Gå til innhold

Skriv Din Bønn eller Religiøse Dikt


Anbefalte innlegg

Her skal man kommentere og gi kritikk på det den personen over deg har skrevet, etter det skriver du ditt eget verk og slik fortsetter det om igjen

 

"Jeg trenger deg Gud, mest i fremtiden. For jeg aner ikke hva jeg kan gjøre, eller hva jeg er i stand til å bli. Jeg vet ikke hvor jeg skal gå, hva jeg skal gjør og si. Jeg har så mange svakheter, svakheter som til og med høres helt latterlig og surrealistiske ut. Jeg trenger deg til å skreddersy en skjebne til meg. Er jeg dømt til å leve på tilfeldigheter? Uansett hvor skitten jeg er, uansett hvor svak jeg er, forbli hos meg og vær så snill beskytt meg ute i den store åpne verdenen"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, livet er delvis basert på tilfeldigheter, men det er først og fremst et produkt av fri vilje. En skjebne eller høyere plan finnes heldigvis ikke.

 

Her er mitt:

High in the sky, unseen by the masses

Enlightening people as he silently passes

Extending an appendage that’s noodly in shape

He gives people wisdom, leaving them mouth agape.

Though nobody knows what his intentions may be,

One thing is certain; it’s easy to see:

His Noodliness is benevolent and wise

Dishing out knowledge as he flies through the skies.

The FSM is here to help

Floating around like a great ball of kelp

Though he can enlighten, go through walls, and fly

We must always ask ourselves why

He does the things that he does

For we are forever in his debt because,

Whether he’s friendly, helpful, or just bored

He will always love us, Our Noodly Lord.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg drømmer om han. Fantastiske, varmefulle, kjærlige drømmer. Når jeg våkner føler jeg skam. For hvordan kan jeg, et enkelt menneske, en uverdig ung sjel noen gang få omfavne all hans kjærlighet?

 

Spirit-Jesus.jpg

 

 

"Se på meg, barn" Jeg ser opp på de varme blå øynene hans og blir med en gang truffet av en følelse av trygghet. Jeg lar noen fingrer lett stryke over huden hans, myk som silke, varm som en sommer morgen. Gløder den? Han er hellig i all sin prakt, ren og kjær. Forsiktig legger han en hånd på skulderen min, med ett kjenner jeg minner fra barndommen strømme igjennom mitt simple sinn, gode minner og alle fylt med et ubeskrivelig lys som virker til stede hele tiden, en glødende og varm følelse, tynn som papir gjemt like under huden min. "Jeg er her hele tiden, Carl" forsiktig stryker han en hånd over brystet mitt og lar den ligge flat og varmende over hjertet mitt. Pulsen øker, å stå ansikt til ansikt med skaperen, det helligste i universet. Jeg blir sugd inn i øynene hans som rommer alt av kunnskap, alle stjerner, alle dyr, alle mennesker, jeg kan se alt i dem. Praktfullt, fantastisk...perfekt. Igjen treffer skammen meg. Jeg ser ned på bakken, "Jeg er ikke verdig". Han nøler, jeg kan merke blikket hans grave gjennom meg, han forstår meg, alt jeg er, alt jeg føler, alt jeg tenker og hele min oppfatning av verden. Håpet svikter, frykten kommer krypende og akkurat i det jeg føler for å flyte vekk, for å snu og løpe kjenner jeg berørelsen hans igjen, med en lett bevegelse løfter han haken min opp og for første gang kjenner jeg styrken som ligger oss han, jeg var bare en fjær som han forsiktig strøk over. Han bøyer seg ned sånn at vi står ansikt til ansikt. "Jeg valgte deg for en grunn". Han lener seg sakte mot meg. Sommerfuglene i magen eksploderer, jeg sliter med å stå oppreist, luften rundt meg er hellig og akkurat i det jeg tror jeg skal besvime vekk i evigheten treffer leppene hans meg. Tungen hans stuper inn i munnen min, et hardt kyss, men samtidig mykt og kjært. Hva er den smaken? Honning og jordbær er det nærmeste jeg kan komme å beskrive det. Tungene våre danser i en erotisk dans. Evigheten raser forbi i det vi kysser, grådig forsyner han seg, og jeg lar han, jeg elsker det, jeg elsker han.

 

To be continued...

Endret av Carlgutt
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg heter Arnt Peder

Jeg ber hver dag som går

Det gir meg store gleder

Helbred mitt hjertesår

 

jeg elsker jesus

 

Liker hvordan bønnen viser gleder og sorger med live ditt!

 

Jesus, hvorfor hjelper du meg ikke? Du ser meg hver dag, forsvarsløs og alene.

Jeg synker ned i ett hull, svart hull. hjelp meg opp! Hjelp meg til å bli ett bedre menneske. For maken og æren er din i all evighet, amen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Carlgutt: synes den var fin, men den kysse greia var avskyelig. Og så er det Jesus det er snakk om :sick:

Vennligst ikke continue. Stakkars Jesus XD. Score 6/10

 

Her er min hverdagsbønn, jeg ber den INSTINKTIVT hver dag. Synes den er genial fordi den er kort men pakker alle viktige ting inn.

 

"Kjære Jesus, Kjære Gud. Vær så snill å tilgi meg for alle syndene

jeg har gjort før denne bønnen, og for alle de gangene jeg har misbrukt navnene

Deres og fornærmet dere. I Jesu navn amen"

  • Liker 2
Lenke til kommentar

'Lo, there do I see my father.

