Gå til innhold

Studenter laget billig-nettbrett


Anbefalte innlegg

Tror jeg har sett ett identisk nettbrett i reklameavisen til europris...

 

Edit: fant det http://www.europris....file/DM3112.pdf <- øverst til venstre

 

Denver nettbrett

"7'' berøringsskjerm med android 4.03 operativ system. 512 MB RAM

og 8 GB internminne og plass til micro SD-kort opp til 32 GB.

Innebygd oppladbart batteri og Wi-Fi 802.11 b/g/n-tilkobling som gir

muligheten til å surfe på internet."

 

1199,-

Endret av PantZman
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettbrettet til Europris ser ut til å være det samme som nettbrettet til Jula, bortsett fra at Jula sitt har bare 4 GB ram (Men altså mulighet for 32 GB minnekort.)

 

Har testet Jula sitt.Prisen er 700 Kr. Det som gjør at dette ikke er helt anvendbart er at skjermoppløsningen er for liten og kontrasten og fargene også for dårlig. Jula sitt brett er ellers ganske kjapt. GPS og kompass ser ut til å mangle. (Men Google Maps viste rett posisjon, og det regner jeg med skjer ved hjelp av wlan.)

 

Det er vel ikke så mye dette brettet kan brukes til ettersom skjermen blir for svak til film og bilder. Internett fungerer.

Endret av arne22
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Skal vi se. Om jeg kom med en påstand om at f.eks. jeg hadde laget noen dekk som gjorde at jeg kunne sladde 250 meter gjennom en sving, så ville vel det klokeste og enkleste være å poste en video der jeg gjør nettopp det.

 

Alternativet er å lyve, og virker ikke en løgn, må jeg komme med en ny en. Grunnen til denne løgnen er at jeg hadde ikke laget de dekkene.....

 

Hva med å poste en video der dere demonstrere det som er unikt med dette brettet og som gjør at jeg som forbruker skal betale mer enn det jeg ville betalt andre steder for det.... Kan dere gjøre det, eller er det umulig. Post den gjerne på facebook, youtube whereever, men jeg tviler der kommer noen film...

Lenke til kommentar

Ja det skal nok litt saklig info til for å rettferdiggjøre et kjøp. Hvis man sammenligner med konkurrentene så finner man at Samsung ligger noen få kroner over (etter porto) med et noenlunde likt spesifisert produkt med sin NOTE2 med 3G modell (2.695,-).

 

http://www.elkjop.no/product/data/nettbrett/GTP3100TSANEE/samsung-galaxy-tab-2-7-8gb-wifi-3g-sort-solv

 

T-Pad 7 tommer til sammeligning (2.290,- + 160 i porto):

http://tpad.no/produ...produkt_id=5203

 

Jula sin 7 tommer (699,-)

http://www.jula.no/n...-7tommer-920470

 

Jula sin modell er jo noe svakere spesifisert enn de to andre med unntak av prosessoren og den mangler 3G.

 

Så spørs det hvem som har det mest profesjonelle service apparatet bak seg mht garanti og slike ting ?

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Nettopp. Derfor tok det lang tid å utvikle disse brettene. Jeg forstår ikke din siste kritkk.

 

Vi har allerede uttalt nylig at designet(utseendet) er privat design fra fabrikk. Derfor er det riktig at plassering av mikrofon ikke har noe å si på designet. (Foruten et lite hull), Men det er veldig bra for de som skal bruke den som lydopptaker, eller hva?

 

Vi venter nok alle på testresultater fra 3. parts sider som amobil.no nå. Og vi gleder oss:) Vi tror brettene vil få gode kritikker og ros for hvor solide de er.

 

Ja, Apple tabbet seg ut med wifi antenne. Jeg vet ikke nøyaktig hvorfor, men jeg er fristet til å tenke at den allerede var fullstappet av teknologi, som resulterte i at de måtte foreta kompromiss. Det er også mulig at design (Utseendet) var viktigst.

