Gå til innhold

Ønskelistetråd for Secret Santa 2012


L4r5

Anbefalte innlegg

Er ikke litt av poenget med Secret Santa at man skal forum-stalke personen og finne det man tror passer? Blir ikke en ønskeliste litt juks?

 

Men siden jeg har postet så mye kjedelig er jeg vel nødt til å gi noen hint..

 

Jeg er en gutt/mann i begynnelsen av tredveårene, det gir kanskje noen føringer..

 

Først og fremst: Vi holder på å flytte, så ting er i veldig mange kasser. Fint om tingen(e) ikke tar voldsomt stor plass..

I tillegg skal det pakkes opp hos svigerforeldre og med barn til stede..

 

Jeg liker morsom mat og drikke! Lager du julekonfekt etter en hemmelig familieoppskrift, dine egne julepølser, morsom olje, eddik, chutney eller noe sånt settes det stor pris på!

 

Xbox-spill er gøy..

 

Jeg liker å lese, men er litt sær i bokveien og leser stort sett på Kindle, så bøker er nok ikke noen god idé, jeg har altfor mange som venter på å bli lest.

 

Jeg er såpass gammeldags at jeg liker filmer og cd'er, men jeg har en del, så da bør det kunne byttes..

 

Foto-stash kommer alltid godt med, man får aldri for mye fotoutstyr..

 

Kona har termin i mars, så den safe løsningen er å kjøpe babytøy (til en gutt).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slenger inn noen ord her, i tilfelle min SS er innom!

 

Er en mann på 22 år, med interesser innenfor trening, foto, bil, og film. Blir igrunn glad for alt, så så lenge du kjøper noe som kan pakkes opp hos familien og småsøstrene (ingen sexleketøy eller noe tull) så blir jeg strålende fornøyd. :)

 

Om du likevel står litt fast, så kan jeg gi noen hint. Er du kreativ så er ingenting bedre enn det, da jeg er elendig på å ønske meg noe, som oftest flinkere å gi. Film (blu-ray) og spill kan være litt risky å gi, da jeg har mye. Men om du finner Batman-trilogien en plass billig nok til at den havner under grensa er det noe jeg hadde blitt veldig glad for. Om du velger å gå for alkohol, så er det vel sprit det går i, da jeg drikker lite vin og cognac. Klær ville jeg ikke anbefalt, da jeg er på vei end i vekt, og endrer størrelse fram til jul.

På musikksiden har jeg spotify, så der er jeg berget. Om du vil gi en bok, så har jeg lyst på 'Jag är Zlatan'. Digger den fyren. Om du tenker på objektiv-krus, så har jeg et slikt dessverre. Vet de er populære gaver :p

 

Håper jeg har gitt noen hint i alle fall, blir å poste her hvis jeg kommer på noe mer. Blir glad om du legger ved et morsomt kort, en vits eller dikt. Alltid artig med gaver som skiller seg litt ut.

 

:)

Lenke til kommentar

Ønskeliste er litt vanskelig å lage, men kan sette opp litt forskjellig, random rekkefølge :)

 

- Temenneske, liker alle slags typer te! Inkludert store tekopper.

- Glad i trening og aktivitet, om noen får gode assosiasjoner av det.

- Har tre katter, de får aldri nok leker og godbiter.

- Ellers trenger jeg både den nyreviderte nynorskordboka og synonymordbok. So... Nerdy.

- Alle hater sokker, men jeg liker dem om de er myke og søte med sløyfer på :wee:

- Termokopp som ikke er grå og svart, de har jeg maange av.

 

Ikke-liste:

- Jeg avskyr romantiske komedier, utover det så er filmer i matrix/inception-sjangeren det tryggeste valget om det absolutt må være noe slikt. Ellers ønsker jeg meg Fleksnessamlingen, når jeg tenker over det.

- Godteri. Har allergier. Bixit er unntaket, i luv them.

- Pyntegjenstander

- Data-greier, jeg er jente og har følgelig ikke peiling på slikt.

 

:xmas:

Lenke til kommentar

Tja, litt om meg.

 

Er en mann på 23 år med interesse for data, bil og ymse andre ting.

 

Blir glad for det meste. Bruker størrelse M i tshorter og 45 i sokker.

