Gå til innhold

Til neste år kan TV-en din bli ubrukelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem ser på TV i 2012?

Når man har Netflix, Viaplay, HBO osv...

Vil man ha livet sitt styrt av TV-kanalene, so go ahead :p

 

Hvem bruker Netflix, viaplay og alle de dritttjenestene?

TPB er fortsatt den løsningen undeholdningsbransjen undervurderer. Hadde de hatt så masse stuff som TPB har... hadde det ikke gjort noe om det hadde kostet penger.

Lenke til kommentar
Faens vrøvle-artikkel dette var da. Kunne de ikke skrevet hva som faktisk var problemet, istedet for sensasjonspiss og hysteri? Skal jeg ha sånt, så leser jeg VG.Er det virkelig for mye å forlange at et nettsted som påskryter seg som en av de beste tekniske sitene i norge klarer å faktisk forklare noe teknisk på en LITT høyere standard enn panikk-tabloidene?
De selger artikkler til VG.... sikkert en VG har bestillt :)

 

Savner artiklene til hw.no fra "før" i tiden når de skrev serriøse artikler og saker....

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg blir oppriktig irritert av slike "fantastiske" overskrifter. Et minimalt antall av HW.no's lesere blir berørt av en slik problemstilling siden de aller færreste bruker antenne for mottak av denne signaltypen. Dessuten er jo til og med kabeltv-kabling coaxialt, en kabel som er veldig motstandsdyktig mot støy.

 

At det i noen få tilfeller av dårlig designet utstyr, dårlig skjermede eller hjemmemekkede så-dær-kabler potensielt kan bli et problem for så være.

Lenke til kommentar

Nok en spiker i kisten for apparatbunden TV-lisens. :)

Jo mer begrensninger i bruk, jo mer taler det for å endre på gammel TV-lisens praksis.

 

Er så sinnsykt glad for at jeg ikke bor i borettslag hvor kabelen i veggene kan ta inn slik interferens. Kan bestemme alt som skjer med TV-produkter i heimen min helt selv. Det er fint det!

Lenke til kommentar

Her var det mye feil og manglende info!

 

UHF er frekvenser mellom 300 og 3000Mhz. UHF-båndet for TV går fra 470 til 862 Mhz. Nå ønsker en å ta en liten del helt øverst av dette båndet (790 til 862 MHz) i bruk til LTE.

Det som det kan være en mikroskopisk sjanse for er de som mottar TV-signalene sine over antenne fra bakkenettet (RiksTV) evt. kabel-TV med dårlig skjermet coax kabel. Disse kan hvis de er skikkelig uheldig oppleve forstyrrelser på noen frekvenser/kanaler. Alle som får sitt signal fra parabol/fiber/IPTV vil ikke merke noe som helst.

 

Ketil.Com

 

Nå er du nok litt ute å kjører, det gjelder selvfølgelig ikke Rikstv sine frekvenser, det gjelder tv'er som fortsatt bruker den analoge tuneren, noe de gjør i forskjellige boretslag som har dekoder tilknyttet den analoge antenneutgangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvem ser på TV i 2012? Når man har Netflix, Viaplay, HBO osv... Vil man ha livet sitt styrt av TV-kanalene, so go ahead :p
BRORPARTEN av den norske befolkningen ser på "vanlig" TV i Norge i dag! NERDENE gjør det ikke så mye, men "VANLIGE" folk gjør det!
du mener sauer som blir programert av TVen :)

 

Ja, kom igjen... Mobb de som ikke har ett par millioner kroner å spy for å få seg fiberlinje...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må ikke tro så mye. ;) Get leverer anologt fortsatt de, i tillegg til digtalt.

Analog-tv

I de aller fleste områder kan du, som et tillegg til digital-tv via Get-boksen, se på tv andre steder i huset uten at du trenger en Get-boks per tv og uten at det koster noe ekstra. Du kobler tv-apparatet rett i antenneuttaket i veggen. Du vil med denne løsningen kunne se et utvalg av de mest populære tv-kanalene. Dersom du ikke har antenneuttak i de rommene du ønsker å se på tv, kan du kontakte kundeservice og bestille en tekniker hjem til deg for å legge opp uttakene.

http://www.get.no/produkter/tv/tv-i-alle-rom

 

Hvor lenge vil jeg beholde de analoge signalene?

Get fortsetter å levere en analog pakke i tillegg til den digitale pakken. Dette betyr at du slipper å ha en boks på hver enkelt tv apparat. Get har planer om å fortsette å levere tilleggskanaler analogt, men vi må forholde oss til en eventuell regulering fra myndighetene på dette området. Vi tror ikke at en endring på dette vil tre i kraft i de nærmeste årene.

http://www.get.no/kundeservice/sos/Jeg+vil+ha+Get/nyttnett/hvor-lenge-vil-jeg-beholde-de-analoge-signalene

Lenke til kommentar
Er det forresten mange som bruker antenne-kabel i Norge i dag?
Neppe.Jeg har forresten 1 stk, i feriehuset på vestlandet. Har unngått å bytte TV'en der, den er fra 1977 og står i stil med interiøret ellers. Nymotens flatskjerm passer særs dårlig inn (...men må jeg, så må jeg).

 

Har du vurdert å rive ut innmaten i den gamle tv'en, og så sette en LCD i riktig størrelse i samme kabinett?

 

Satt selv å så på et bildet av en gammel TV og et gammelt radioapparat, og fikk veldig lyst på å lage en ramme til HTPC og TV som benyttet seg av ekte treverk i kirsebær eller annet finere treslag. Må ha ny ramme, da jeg neppe finner en gammel kassetv i størrelse 60" eller så...

 

Dessverre er jeg ikke noe særlig til snekker, så enten må jeg sette det bort, eller så blir det sannsynligvis som en av mine høytsvevende ideer som aldri blir gjennomført... :-O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...