Gå til innhold

AMD har lansert «Radeon HD 8000» for stasjonære


Anbefalte innlegg

For noe idioti... Hva er det vitsen med?

De vil selvsagt bli kvitt gamle varer ved å lure de på intetanende husmødre og fedre som kjøper ferdigbygget maskin. F.eks i gave til ungene. Villedende markedsføring er ulovlig under norsk lov, men jeg lurer på om de ikke er litt slappere på å ta slikt ved roten i USA og andre land. Jeg blir så irritert at jeg håper myndighetene ruster opp til å rydde vekk slikt juks fra bransjen. (Ja, det gjelder selvsagt Nvidia også)

 

"i henhold til Moores lov kommer det ikke helt nye produkter før hver 16 ? 18 måned" Dette har aldri Moore sagt. Han har sagt noe om ytelse, ikke produktlanseringer! Hvor Moore kommer inn her klarer jeg ikke se.

Moores lov har ikke noe med ytelse å gjøre heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

De vil selvsagt bli kvitt gamle varer ved å lure de på intetanende husmødre og fedre som kjøper ferdigbygget maskin. F.eks i gave til ungene. Villedende markedsføring er ulovlig under norsk lov, men jeg lurer på om de ikke er litt slappere på å ta slikt ved roten i USA og andre land. Jeg blir så irritert at jeg håper myndighetene ruster opp til å rydde vekk slikt juks fra bransjen. (Ja, det gjelder selvsagt Nvidia også)

 

Ja, håper noen solide lover kommer på plass for å eventuelt stanse slike triks i nærmest framtid i USA.

Lenke til kommentar

"i henhold til Moores lov kommer det ikke helt nye produkter før hver 16 ? 18 måned"

Dette har aldri Moore sagt. Han har sagt noe om ytelse, ikke produktlanseringer! Hvor Moore kommer inn her klarer jeg ikke se.

I alle fall liker jeg ikke "tåkelegging" som denne AMD- manøveren er. Dette er relativt usjarmerende, og skaper bare mer forvirring. Jeg må stadig sjekke ut hva som egentlig er produktet, og dette er bare tidstyveri.

Da blir der nVidia ved neste korsvei. Det blir min stille protest mot slik tøv!

Har de ikke "krympa" GPU-er en gang?

Utrolig tøvete!

Når du tar noen bør du sørge for å ta rette dem riktig: Moores lov sier at antallet transistorer man kan plassere på en integrert krets med samme kostnad vil dobles hvert andre år. Ytelse kan øke med flere transistorer, men dette kommer mer an på hvordan man bruker dem.

 

At du vurderer kjøpsnekt av AMD-produkter på grunn av denne manøveren er ganske interessant, ettersom alle i gamet gjør dette til en viss grad. Intel har gjort det samme med sine i3-, i5-, og i7-prosessorer, og Nvidia hadde monopol på dette fra 2008 til 2010.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om dette er villeiande marknadsføring så kan det vere ulovleg å selje ein pc med desse korta i Norge. Denne lova må Dell og andre produsentar av ferdige maskiner fylgje om del sel til norske kundar.

Hva er villedende markedsføring mener du? Kan ikke se de har markedsført noe som helst jeg.

Lenke til kommentar

Hva er villedende markedsføring mener du? Kan ikke se de har markedsført noe som helst jeg.

 

De blir markedsført som en ny serie skjermkort med nye navn. Når man kobler det opp mot at man også kan få samme oppgraderte ytelse hvis man oppdaterer driverene, så lukter det ekstra råttent.

Lenke til kommentar

Før vi fyrer oss opp. Skjermkortprodusentene har gjort dette i alle år. Hovedsakelig er det OEM's som presser dem til det da OEMene ofte lanserer nye produkter hver 12 mnd (CES etc), og skjermkortprodusentene pleier å ligge rundt 15-16 mnd mellom hver i snitt.

 

Derfor presser OEM'ene AMD og nVidia til å rebrande :) Nå skal det sies at dette var en ganske ekstrem rebrand ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

godt det er noe som minner meg på at eg er nvidia-fan! :fun: holdt faktisk på å gå på en radeon smell i disse dager...

ingen motargument eller diskusjoner mottas på dette innlegget:p

 

Det med liten skrift bekrefter vell egentlig at du selv vet du driter på leggen med det innlegget.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Før vi fyrer oss opp. Skjermkortprodusentene har gjort dette i alle år. Hovedsakelig er det OEM's som presser dem til det da OEMene ofte lanserer nye produkter hver 12 mnd (CES etc), og skjermkortprodusentene pleier å ligge rundt 15-16 mnd mellom hver i snitt.

 

Derfor presser OEM'ene AMD og nVidia til å rebrande :) Nå skal det sies at dette var en ganske ekstrem rebrand ^^

 

Vet nVidia også gjør dette. Men som ordtaket sier, two wrongs don't make a right.

Lenke til kommentar

Forbedringene på oem serien er henholdsvis bedre ytelse ( takket være drivere ) og om jeg ikke tar feil så kan det være at resonant mesh design blir brukt på noen av de nye produktene som kommer ( lavere effektforbruk eller 10 - 20 % forbedring i ytelse til samme tdp) men forundrer meg ikke om dette ikke dukker opp før den virkelige 8xxx serien er ute.

 

Alternativt så kan det være at Amd's nye blåruss leder føler at vi har mer enn nok ytelse med 7xxx serien og derfor drøyer det ekstra med neste generasjon ( om den rekker å komme før Amd blir brutt i biter og solgt ) .

 

Uansett ta det jeg skriver med en stor bøtte salt, er temmelig skuffa over Amd i det siste.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

sååå AMD gadd ikke lage nye kort denne gangen?

 

DÅRLIG. hadde litt lyst til å snuse på 8970 fram til i dag. mye vits å kjøpe seg et 7970ghz edition når 700 serien til Nvidia sannsynligvis blir mye bedre..

 

Hva for et selskap til å skyte seg så utrolig hardt i foten?

 

(og arni selvom nvidia har sluppet rebrands har de aldri sluppet hele sierien uten essensielle oppgraderinger.. sleipt)

 

Forbedringene på oem serien er henholdsvis bedre ytelse ( takket være drivere ) og om jeg ikke tar feil så kan det være at resonant mesh design blir brukt på noen av de nye produktene som kommer ( lavere effektforbruk eller 10 - 20 % forbedring i ytelse til samme tdp) men forundrer meg ikke om dette ikke dukker opp før den virkelige 8xxx serien er ute.

 

Alternativt så kan det være at Amd's nye blåruss leder føler at vi har mer enn nok ytelse med 7xxx serien og derfor drøyer det ekstra med neste generasjon ( om den rekker å komme før Amd blir brutt i biter og solgt ) .

 

Uansett ta det jeg skriver med en stor bøtte salt, er temmelig skuffa over Amd i det siste.

 

du har et poeng. de har jo slitt og kun klart å beholde markedsposisjon med massive priskutt.. hvordan skal de overleve uten et nytt produkt da?

 

skulle ikke overraske meg om de slapp 8970 til samme pris som 7970 kom med(4500) selvom det er samme kort fordi de kan :p

Endret av cannibalguppy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...