 

Vi har som sagt brukt lang tid på å finne en gunstig plassering av antennen. Vi skal være meget forsiktig med uttalelsene (og vi beklager på forhånd om noen føler seg krenket), men ofte er kinaprodukter basert på billigst mulig pris, og ikke best mulig kvalitet. Dette fordi de selger til mange aktører i verden som ikke bryr seg produktene slik vi gjør. De skal bare "pumpe de ut, uten kontroll" slik mange i denne tråden antyder at vi skal gjøre. Det skal vi ikke, produktene skal også kvalitetssikres i Norge for ekstra sikkerhet.

 

Mvh Joachim Børresen

Så det du altså sier er at dere for ramme alvor har fysisk flyttet wifi-antenne i enheten. Til hvilket formål? Har dere funnet ut at antennekarakteristikken er dårlig pga. plasseringen?

 

Er det slik nå at dekkningen er blitt mer uniform, eller er det slik at man har gått for bedre dekning i visse orienteringer av enheten på bekostning av andre?

 

Hvordan er dette gjort mer tanke på de resterende interne komponentene? Har man funnet en ny plassering hvor skjermingen internt fortsatt er god, eller var den dårlig i utgangspunktet?

 

Finnes det analoge komponenter i enheten som ble/blir påvirket?

 

Dere har også Bluetooth i enhetene, har dette blitt påvirket?

 

GSM er viden kjent for å skape forstyrrelser for andre ting i nærheten på tross av at det kan være god avstand mellom dem i frekvensbåndet. Har dette vært med i kalkulasjonen når wifi-antennen er flyttet på?

 

Med intern antenne så påvirker man fort sende- og mottakeregenskapene med måten man holder enheten på. Har dette vært noe man har tenkt på når wifi-antennen er flyttet på?

 

 

PS: Når det kommer til antenneproblemet i iphone 4 så skyldes dette hverken at mobilen var fullstappet av tekonologi eller design som sådan, men mer hvordan antennen var designet inn i mobilen. Antennen lå i metallbåndet rundt mobilen, og brukeren kunne endre karakteristikken på antenne ved å ta på den (teknisk pjatt: man endrer kapasitansen i antenne og får impedans-mismatch). Det er såklart en grunn til at antennen er der den er, og det er ganske enkelt at virkningsgraden er best ved å ha den utenpå mobilen (samtidig som det ser penere ut, for all del). Årsaken er naturlig nok at det er mindre å «trenge igjennom». Selv med et isolerende deksel eller bånd rundt, som også er løsningen på problemet her, så danker det ut løsningen med å ha antennen inni mobilen. Med andre ord, holder man en iphone 4 riktig, så har den overlegen dekning i forhold til konkurrerende produkter.

 

PPS: Det over er bare noen av utfordringene med antenner. Det viktigste er såklart utformingen av selve antennen, og det er der man har endel å hente også.

 

PPPS: Jeg er forøvrig fortsatt sketisk her. Det er ingenting som tilisier at noen av dere har kunnskap om antenner og hvordan disse fungerer. Dermed begriper jeg heller ikke hvordan dere kan tro at det å flytte på en antenne kan være så smart.

Endret av Ernie
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Syns de tar seg veldig friheter når det kommer til ordet 'designet'. Hadde de faktisk designet utseendet så skulle de fått for dem, men det de har gjort her er jo bare å plukke og velge mellom forhåndsbestemte valg.

 

For å ta en enkel sammenligning; Jeg kjøper en bil. Jeg velger motorstørrelse, utvendig og innvendig farge, samt ekstrautstyr og hvilke alufelger.

Det betyr IKKE at jeg har designet bilen.

 

Latterlig villende bruk av ordet. Enten det er med overlegg eller feiltagelse.

Endret av Cappo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jammen er jeg bilkontruktør uten å vite om det. Her har jeg kjørt runt i en norsk utviklet bil, der til og med jeg selv er kontruktøren, uten at selgeren brydde seg om å si det til meg: "Det er du som er konstuktøren."

 

Elles hvis T-Pad 7 tommer modell sammenlignes med Asus Nexus 7 da faller den nok ganske solid igjennom, og Asus Nexus 7 er på toppen av det hele ca 500 kr billigere. (Men der er rett nok uten 3G.)

