Gå til innhold

Hvordan bruke oppgraderingsnøkkelen til Windows 8!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lest igjennom alle sidene i denne tråden, men vil bare ha bekreftet at jeg har forstått det riktig;

 

1) Hvis jeg kjøper en ny disk til min bærbare PC, og ønsker Windows 8 på denne. Er jeg da nødt til å legge inn Windows 7 først, for så å legge inn Windows 8-oppgraderingen?

 

2) Hvis ja på forrige spørsmål - kan jeg i installere Windows 7 uten nøkkel, for så å oppgradere til Windows 8? Eller MÅ Windows 8 "bygges" på et aktivert (legit/ikke-legit, whatever) OS?

Endret av kjetil_bm
Lenke til kommentar

Ville vel lest første posten på nytt. Der får du svar på det du lurer på.

 

1. Nei

2. Ja på del 1. Nei på del to.

Du sier at jeg ikke trenger å legge inn Win7 først dersom jeg vil ha Win8 på en tom disk. Men i første posten sier du at du da vil få problemer med aktivering? Må jeg i såfall fram med register-trikset?

 

Og om jeg av en eller annen grunn skulle bytte ut maskinen min, jeg kan vel bruke lisensen jeg har kjøpt da? Lisensen er ikke "knyttet" til hovedkort som en OEM-lisens?

Endret av kjetil_bm
Lenke til kommentar

Mange må bruke register trikset i en slik situasjon du beskriver, mange slipper unna. Men min tommelfinger regel er at du trolig må det på tomme disker.

 

2. Oppgraderingslisensen kan flyttes til ny pc eller om du bytter ut hardware på den gamle. Men igjen, kan være registertrikset må gjøres for å få aktivert.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Høres veldig rart ut. Når fikk du den meldingen da? Under installasjonen, når du blir bedt om å taste inn nøkkel for å fortsette, så sjekker jo ikke Windows denne opp mot noe sted, annet enn at koden stemmer med koder for Win8 versjonen du installerer.

F.eks vil det funke helt fint med nøkler du finner på nett, som er svartelistet for lengst.

 

Utfordringen blir når man skal aktivere etter installasjonen.

 

Du snakker ikke om MediaCenter nøkkelen du legger inn etterpå? For den lar seg kun aktivere en gang.

 

Siden jeg selv har fått aktivert 5 ganger på ulik hardware, synes jeg det hele høres veldig merkelig ut.

 

Jeg lærte på den harde måten at man ikke skal bruke en Media Center nøkkel mer enn en gang, gjør man det nytter det ikke å prøve å legge inn en ny ubrukt Media Center nøkkel etterpå. Dermed må jeg starte helt på nytt, det er plagsomt siden jeg hadde fått alt installert slik jeg ville ha det.

 

Edit: :) God nyhet, jeg slapp å installere alt på nytt etter jeg fikk en ny nøkkel for Media Center på en annen epostkonto. De to første nøklene var ikke like, men tydelig like nok til at når en var brukt ble ikke den andre godkjent brukt etterpå. Dermed tyder dette på at nøkkelen for Media Center blir generert ut i fra epostadressen du bruker.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Så om jeg skjønner rett, dersom jeg bestiller oppgraderingen fra min Windows 7 32 Bit så vil den nye lisensen kun fungere med 32bit Windows8? eller er det bare installasjonsmediet som lastes ned som er 32Bit?

Dersom jeg oppgraderer fra min 32bit, og skaffer meg et 64bit windows8 medium, vil dette da fungere med min lisens?

Kan jeg ev bruke dette mediumet til en clean install (uten os på PC) dersom jeg bruker triksingen i første post?

Vil ikke ende opp på 32bit av windows8

 

PS: Jeg har to stk Windows 7 maskiner hvor den ene er 32bit ultimate og den andre er 64bit home premium.

Kan jeg laste ned\kjøpe to lisenser via home premium x64 maskinen og installere på begge?

Kan jeg kjøpe noen ekstralisenser som ikke er i bruk og bruke disse etter februar dersom jeg trenger det?

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Heisann,

 

Har et lite spørsmål. Jeg kjøpte ny bærbar med Win8 ... selvsagt med harddisken delt (D: recovery) og en fin bønsj med unyttige programmer på C/.

 

Spørsmålet mitt er veldig enkelt: Har jeg noen mulighet å gjøre clean install, altså formatere begge harddiskene, legge de sammen til én og installere den lovlige win8 som var på pcen?

