSN forsvinner påvirker ikke selve kontoen din.

 

Nice, takk.

Lenke til kommentar

Er det reklame i Gmail? Det har jeg rett og slett ikke lagt merke til. I motsetning til Live Messenger og Hotmail, der jeg så til de grader har lagt merke til det. :B

Når du leser en mail er hele høyresiden full av reklame i Gmail (om man ikke blokkerer det, noe jeg ikke gjør for tjenester jeg bruker). Live Messenger klienten har jeg ikke brukt på årevis, den gangen var det bare en liten firkant nederst under alle kontaktene. :)

Lenke til kommentar

Stor, blinkende fargegreie, midt i programlayouten, vs. noe ute til høyre hvor man ikke lengre ser etter noen år med internettbruk? Kan være derfor jeg faktisk ikke tenker på det som at det er reklame der.

 

Jeg blokkerer heller ikke reklame. Det er nesten et prinsipp om at dersom man benytter reklamefinansierte tjenester, må de tross alt få lov å være finansierte...

 

 

Edit: bytta ord og bokstaver.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Forresten kan du benytte hotmail-adressen din som matsie helt riktig sier, men du kommer til Outlook-layouten selv om du går til hotmail.com, altså. Den tradisjonelle hotmail-tjenesten er like død som rocketmail.

 

På jobb har vi gått over til Exchange Online i MS Office 365. Det er en helt fundamentalt anderledes webmail som også er "Outlook". Her jobber virkelig ikke navngivninga og layouten i deres favør, altså.

 

 

For å gjøre det hele enda litt bedre, får du opp noe drit som heter Outlook Web App i stedet for Outlooken i Office 365 hvis du forsøker logge på med Opera, og i Chrome/Firefox mangler også deler av funksjonaliteten i Outlook. Det er et skikkelig kaos å forholde seg til. :B

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hotmail har dårlig rykte, Outlook har bra/OK rykte, skjønner de ønsker å fronte det nå som webmailen er gjort helt om. Fresh start.

 

Jeg blokkerer heller ikke reklame. Det er nesten et prinsipp om at dersom man benytter reklamefinansierte tjenester, må de tross alt få lov å være finansierte...

:thumbup:

 

Forresten kan du benytte hotmail-adressen din som matsie helt riktig sier, men du kommer til Outlook-layouten selv om du går til hotmail.com, altså.

Man kan bytte tilbake ved å klikke oppe i høyre hjørne om man ønsker. Men før eller siden blir man nok tvunget over på Outlook.com uansett. Det er en helt klart bedre tjeneste, så jeg ville byttet med en gang og forblitt der. Men skjønner om man vil ta det rolig.

Lenke til kommentar

Det var kun de som ikke kunne å bruke MSN som fikk virus å dritt på msnen sin. Folk som sier ja til alt de ikke vet hva er.

 

Alle som har holdt på med data i et par års tid å vet hva di holder på med fikk aldri noe problem med MSN. De som ikke kliker på alt driit de ikke vet hva er var trygge.

 

Slik funker det i dag også, ingen som vet hva de holder på med har problemer med virus, spydritt og mere. Kun de nuubene som stoler på alt å alle, og er så jæverlige nysærig at de sier JA til alt får problemer, og de fortjener de når man er så dom.

Lenke til kommentar

I skype har vi ingen mulighet til å sjekke mail.

Brukte Messenger på grunn av den pleide å varsle med en gang når jeg fikk mail. Gidder ikke å logge 4-5 ganger i døgn bare for å sjekke mail på hotmail.com eller trykke F5 hele tida... :-(

Jeg har også brukt Messenger i alle år på grunn av dette, lettvint å sjekke om man har fått ny epost. Vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det fremover nå, hvis noen har gode forslag så vil jeg gjerne høre :)

Lenke til kommentar

Det er ikke noe "teit noob" over å bruke Hotmail. Microsoft har nå lansert Outlook.com, der du kan logge inn med Hotmailen din som tidligere, og det gruser alt jeg tidligere har brukt Gmail til. Like lett å organisere mail der som i Gmail, renere brukergrensesnitt uten reklame osv.

Selv er jeg i prosessen med å flytte alt over på Outlook etter at Google har vært kjipe i det siste (legger blokkeringer for min WP8 telefon og sluttet med Google Apps).

 

Du kan bruke Hotmail-adressen din som før. Eller så kan du logge på Outlook.com og fortsette å bruke den der, bare med nytt og bedre oppsett. Hotmail-adressen din "Microsoft ID", som du kan bruke på alle deres tjenester, blant annet MSN. Så at MSN forsvinner påvirker ikke selve kontoen din.

Reklamen kommer nok, bare vent å se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...