Gå til innhold

Disse Wii U-spillene kan kjøpes på lanseringsdagen


Anbefalte innlegg

Enig med de som mener dette ikke er en veldig spennende line-up, men den er ikke nevneverdig dårligere enn noen annen lansering jeg har opplevd. NSMB, NintendoLand og ZombieU driver showet, backet opp av noen mindre eksklusive spill, og en haug multiplattform.

 

Jeg lurer mer på hvordan Nintendo vil fortsette etter Jul. Pikmin 3 skal vel komme på våren en gang, men jeg håper det kommer noe annet stort på vårparten i tillegg til dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir Nintendo Land, ZombiU, Assasins Creed 3 og Black Ops 2 på lansering for min del :)Må være den beste line up av spill til en konsoll lansering dette...jeg husker ihvertfall ikke noe bedre i farta.

Kanskje fordi de spillene som faktisk er verdt å få med seg er porter av spill som allerede er kommet ut på andre plattformer?

 

ZombiU var det eneste som virket noenlunde interessant, men det har fått ganske lunken mottagelse. Kan ikke si jeg ser poenget med WiiU nå, det er jo ingen killer-titler her, og vi får sannsynligvis i alle fall en ny Xbox til neste år.

 

Lenke til kommentar

Greier ikke helt å bli begeistret over denne line-up`en, Zombi U er det eneste som frister (veldig). Men i det store og hele frister ikke konsollen noe særlig heller. Holder meg nok på matta inntil videre, og ser ann spillene.

 

Orker ikke mere Nille-opplegg slik som Wii etterhvert viste seg å være :)

Lenke til kommentar

Kanskje fordi de spillene som faktisk er verdt å få med seg er porter av spill som allerede er kommet ut på andre plattformer?

 

ZombiU var det eneste som virket noenlunde interessant, men det har fått ganske lunken mottagelse. Kan ikke si jeg ser poenget med WiiU nå, det er jo ingen killer-titler her, og vi får sannsynligvis i alle fall en ny Xbox til neste år.

 

Når en ny konsoll kommer i salg så pleier det å være noe labert utvalg av spill i starten men her kommer Nintendo faktisk med en imponerende line up på dag 1.

 

Det er hva jeg kan huske ingen konsoll som har hatt en så bra liste med spill på dag 1 som Nintendo har, PS3 hadde ikke i nærheten av det utvalget Nintendo har på dag 1 fks.

 

Ja det er spill dem som har X360/PS3 allerede har tilgang til men det gjør ikke utvalget mindre imponerende fordi synes jeg. Og en skal vel heller ikke se bort ifra at en del som kjøper Nintendo produkter holder seg mer eller mindre til Nintendo. Med unntak selvfølgelig...

 

En må heller ikke glemme at di av oss som sitter her er å babler om spill er nok ganske så mye mer oppdatert og interessert i spill en det mannen i gata er som vurderer en maskin fra gode trofaste Nintendo og som blir overasket over hvor mye forskjellige spill det nå er å kjøpe i forhold til tidligere.

 

EDIT: Og ang ZombiU så er det spillet på begge sider av skalaen, tipset der er å LESE anmeldelser og ikke dømme et spill pga et tall en person har satt. Flere anmeldelser av det spillet viser at anmelder er helt på bær tur i forhold til hva konseptet faktisk er.

Endret av _LarZen_
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg orker ikke multiplattform spill på Wii, som jeg kan få i bedre utgaver på andre plattformer, og New Super mario-serien begynner å bli ganske uinteressant. Det er ihvertfall mitt syn på denne line-uppen.AtW
jeg er 110% enig med ATWindsor... her har vi en mann som vet hva han snakker om, og som greier og ta av seg de rosa brillene... *thumbs up*

 

Jeg er vel da ca 35% enig, jeg da. Jeg er ikke så interessert i dårlige ports, men så lenge de er bra gjennomført, så er det jo helt perfekt. Jeg er også interessert i mario-spillet. Jeg syntes ikke den meningen, som er ganske motsatt fra din, betyr at jeg bruker rosa briller eller at jeg ikke vet hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar

IGN sier at Wii U versjonen av AC3 er funksjonelt det samme spillet som de andre konsollene. Det oppleves som lav oppløsning å spille på gamepad-en, men ellers er det å bruke den i tillegg til TV'en noe de liker. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor dette ble trukket fram som en dårlig port. Generelt ser det ut som disse multiplat spillene på Wii U egentlig er veldig like de andre versjonene, mens gamepad funksjonaliteten er mer eller mindre godt gjennomført. Klart det ikke er så mye å hente på å kjøpe spill man allerede har på andre konsoller, men det skal nevnes at anmelderne sier at wii U portene er ganske identiske med konkurrentene.

Lenke til kommentar

Haddet det vært en Zelda eller Super Smash Bros tittel på lansering, hadde jeg stått i kø for å kjøpe konsollen. Blir nok heller å vente til det er litt mer spill å velge i.

 

Samme her, Konsollen virker veldig spennende, men jeg kjøper den nokk ikke før Zelda eller ssb kommer. får bare hope at det ikke blir som ventetiden på SSBB,

Lenke til kommentar

Folk som sier dette er en dårlig lanseringslineup, har ikke deltatt på mange lanseringer tidligere. Den er selvsagt ikke mindblowing, men det er et godt utvalg av flere gode spill, hvorav mange av dem riktignok er tilgjengelig på andre konsoller.