 

I pakken var det ingen CD. På systemet står det "windows er aktivert med produktnøkkel: XXX-XXX-1234". Den viser tydeligvis ikke produktnøkkelen.

 

Takk for hjelp! :D

Lenke til kommentar

er det en enkel måte å se om isoen jeg lastet ned er x64 eller x86?

Både den jeg lastet ned via 32bit maskinen og via 64bit maskinen heter Windows.iso

 

den jeg lastet ned via x64 maskinen tar 2,61 GB (2 812 608 512 byte)

den jeg lastet ned via x86 maskinen tar 1,98 GB (2 132 541 440 byte)

Lenke til kommentar

Den minste er 32-bit. For å være helt sikker kan du sjekke innholdet i autorun.inf (i Notepad):

 

64 bit version shows:

[AutoRun.Amd64]

open=setup.exe

icon=setup.exe,0

[AutoRun]

open=sources\sperr32.exe x64

icon=sources\sperr32.exe,0

 

The 32 bit version shows:

[Autorun]

open=setup.exe

icon=setup.exe,0

Lenke til kommentar

Jeg lastet ned win 8 pro (249,-) og slapp og bruke registertrikset.

Registreringen gikk helt smertefritt på en Clean install.

Lurer på om man får forskjellige varianter av Win 8 hvis

man velger å beholde gamle filer under registreringa/nedlastinga.

På kviteringen står det kun Windows 8 Pro.

Lenke til kommentar

Jeg lastet ned win 8 pro (249,-) og slapp og bruke registertrikset.

Registreringen gikk helt smertefritt på en Clean install.

Lurer på om man får forskjellige varianter av Win 8 hvis

man velger å beholde gamle filer under registreringa/nedlastinga.

På kviteringen står det kun Windows 8 Pro.

Jeg trengte heller ikke bruke registertrikset.

Denne versjonen er fullversjon uansett slik jeg tolker det.

Lenke til kommentar

Jeg trengte heller ikke bruke registertrikset.

Denne versjonen er fullversjon uansett slik jeg tolker det.

 

 

Jeg ble ikke påkjørt når jeg gikk på rødt, dermed er det trygt å gå på rødt...

 

Du har din erfaring, jeg og flere andre måtte bruke registertrikset på Win 8 Pro upgrade da installasjon på ren harddisk ikke ble aktivisert.

Det er mulig at enkelte maskiner har bios som gjør at Win 8 aktiviseres uten problemer, bioser med SLIC 2.1 kunne gjøre dette med Win 7.

Lenke til kommentar

Jeg ble ikke påkjørt når jeg gikk på rødt, dermed er det trygt å gå på rødt...

 

Du har din erfaring, jeg og flere andre måtte bruke registertrikset på Win 8 Pro upgrade da installasjon på ren harddisk ikke ble aktivisert.

Det er mulig at enkelte maskiner har bios som gjør at Win 8 aktiviseres uten problemer, bioser med SLIC 2.1 kunne gjøre dette med Win 7.

 

Jeg sjekket registeret mitt rett etter at jeg hadde lagt inn W8 (før registreringen)

og fant ut at MediaBootInstall allerede var satt til "0".

Valgte du og beholde de gamle filene da du fikk spørsmålet under kjøp/nedlasting?

Endret av hans A
Lenke til kommentar

Jeg ble ikke påkjørt når jeg gikk på rødt, dermed er det trygt å gå på rødt...

 

Du har din erfaring, jeg og flere andre måtte bruke registertrikset på Win 8 Pro upgrade da installasjon på ren harddisk ikke ble aktivisert.

Det er mulig at enkelte maskiner har bios som gjør at Win 8 aktiviseres uten problemer, bioser med SLIC 2.1 kunne gjøre dette med Win 7.

Jeg kjørte på grønt, og jeg ble ikke påkjørt :-)

Lenke til kommentar

Jeg sjekket registeret mitt rett etter at jeg hadde lagt inn W8 (før registreringen)

og fant ut at MediaBootInstall allerede var satt til "0".

Valgte du og beholde de gamle filene da du fikk spørsmålet under kjøp/nedlasting?

 

Husker ikke helt ordvalget, men tror jeg valgte det nederste valget når jeg fikk dette spørsmålet. Planen var å montere nye SSD og har ikke hatt ønske om å beholde noe gammelt da det er ryddigere å kopiere det tilbake etterpå.

Valgte USB-minnepinne som lagringsmedium, mulig dette hadde betydning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...