Gå til innhold

Test: Corsair Hydro H100i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å kjøre de på lavere RPM?

Jeg har selv Noctua på min H100, stock der var for dårlige i forhold til støy.

Ja, og det var på lav rpm vibrasjonene var værst. Corsair har lagt ut en FW "PWM Frequency to fix fan vibration", så tydeligvis vet de om dette. Men Noctua viftene er 100 ganger bedre uansett.

Lenke til kommentar

Viftene bråker veldig med 1.0.0 firmwaren, 1.0.4 fikser dette.

 

Til gjengjeld har 1.0.4 gjort så viftene har en forferdelig høyfrekvent lyd.

 

Corsair har bekreftet att det kommer en fiks for dette snart, da de nå har funnet årsaken, de slet visst litt med å finne lyden på enhetene de testet.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det blir himla trangt med rad i taket så det er avhengig av hvor RAM sitter på HK.

Du kan ha rad framme (dersom slangene på H100 er lange nok) mot å ofre diskbays (SSD kan monteres på bakside av hovedkortbrettet).

Lenke til kommentar

Det blir himla trangt med rad i taket så det er avhengig av hvor RAM sitter på HK.

Du kan ha rad framme (dersom slangene på H100 er lange nok) mot å ofre diskbays (SSD kan monteres på bakside av hovedkortbrettet).

 

Hvordan blir det med en h80i istede for da tror du? Har ikke delene, tenkte jeg skulle bestille idag. Ser jo ganske fint ut med vannkjøling.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Dersom "alt-i-en-beta" løsningene skal samme komponentkvalitet som det du får kjøpt enkeltvis tror jeg det hadde blitt såpass dyrt at de fleste heller valgte sett hvor de kan bytte enkeltkomponenter.

 

Kjøper du RX-240, DP-400, ApogeeHD samt et res. havner du på sånn ca. 2500,- inkl nipler og slange. Dyrere enn "alt-i-en-beta"-sett blir det sikkert første gangen, men seinere trenger du kun å bytte CPU blokka (ca 500,-) ved oppgraderinger.

 

Så "alt-i-en-beta" løsningene må ligge under 1500,- for å fortsatt være billigere etter første bytte, under 1250,- for å være billigere etter 2 bytter osv... Det er altså grenser for hvor dyre disse settene kan bli og dermed er også prestanda satt på høyde med de beste luftkjølerne.

 

Notes;

Noen blokker tilbyr også monteringssett (ca 200,- inkl porto) for nye socket's i ganske lang tid etter utgivelse. Da blir regnestykket enda mer i favør vannkjøling i deler. Her har du i tillegg muligheten for å vannkjøle GPU dersom du blar opp 500-800 spenn ekstra, noe som ikke er mulig med de ferdige settene.

 

...men enklest å montere vil ferdige sett alltid være (der hvor det er mulig å montere dem).

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Den går inn i et Fractal 3 kabinett men du får bare festet radiatoren med 3 skruer i toppen uten og modifisere det.

Det største problemet med H100i er at skruene som følger med radiatoren til å feste vifter og skru den fast i kabinettet er for lange og må kappes ned for ikke å gå inn i kjølefinnene.

Viftene kunne vært stillere, de må ned på 600 rpm for å bli lydløs.

i5 750 holder 30 c idle 43 c maks i spill mot 70 med stock vifte ikke overklokket.

System temp sank fra 55 c til 37 c i spill etter jeg monterte H100i viftene blåser ut i toppen hadde før en vifte i topp og en i overkant bak som nå er blindet med dekslet som var i toppen.

Lenke til kommentar

Nå har jeg skrudd ut viftene og dumpet de i "søpla" der de hører hjemme, etter 2 dager med høyfrekvent lyd orket jeg ikke mer, la ikke merke til det med det samme mulig jeg begynner å bli gammel men når jeg gikk til sengs hørte jeg de godt i soverommet (Pc står i stua).

Skrudde inn 2 LianLi vifter jeg hadde liggende og Pc'en ble tyst som graven selv om tempen steg til 33 idle og 50 i spill(BF3) default vifte profil i link.

 

Trenger anbefaling på gode, stille vifter til radiator da LianLi viftene hører til et annet kabinett.

Lenke til kommentar

Gentle Typhoon er et godt valg, men de kan ule litt på høyt turtall, spesielt når de er montert på en radiator. Om de er vertikal- eller horisontalmontert har også litt å si. Noiseblocker som er en solid tysk produsent har også mye bra og har nylig kommet med NB eLoop som får mye skryt i tillegg til at den har så og si like godt statisk trykk som GT. Prisen er imidlertid noe stivere.

 

Du kommer nesten garantert til å bli fornøyd med GT, men det skader jo ikke å undersøke litt på forhånd.

 

Lydløse vifter finnes ikke (enda) så når viftene overstiger et visst turtall koker egentlig det hele ned til om du foretrekker en ule- eller suselyd :wee:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Skal montere denne i morgen i et lite kabinett, et Bitfenix Prodigy.

 

Vet at en skal blåse luft inn i kabinettet men siden jeg har et så lite kabinett og det skal være et 7970 skjermkort i den så kanskje det er best å blåse ut?

 

Har kjøpt et par ekstra vifter for en push/pull effekt..

 

Hva tror folket?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...