 

Nerdy saker er alltid artig (vil IKKE ha noe som det står Call of Duty på), hvis ikke kan alltids en stilig/nerdy tshorte være konge (v hals er bonus). Helt svarte/hvite tshorter med v hals er faktisk noe jeg trenger.

 

Generelt artige saker er morro å få. La det være noen kule sokker, en artig kopp, noe man kan lure folk med osv. Listen blir lang.

 

 

 

Ting jeg kan klare meg uten derimot er filmer og cder, da alt slikt blir streamet idag.

Gavekort er litt kjedelig å pakke opp, vil mye heller ha noe som er ment til meg hehe.

 

Lykke til SS!

Endret av Taake89
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har tidligere latt være å poste her, da det er litt spennende å se hva en stalker klarer å finne utav mine interesser. Melkekartong traff blink i fjor :) Men siden jeg tror det kanskje er litt dårlig gjort å ikke stikke nesen frem, så lager jeg en liten post.

 

Jeg setter veldig pris på en overraskelse, så du trenger ikke å være redd for å slippe kreativiteten løs. Litt viktig at ting er "familievennlige" dog, da dette kommer til å bli pakket opp foran hele slekta :)

 

Men om du som er min SS er redd for å være kreativ, så kan kanskje noe på denne listen brukes som en ide:

  • Ullsokker (Jo nærmere type hjemmestrikkede, jo bedre :))
  • God og varm lue, type stor (Jeg er tjukk i hodet :))
  • Elektronikk av ulikt slag, gjerne som går på 5V, og kan brukes i ulike mikrokontrollerprosjekter. Ikke sats her om du ikke har greie på slikt :)

Lenke til kommentar

Kjære SS :) Det er sikkert veldig mange ting jeg ønsker meg hvis jeg bare tenker meg godt nok om. Jeg legger ved en liste som på langt nær dekker alt, men den kan i alle fall fungere som en pekepinn. Har ikke noe jeg ikke ønsker meg (bortsett fra ting jeg har spesifisert jeg har fra før), så kjør på!

 

Gavekort: Alltid hyggelig å få, synes nå jeg.

- Platekompaniet

- Midtbykortet (om du bor i Trondheimsområdet)

- Steam

 

Musikk:

Ønsker meg CD-er av Rush. Har kun to fra før av, og det er "Power Windows" og "Hold Your Fire", så da er det enkelt å finne ut hva som kan være aktuelt. Ellers er det ikke så mye annet jeg ønsker meg som faller inn under musikk, da jeg har Spotify og generelt ikke kjøper mye musikk i fysisk format. Kan jo nevne "Time Machine 2011: Live in Cleveland" på Blu-ray; konsertopptak av Rush.

 

Film/TV-serier: (BD = Blu-ray; IKKE noe 3D-Blu-ray)

Har ganske få av klassikerne egentlig, så sjansen for å treffe med en "god gammel" en er ganske stor. Setter jeg veldig pris på god film, enten det er DVD eller BD, så har du en film du mener jeg burde se, så setter jeg nesten helt sikkert pris på den. Ellers kan jeg jo nevne noen:

 

 

- Cabin in the Woods (BD)

- Close Encounters of the Third Kind (BD)

- E.T "Anniversary Edition" (BD)

- Jurassic Park box-set (BD)

- TinTin: Enhjørningens hemmelighet (BD)

- Pixar Short Films collection 2 (BD/DVD)

- Men In Black Triology (BD)

- Titanic (BD)

- John Carter (BD)

- Lady og Landstrykeren (BD)

- Snøhvit og de syv dvergene (BD)

 

 

 

 

Annet:

- "Hanskevotter". Dvs, jeg er ikke sikker på om det er det rette navnet, men de er tilsvarende disse: http://3.bp.blogspot...00/IMG_6318.JPG

 

- Fjernutløser til kamera (Olympus PEN E-PM1): Finnes som "billig" 3.-parts her (feks): http://www.japanphot...or-olympus-5358 (Modellen må være tilsvarende RM-UC1)

 

Ellers så har jeg en spirende interesse for foto, så jeg kan gjerne ønske meg noe som er relatert til denne interessen. Det være seg en "Hvordan-fotografere"-bok, eller noe annet som er passende for en begynnende amatør.