 

Uansett, for meg blir det Nintendoland og Mario, og så Zombi U når jeg har fullført Mario. Så skaffer jeg AC3 og en del andre porter når de synker til bomba-priser tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Kanskje fordi de spillene som faktisk er verdt å få med seg er porter av spill som allerede er kommet ut på andre plattformer?ZombiU var det eneste som virket noenlunde interessant, men det har fått ganske lunken mottagelse. Kan ikke si jeg ser poenget med WiiU nå, det er jo ingen killer-titler her, og vi får sannsynligvis i alle fall en ny Xbox til neste år.
Når en ny konsoll kommer i salg så pleier det å være noe labert utvalg av spill i starten men her kommer Nintendo faktisk med en imponerende line up på dag 1.Det er hva jeg kan huske ingen konsoll som har hatt en så bra liste med spill på dag 1 som Nintendo har, PS3 hadde ikke i nærheten av det utvalget Nintendo har på dag 1 fks.Ja det er spill dem som har X360/PS3 allerede har tilgang til men det gjør ikke utvalget mindre imponerende fordi synes jeg. Og en skal vel heller ikke se bort ifra at en del som kjøper Nintendo produkter holder seg mer eller mindre til Nintendo. Med unntak selvfølgelig...En må heller ikke glemme at di av oss som sitter her er å babler om spill er nok ganske så mye mer oppdatert og interessert i spill en det mannen i gata er som vurderer en maskin fra gode trofaste Nintendo og som blir overasket over hvor mye forskjellige spill det nå er å kjøpe i forhold til tidligere.EDIT: Og ang ZombiU så er det spillet på begge sider av skalaen, tipset der er å LESE anmeldelser og ikke dømme et spill pga et tall en person har satt. Flere anmeldelser av det spillet viser at anmelder er helt på bær tur i forhold til hva konseptet faktisk er.

 

Ikke mindre imponerende? Ser virkelig ikke hvordan det å lansere multiplattform spill kan være imponerende på noe nivå. Når vi tenker tilbake til feks. forrige generasjon skulle det mye til å lansere spill fra forrige generasjon(maskinvare etc). Dette er i mine øyne en ufattelig svak lansering. ET skikkelig killer spill hadde fått emg til å kjøpe den.

 

Lenke til kommentar

Ikke mindre imponerende? Ser virkelig ikke hvordan det å lansere multiplattform spill kan være imponerende på noe nivå. Når vi tenker tilbake til feks. forrige generasjon skulle det mye til å lansere spill fra forrige generasjon(maskinvare etc). Dette er i mine øyne en ufattelig svak lansering. ET skikkelig killer spill hadde fått emg til å kjøpe den.

 

Lanseringsspillene til 360 (europeisk lansering):

 

Amped 3 - Eklsklusiv

Call of Duty 2 - Allerede tilgjengelig på PC

Condemned: Criminal Origins - Eksklusiv

FIFA 06 - Multiplattform, også med forrige gen

GUN - Multiplattform, også med forrige gen

Kameo: Elements of Power - eksklusiv

Madden NFL 06 - Multiplattform, også med forrige gen

NBA Live 06 - Multiplattform, også med forrige gen

Need for Speed: Most Wanted - Multiplattform, også med forrige gen

Perfect Dark Zero - Eksklusiv

Peter Jackson's King Kong - Multiplattform, også med forrige gen

Project Gotham Racing 3 - Eksklusiv

Quake 4 - Allerede tilgjengelig på PC

Tiger Woods PGA Tour 06 - Multiplattform, også med forrige gen

Tony Hawk's American Wasteland - Multiplattform, også med forrige gen

 

5 eksklusive spill (hvorav vel bare PGR og Kameo er noe særlig å snakke om)

2 spill som allerede var tilgjengelige på PC

8 spill som var multiplattform med forrige generasjon

 

Og ditt poeng var?

Endret av taterfyrings
  • Liker 3
Lenke til kommentar

IGN sier at Wii U versjonen av AC3 er funksjonelt det samme spillet som de andre konsollene. Det oppleves som lav oppløsning å spille på gamepad-en, men ellers er det å bruke den i tillegg til TV'en noe de liker. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor dette ble trukket fram som en dårlig port. Generelt ser det ut som disse multiplat spillene på Wii U egentlig er veldig like de andre versjonene, mens gamepad funksjonaliteten er mer eller mindre godt gjennomført. Klart det ikke er så mye å hente på å kjøpe spill man allerede har på andre konsoller, men det skal nevnes at anmelderne sier at wii U portene er ganske identiske med konkurrentene.

De er dårlige porter (spesielt da Assassins Creed 3 og Batman Arkham City) fordi frameraten er særs ustabil med stadig merkbare nedturer.

Lenke til kommentar

Noen gode lanseringsspill, men ikke noe grensesprengende. For meg så er det ikke nok å kjøpe maskinen på dag 1, men det virker som en helt godkjent lanseringslineup.

 

Gleder meg til å se hva utviklerne bak Mario Galaxy, Zelda, Metroid og Xenoblade arbeider med.

 

Hadde dette vært MS lansering med traurige Kinect titler hadde alle vært i skyene

Denne lineupen er magisk for folk som har hatt kun Nintendo maskiner, å mere nok spill jeg skal ha

 

Når noen kan si at Nintendo Wii er et nilleprodukt. Det er så idiotisk å si. Se denne herlige lista:

Metroid Prime 3, Super Mario Galaxy 1/2, Brawl, Mario Kart, Donkey Kong og Xenoblade bare for å nevne en herlig blanding av flotte superspill

 

New Super Mario Bros U, Zombi U, Scribblenauts Unlimited og Black Ops 2 er mere en god nok lanseringstitler. Helt rå liste hos meg ja!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...