 

Det skal vel noe til for at man skal kunne si at T-Paden er et røverkjøp, med mindre ..

Endret av arne22
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Ser at enkelte er sperret fra å komme med kommentarer på facebooksiden til disse tøysegutta. Slik kan rapporteres til Facebook som en siden som ikke bør være på Facebook fordi det er spam eller svindel...

Lenke til kommentar

Oppfordrer nå alle til å rapportere siden. Du hører på svarene de gir at de ikke har peil. Jeg blir faktisk pinlig berørt.

Dette er en av mine favoritter:

Hei, jeg har et spm. Kan Tpad'en bruke de fleste apps som Galaxy/iPaden kan?

 

Peter P******: Tpad kan vell bruke alt som er på Google Play. Det vil si alt som andre Andriod enheter.

 

Tromsø Pad: Peter har rett, med unntak av at noen Apple applikasjoner ikke kan brukes i alle Google sine systemer (som Android).

i går kl. 18:37 · Liker

 

Her er forøvrig link: https://www.facebook.com/TromsoPad

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Til Insentivia AS / Tromsø Pad:

 

Både i tråden her på diskusjon.no og på deres Facebook-side har dere gjentatt flere ganger at deres produkter er sertifiserte i motsetning til brettene som ser helt like ut på www.taiwanlcd.com.

 

Når man får et produkt sertifisert gjør man gjerne det hos et firma eller organisasjon som tester produktet for deretter å utstede en sertifisering. Spørsmålet mitt blir da hvilke(n) sertifisering(er) har deres nettbrett fått som de like på taiwainlcd.com ikke har?

Endret av Ruben1987
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når det gjelder produktene som Apple har utviklet, så vil jeg nok ikke tro at Steeve Jobs satt i timesvis og tegnet transistorer på et papirark, men at han var med på selve produktkonseptene, det vil jeg absolutt tro. Det er vel først og fremst på dette "konseptuelle nivået" at man finner den store forskjell mellom gode og dårlige produkter. De fleste virksomheter kan i dag få til å produsere "tekniske detaljløsninger".

Ja, men nå må du huske at T-Pad ikke er designet av de to luringene.

Etter å ha blitt "bustet" i å importere de fra Kina, innrømmer de nå at designet er ferdiglaget.

 

De hevder nå at det er antenneplassering og mikrofonplassering de har gjort noe med.

Operativsystemet er jo Android.

De sier også at de ikke har kontroll på fabrikken.

 

Det er jo også som flere påpeker litt mystisk at alle bildene er kopiert rett ut fra produsentens nettside.

Om de har utviklet dette produktet siden 2011 som de sier, ville det vært naturlig at de hadde masse data som underbygget dette (rapporter, kvalitative brukertester, samt måling av data med profesjonelt utstyr).

 

Husk også at T-Pad er en kopi av Ipad, litt som Ifone vs Iphone og man finner kopier av SGSIII, etc. Man får tak i slikt billig på amazon, ebay, aliexpress, m.fl. utallige steder.

Man kan også få på egen logo for en liten sum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Kun 23 brett igjen som vanlige forbrukere kan bestille, sies det på Facebooksiden deres.

 

Det at de ikke spesifiserer hvilken type brett man kan bestille, forteller vel at det er likegyldig hvilke brett du bestiller, man vil aldri få de brettene. Ser for meg måneder med beskyldninger på at de i Kina ikke klarer å levere. De i Kina...... (fyll inn selv)....

Lenke til kommentar

Lurer på om grunnen til at de prøver å forsvare seg så mye er fordi de faktisk tror at dette er et bedre produkt enn konkurrentene. Snakker om å være desillusjonert. Dette er et marked med veldig stor konkurranse hvor et lite importfirma fra Tromsø ikke har stor sjanse å overleve. Hvis de snakker sant og har mange ansatte i Norge (med norsk lønnsnivå) som skal hjelpe til med support og utvikling av disse billige kinaproduktene bør det presse prisene høyere enn hva folk er villige til å betale. Sorry guys, men jeg kan ikke se for meg at dette har noen mulighet til å bli en lønnsom bedrift.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...