 

Spill er også noe jeg ønsker meg, selv om jeg så alt for sjelden får tid til å spille. Har kun Nintendo Wii av konsoller, så det er primært Wii-spill jeg ønsker meg. I stedet for å liste opp hva jeg ønsker meg, så kan jeg liste opp hva jeg har. Jeg er ikke fremmed for noen kategorier, bortsett fra FPS.

Har:

 

 

- Super Mario Galaxy

- Rayman Origins

- The Legend of Zelda: Skyward Sword

- Donkey Kong Country Returns

- MarioKart Wii

- Super Mario Allstars (Anniversary box? - den røde)

 

 

 

Bøker har jeg generelt ikke plass til, men jeg har ALLTID plass til en eller annen raritet innen fysikk eller matematikk. Det være seg også populærvitenskap (IKKE Andreas Wahl eller Jo Røislien), f.eks en av bøkene til Richard Feynman, Stephen Hawking, Leonard Susskind, Michio Kaku, etc. Har også en skjønnlitterær bok jeg ønsker meg for øyeblikket, og det er "Gravlunden i Praha" av Umberto Eco (gjerne den norske utgaven, men engelsk er like bra. Italiensk er uaktuelt :p). Bøker som omhandler norsk vinteridrett, og da kanskje spesielt langrenn, er også noe jeg kan ønske meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg personlig er veldig glad i blu ray filmer, spill til Windows. Hvis min secret Santa har noen rollespill bøker (Dungeons and Dragons), så tar jeg gjerne imot, helst pathfinder hvis mulig.

Har nettopp begynt å trene, så noe relatert hadde vært fint også, eventuelt spotify eller bøker av forfatteren R.A Salvatore (nyerere enn "Transitions") helst på engelsk ^^

 

Jeg er en stor fyr, så hvis det er t skjorter må D et være hvertfall L størrelse.

 

Men ikke være redd for å være kreativ, jeg blir aldri lei meg av gaver :)

Endret av amir90 waits for alice
Lenke til kommentar

Jeg er en snowboard-fyr som liker å få noe snowboard stæsj som hvert år ;) Eller så driver jeg mye med fotografi og video.

 

Her er min:

– GoPro ting, f.eks : http://www.junkyard....DetailId=230593

– Fotostativ (http://www.junkyard....DetailId=230607)

– Snowboard stæsj

– Turtleneck

- Nerdete gadget, bare vær kreativ

- T-skjorter (L)

- Sokker (42) ( Min SS, du ender vel opp med sokker? ^^ )

 

Ellers vet jeg ikke hva jeg ønsker meg.

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Okey dokey. Jeg er egentlig ganske enkel å finne gave til, da jeg blir takknemlig og glad bare for å få gave i det hele tatt. Men kan jo liste opp noen ting som hadde vært artig:-

 

* Disney-ting! Jeg ELSKER Disney, så hvis du skulle finne noe artig Disney-relatert så vil jeg sikkert like det. Liten vits å kjøpe filmer til meg da, jeg har de fleste. Men plakater, klær, duppeditter.. Sånt :)

* T-skjorter med artige motiv, eller bare noe du synes er fint. Jentefit størrelse M burde vel funke greit.

* Humoristiske bøker er alltid morsomt. Humoristisk hva som helst er fint.

* Tepper, votter, skjerf, tøfler, alt sånt.

* Gavekort, hvis du føler det er vanskelig å finne noe til meg. Bor i Trondheim mesteparten av tida, men skal også klare å få brukt det i Østfold, Ski eller Oslo :)

* Sier aldri nei takk til noe godt, bortsett fra nøtter. Jeg er potetgulljunkie, hvis du vil vite det.

* Noe artig eller nyttig til hybelen min? Det må i så fall ikke være så alt for stort.

* Glad i musikk, men det kan jo alltids være litt risky. Jeg liker dog alltid å få forslag.

* Hjemmelaga ting gjør meg alltid glad.

* Plakater! F.eks. Disney, LotR, Beatles (Ikke Abbey Road), Tom Waits, Pink Floyd, filmer... ikke noen enhjørninger, ellers takk.

 

Hvis du føler ikke lista gir deg noe hjelp i det hele tatt kan du kanskje bli bedre kjent med meg, via det jeg skriver her.

 

Ting jeg ikke vil ha:

*Tekniske duppeditter.

*Noe som ikke kan åpnes foran hele familien...

