Gå til innhold

– Ny Xbox kommer neste november


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hahaha.. dream on!.... kommer aldri til å skje. mickey$oft må nok komme med sitt egent fordyrende format, skal du se...

 

Du må forstå at BD ikke er Sony sitt format, om Sony ikke vil selge BD- lesere til MS (som er idiotisk, til og med Samsung selger panel til Apple som saksøker dem hele veien), så har de andre å velge mellom. Sony har f.eks ikke hatt dvd-rom i Xboxen, det har derimot hitatchi og samsung.. mener det var de to pluss en eller to til.

Lenke til kommentar

Enig! Men det verste er at det er ikke helt utelukket uansett.

Ser jo bare hva Wii U gjør. Kan vel ikke spille av dvd eller blu-ray? Nå satser jo MS mye mer på multimediaplattformen, så ville vært ulogisk av det, men har skjedd merkeligere i mediaverdenen.

 

Wii U bruker bluray dog, Nintendo er bare ikke introdusert i å lisensiere det, så derfor kan den ikke spille av filmer. Samme problemet var det med Wii, men en enkel hack var vistnok alt som måtte til for å få den til å spille av DVD-filmer.

 

At noen tviler på at MS kommer til å bruke Blu-ray er for meg ufattelig - det samme er forøvrig den trollingen som foregår både her og andre steder på forumet.

Lenke til kommentar

hahaha.. dream on!.... kommer aldri til å skje. mickey$oft må nok komme med sitt egent fordyrende format, skal du se...

 

Håper det. Vil mye heller noe usb pinne løsning eller lignende. Bluray er unødvendig og utdatert uansett.

Jo mindre bevegelige deler jo bedre.

 

Og hvem som har lyst på bluray spiller har ikke det i dag? De har kostet rundt 300-400 kroner lenge nå. Jeg har en som jeg betalte 299kr for over 1 år t siden.

Lenke til kommentar

Men du bryr deg om Wiiu som er omtrent like kraftig som 7 år gamle konsoller.

Til nesten 3 ganger prisen.

 

Glad jeg ikke er nintendo fanboy gitt.

 

Jeg regner med det ikke akkurat er kraften som gjør at han er interessert i Wii U og Ouya :)

 

Personlig er jeg selvsagt interessert i den neste konsollen fra MS. 360 var til tross for sine svangerproblemer en fantastisk konsoll, og jeg tror ærlig talt ikke Sony er i økonomisk posisjon til å utfordre dem neste generasjon, så da blir det mot MS det er mest interessant å se. Forhåpentligvis kommer de med noen nye kreative titler til den også - pluss mer Halo selvsagt.

Lenke til kommentar

Håper det. Vil mye heller noe usb pinne løsning eller lignende. Bluray er unødvendig og utdatert uansett.

Jo mindre bevegelige deler jo bedre.

 

Og hvem som har lyst på bluray spiller har ikke det i dag? De har kostet rundt 300-400 kroner lenge nå. Jeg har en som jeg betalte 299kr for over 1 år t siden.

USB-løsning har du jo allerede på Xbox, så tviler på at de fjerner dette. Og Blu-ray har jo suveren kvalitet kontra det man laster ned på nettet. Hvem orker å laste ned 40-60gb for så å vise det på xboxen?

Nei, Blu-ray regner jeg med de hiver i nextbox. Alt annet blir skuffende.

Lenke til kommentar

USB-løsning har du jo allerede på Xbox, så tviler på at de fjerner dette. Og Blu-ray har jo suveren kvalitet kontra det man laster ned på nettet. Hvem orker å laste ned 40-60gb for så å vise det på xboxen?

Nei, Blu-ray regner jeg med de hiver i nextbox. Alt annet blir skuffende.

 

Snakker om at spillene helst kom på usb stikker eller lignende. Omtrent som gode gamle cartridger.

 

Raskere lading osv. Men det blir nok for dyrt, tipper rundt 10kr for en 16gb usb stikke for MS vs kanskje 50 øre for en bluray plate.

 

Bluray har forørvig ikke suveren kvalitet, det er jo ikke noe annet enn en DVD plate med større lagringsplass.

 

Er ikke slik at ting automatisk blir bedre bare fordi det er på en bluray plate, som det kan se ut til at du tror.

 

En dvd plate kan også vise 1080p film f.eks, men bare i kanskje 30 minutter pga mindre plass.

 

Og i dag er det så mange filmstreamingstjenester som viser i både HD og SD at det blir bare mer og mer unødvendig både bluray og dvd.

 

Men du får nok viljen din, er nok litt for tidlig å droppe platene helt enda.

Endret av Knuttsen
Lenke til kommentar

Snakker om at spillene helst kom på usb stikker eller lignende. Omtrent som gode gamle cartridger.

 

Raskere lading osv. Men det blir nok for dyrt, tipper rundt 10kr for en 16gb usb stikke for MS vs kanskje 50 øre for en bluray plate.

 

Bluray har forørvig ikke suveren kvalitet, det er jo ikke noe annet enn en DVD plate med større lagringsplass.

 

Er ikke slik at ting automatisk blir bedre bare fordi det er på en bluray plate, som det kan se ut til at du tror.

 

En dvd plate kan også vise 1080p film f.eks, men bare i kanskje 30 minutter pga mindre plass.

 

Og i dag er det så mange filmstreamingstjenester som viser i både HD og SD at det blir bare mer og mer unødvendig både bluray og dvd.

 

Men du får nok viljen din, er nok litt for tidlig å droppe platene helt enda.

Da forstår jeg hva du mener, trodde du mente minnekortløsning i forhold til å legge inn selv fra PC, men da misforsto jeg. For man orker sjelden å legge inn megafiler selv.

 

Spill på en form for minnekort/USB/SSD/cartridge er jeg helt for, slik som du foreslår. Mye mer sikkert, da plater ofte får riper, og mange bevegelige deler som du sier. På den måten er Games on demand som man har nå veldig fin, kan laste ned spillet hvor som helst. Eneste problemet er jo at det stort sett er gamle spill der.

 

Grunnen til at blu-ray fortsatt er fint er jo fordi selv om du streamer i HD, så har Blu-ray fortsatt et lite hakk bedre kvalitet. Nå sitter jeg ikke på fiberlinje her, så mulig du ikke ser forskjell om du sitter på 100/100 linje, men for meg er blu-ray langt langt foran streaming, foreløpig. Mye mer informasjon lagret på en plate kontra streaming. Om det er disc eller minnekortløsning er for meg det samme, selv om sistnevnte har noen fordeler.

 

Problemet blir jo som du nevner prisen. Kjedelig om spill koster 7-8 hundre kroner pga ny lagringsmåte.

Husker mange N64-spill kostet 700-800 kroner. Blant annet spill med expansion pack eller hva det het.

Tidene har forandret seg.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...