'Lo, there do I see My mother, and my sisters, and my brothers.

'Lo, there do I see The line of my people... Back to the beginning.

'Lo, they do call to me.... They bid me take my place among them,

In the halls of Valhalla...

Where the brave...May live......forever.

 

 

Prayer from the 13th warrior...

 

Follow the valknut and and be brave and you will take your place in valhalla with honor!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flotte bøn over her!

 

Gud har ein plan med kvar enkelt av oss. Han elskar oss inderlig høgt, som ein god far eller mor elskar sine barn.

 

"Gode Gud!

Eg ba om rikdom

for å bli lykkeleg.

Du gjorde meg fattig,

slik at eg skulle bli ren.

 

Eg bad om alle teng,

slik at eg kunne nyte livet.

Du gav meg livet,

og eg kunne nyte det.

 

Eg fikk ingenteng

av det eg bad om -

men derimot alt

som var godt for meg."

 

Ein bøn av ein ukjend soldat,

frå den amerikanske borgarkrigen (1861-65)

 

Eg ber denne her bøn nesten kvar dag:

"Kjære Gud!

Takk for at du skapte meg i kjærleik.

Amen."

 

Eg ber også Herrens bøn kvar kveld. :)

Lenke til kommentar

Fader vår

Du som er i himmelen

La ditt navn holdes hellig

La ditt rike komme

La din vilje skje

På jorden som i himmelen

Gi oss i dag vårt daglige brød

Forlat oss vår skyld

Som vi òg forlater våre skyldnere

Led oss ikke inn i fristelse

Men frels oss fra det onde

For riket er ditt

Og makten og æren i evighet!

 

Det er da denne gammeldagse fader vår jeg pleier å be, men ellers så ber jeg helt tilfeldig kan du si.

 

Og ateister som er troll for det er dere! Hver gang dere hører om kristendom så virker det som om dere sprekker! Spis brød så kanskje du blir mettet og hans fred kommer over dere! Slutt å spam denne tråden for det kommer ingen vei! Jeg vet at dere er røde og illsinte, men hold det inni dere! Jeg vil ikke at dere skal sprekke som dere troll pleier å gjøre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

(Ateister) Slutt å spam denne tråden! Jeg vil ikke at dere skal sprekke

 

Tusen takk for støtten, jeg vil også som emneskaper holde dette fine og emosjonelle emnet rent fra kødd.

Jeg trollet tidligere idag, men det var fordi jeg ble sint pga det som ble skrevet her, så beklager til alle som ble rammet av mine ord.

 

TURBONELLO: Likte den faktisk ganske godt selv om jeg mener det er dere ateister som skal beherske dere når dere selv frivillig trår innpå et religiløst emne, sorry

 

Det jeg skal skrive nå er egentlig ikke et dikt eller bønn, jeg stjal det fra Narnia 2 som jeg nettopp har sett ferdig. Det gikk rett i hjertet og jeg vil dele det med dere KRISTNE.

 

"For hver gang du vokser, vokser jeg også" - Jesus aka Aslan (Narnia Prins Caspian)

Endret av Epic Score
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje fjerne den delen med at folk skal skrive kritikk fra første post, du tar på mange måter å inviterer folk med den teksten.

 

Også vil jeg at dere alle som skriver bønner her også legger inn suksesshistoriene som kom i etterkant av bønn her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1483772

 

BirgerCaC sier er ateister er troll, la oss teste det ved å gi de litt sollys i form av suksesshistorier.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg kommer med en bønn kledt i meditasjonsrammer:

  • forestill deg en venn, en fiende og et nøytralt menneske samtidig
  • undersøk følelsene dine for å finne ut hvem du kommer nær, og hvem du betrakter på avstand. Du føler naturlig nærhet til vennen. Når det gjelder fienden, føler du ikke bare fjernhet, men iblant også sinne eller irritasjon. For det nøytrale mennesket føler du ingenting. Undersøk hvorfor.
  • tenk over om vennen virker nær fordi han eller hun har hjulpet deg eller vennene dine.
  • tenk over om fienden virker fjern fordi han eller hun har skadet deg eller vennene dine.
  • tenk over om du føler likegyldighet overfor det nøytrale mennesket fordi han eller hun verken har hjulpet deg eller skadet deg eller vennene dine.
  • innse at alle disse menneskene i likhet med deg selv ønsker lykke og ikke smerte. På denne viktige måten er de like.
  • hold fast på denne innsikten til den synker ned i sinnets dyp.

:)

Lenke til kommentar

Almektige gud, jeg ber deg instendig om å gi en blank slett faen i enhver patetisk

Tanketom bønn som kommer fra enhver vestlig kristen som ønsker hjelp med sine

Enkle personlige problemer, jeg ber om at du heller tar tak der det trengs og rydder opp hos de

Individene som virkelig trenger det. Barna som sulter i hjel på afrikas horn, de som

Sitteri konsentrasjonsleirer i Nord-Korea, og

Til og med de som ikke fikk iPhone til jul.

 

Legg alle disse som plager deg med alle sine små problemer på minne,

Og ikke ser at du allerede er håpløst bak skjema når det gjelder å ordne opp her på jorden.

La dem ikke legge stein på din byrde.

 

Amen

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...