Gå til innhold

Studenter laget billig-nettbrett


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+8713

Det som kanskje er meste alarmerende, er at man må forskuddsbetale brettet og man får det levert rundt 20 desember.

Firmaet ble opprettet 25 oktober 2012. Hvor mange eksempler skal man ha på slike firmaer som eksisterer kortere enn angrefristen?

Virker som om det er noen som skal spe på stipendet sitt rett før jul....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte akkurat det samme som de fleste andre her da jeg leste artikkelen. Derimot skal det være sagt at det finnes flere eksempler der virtuelle selskaper selger OEM-produkter med hell. Forøvrig sitter jeg å irriterer meg over de som faktisk får det til og samtidig sier det er deres eget produkt. Håper disse gutta taper godt med penger på TromsøPaden sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå vil jeg tro at de faktisk mener at de har valgt komponenter og plassert de, ikke bygd selve komponentene. Men det er garantert bullshit utansett. :)

Okay, det er godt mulig jeg feiltolker det litt her, men når noen sier de har designet noe på komponentnivå så regner jeg med at de har valgt komponenter og kretskortdesign selv. I denne sammenhengen gjør man ikke det uten betydelig erfaring. For all del, mulig de bare har sittet der og diktert klokkehastigheten på MCU, mengde RAM, flash osv., men det er ikke mye utvikling på komponentnivå.
Lenke til kommentar

Jaja, synd at media ikke gjør litt research, og skriver artikler som om Tromsø-padden skal slå ut Apple og Samsung. Litt kritisk sans er det greit å ha selv om det selvfølgelig hadde vært fint om noen i Norge hadde utviklet egne gode nettbrett.

 

Dette firmaet er nok bare laget av noen med trang til lettjente penger fra naive og ikke-tekniske nordmenn.

Endret av Ruben1987
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jesus, dette blir jo bare bedre og bedre. Unikt grunderprosjekt, som har sjekket hva som selger på Finn.no... I tillegg har de fått noen fattige kinesere over på halv lønn....

 

 

Det er jo et unikt gründerprosjekt de har gjort. Ved å gjøre markedsundersøkelser på finn.no først, har de sjekket markedet og behovet før de lanserer produktet, sier Bård Hall som er administrerende direktør i Norinnova.

– Så gjorde de veldig gode avtaler i Kina etterpå, som sørger for at de vil gjøre det bra, legger Hall til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En ting er jo at det lyser gjennom på facebook-siden at de ikke har teknisk kompetanse overhodet. Det jeg synes er desto verre, er at de lurer godtroende folk til å kjøpe dritten.

 

Et lite klipp fra facebook-siden som jeg fant ekstra fascinerende/forstyrrende (for anledningen anonymisert...):

Mr. X: Hei, jeg har et spm. Kan Tpad'en bruke de fleste apps som Galaxy/iPaden kan?

Mr. Y: Tpad kan vell bruke alt som er på Google Play. Det vil si alt som andre Andriod enheter.

Tromsø Pad: Mr. Y har rett, med unntak av at noen Apple applikasjoner ikke kan brukes i alle Google sine systemer (som Android).

Hahaha! Å huffameg!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...