Endret av HedvigR
Lenke til kommentar

Dumdidumdideg...

 

Jeg er glad i bøker, leser ingenting på norsk, da jeg foretrekker engelsk. Er glad i de fleste kategorier bøker, men er mer glad i Tolkien og Prratchett enn det jeg er glad i Hislop og E. L. James.

 

Glad i musikk, hører mye på metall, særlig metallica. Er glad i konserter på DVD/Blueray.

Glad i 'Enga, men har det meste av supporterutstyr.

 

Veldig glad i kaffe. Har kvern og halvautomatisk espressomaskin ;)

 

 

Ikke glad i listepop, smågodt og musikk på CD. Ikke overstadig begeistret for hvite underbukser :-P

Unyttige gadgets som kobles til USB, fjernstyrte helikoptere og andre dingser er også gøy :-P

 

Er tobarnspappa og bor i rekkehus ;)

Endret av osse-mon waits for alice
Lenke til kommentar

Sa at jeg skulle lage meg en ønskeliste, og dette blir vel egentlig kun for å unngå å få masse sexleketøy.

Er 20 år, fra Bergen. Dagene mine består av jobb, sofa og av og til litt trening. Nettopp ferdig i militæret. Jobber på Rimi.

 

Jatakk:

 

Har ikke sjekket priser på tingene, men ønsker selvfølgelig ikke at dere skal bli fullstending ruinert av listen min. Vet ikke om det passer på maks 300.

  • Teppe som man kan ta hendene inni! Fargen på teppet kan gjerne være blått, grått, brunt osv. Men vær så snill ikke noe leopard/zebra-stoff. http://www.coolstuff.no/Snug-Rug Se så praktisk da! Egen lomme til trykkeren. (Trenger ikke å være akkurat den jeg linket til)
  • T-skjorter med trykk på. Liker big bang theory, supernatural, dexter, how i met your mother, band of brothers, The Avengers. Chris Hemsworth som Thor er snop! Kan gjerne få en gedigen plakat av han.
  • skrutrekker!
  • Pysj, koseting. Syntes pysjene til Cubus var fine, http://cubus.com/no/...eksjon/Nattoy/. Spesielt den med pingvin og bjørnen på. Bruker S/M til vanlig, men kan gjerne få L i pysjen så er den god og stor :)
  • Gavekort på kino.
  • Prison Break sesong 5 /eventuelt den filmen om Prison Break.
  • Ringenes Herre bøkene på engelsk.
  • Minnepenn. Har kun en på 4GB, og den er rota vekk for lenge siden.

Neitakk

Jeg åpner opp gaver foran familie, så hadde vært fint med noe familievennlig.

  • Sexleketøy.
  • Godteri. Jeg elsker snop, og var akkurat på nedleggelsesalg av ICA, så jeg har ut året i hvert fall!
  • Filmer. Jeg har en del så det kan være vanskelig å kjøpe noen jeg ikke har fra før av.
  • datating, er ikke så teknisk av meg.
  • Ikke noe som har noe med nicket mitt å gjøre. Jeg har alle sesongene + bøker.
  • Narkotika

Endret av The Barnacle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er egentlig åpen for det meste. Er jo kvinnfolk, så vil helst ikke ha filmer o.l tilpasset menn.... Klær, dilldall (har ikke piercinger, så det er ikke vits å kjøpe det) og alt sånt er greit.. Størrelse XS eller S i gensere/t-shorter (egentlig det samme). Ellers hadde det vært greit å ikke få godteri sendt i posten, har allerede samlet opp mer enn nok :) Uansett, det er tanken som teller. Jeg blir glad bare en gave dukker opp, jeg :D Jeg er forøvrig over 20 år, om det skulle ha noe med saken å gjøre.

Endret av Extraterrestrial
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ønskeliste ja, hmm skal flytte nå like før jul i en liten leilighet og har så og si ingenting fra før så trenger alt mulig man kan få bruk for. Eksempler er kopper, krus, håndklær, grytekluter, glass, osv ... trenger alt :p

Ellers liker jeg godt å se tvserier og spille pc og ps3 spill.

Blir egentlig glad for det meste jeg får, så trenger ikke plent kjøpe noe av det jeg har ramset opp er bare en liten pekepinne hvis min nisse står fast på hva han/hun skal kjøpe. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...