Gå til innhold

Post dine upopulære synspunkter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal vi se.

1. Jeg liker ikke fagforeninger

2. Jeg ønsker å innføre studieavgift på norske universiter.

3. Jeg er for store kutt i trygdesystemet

4. Jeg synes straff bør være en viktig del av fengselsopphold

5. Jeg er for at asylinnvandre og ikke Norge som skal sitte på bevisbyrden. Om de ikke klarer å bevise at de er i fare så vil de ikke få oppholdstillatelse i Norge. Jeg er for å returnere "ureturnerbare" asylsøkere til et uland for betaling.

Lenke til kommentar

 

 

Hva med røykere, alkoholikere, suicidale selvskadere, anorektikere, en idiot som er i slalombakken og ikke klarer å holde seg på beina og brekker en arm, den dusten som kjørte med sommerdekk på vinterføre og havnet i en stygg ulykke, osv. osv.? Man kan ikke bare nekte behandling fordi det er selvforskyldt, det skjønner du også (håper jeg).

 

Mitt upopulære synspunkt: Jeg synes det er helt greit av vi i Norge produserer våpen og ammunisjon, hadde ikke vi gjort det hadde noen andre garantert gjort det i stedenfor, på denne måten har vi i hvertfall en viss kontroll på det selv.

Jeg sa ingenting om å nekte behandling, jeg stiller meg bare kritisk til at vi skattebetalere må betale for operasjoner som ikke hadde vært nødvendige om de overvektige hadde gjort en innsats. Det er likevel ingen som hindrer dem i å dra til en privat klinikk og betale selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sa ingenting om å nekte behandling, jeg stiller meg bare kritisk til at vi skattebetalere må betale for operasjoner som ikke hadde vært nødvendige om de overvektige hadde gjort en innsats. Det er likevel ingen som hindrer dem i å dra til en privat klinikk og betale selv.

 

Sånn er bare menneskeheten, "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe". Det er ingen vei utenom avhengigheter og dårlig dømmekraft, det ligger i menneskets natur.

Lenke til kommentar

Denne tråden "vinner" jeg glatt. Jeg har provosert folk så enormt over lange tider på nettet, at om jeg bare legger litt sjel i det, så får jeg hjernemassen deres til å koke over, og renne ut av øra.

 

Jeg har alltid vært utafor, vært annerledes, vokst opp i et hippie-hjem med liberal moral og en forståelse for personer som individer, at staten er til for individet, ikke omvendt.

 

Jeg har vært dømmende ovenfor negative egenskaper som misunnelse, fremmedfrykt, intoleranse, gjennomregulering av samfunnet, legge hindringer for skapende og kreative mennesker, indoktrinering, slaveri, osv.

Det var vel bare det å balansere et behov for sikkerhetsnett for de svakeste, balansere ulempene ved manglende økonomisk frihet, mot ulempene ved undertrykkelse av for mye stat som var et intellektuelt problem for meg.

 

Nå har jeg ingen problemer lenger, for med determinisme, nihilisme og fatalisme har jeg en kombinasjon som er intellektuelt sett ganske logisk og sammenhengende. Men jeg har fremdeles et problem med hva slags sympatier jeg velger å gi tilkjenne i det daglige, og jeg bruker gjerne internett som en eksospotte for alt av misunnelse, mindreverdighet, hat og negativitet.

 

Jeg kunne sikkert ha spart litt tid ved å linke til kvinneguiden, men nå er jeg jo bannlyst igjen ser jeg (#114ende gangen? - skal ikke så mye til, møkkaside, drittkjerringer)

 

Så her er mine upopulære synspunkter:

1. Verden lar seg beskrive som sammensatt av forskjellige spill. I min verden dominerer spillet krig. Samfunnet vårt er ikke et fellesskap, det er en krig hvor det i alle tider har vært slik at det har lønt seg å rævkjøre andre mest mulig, for å få det bedre selv.

2. Det er filosofisk umulig for meg å finne "mening," "rettferdighet," eller svar på at det er noe man "bør." Heller ikke Tom Waits for Alice klarer dette. Selv om man skulle finne svar på at det er noe som er moralsk riktig, fins det ingen argumenter for at man "skal" eller "bør" bry seg om det, det er sannsynligvis bare sosiale argumenter som teller. (Her bruker folk å klikke, + å bannlyse meg.

3. Det er helt greit å være lite forståelsesfull, å være uempatisk, å være et rasshøl. Det er helt greit å gjøre narr av folk som har angst, slenge syrlige kommentarer, være nedlatende. Er du kvinne, er det helt OK å skyte ned menn så frekt du bare kan. Er du professor, er det ok å latterliggjøre dårlige studenter foran en 30-50 andre i en forsamling. Er du lærer, er det helt greit å være morsom på svake elevers bekostning. Grunn: samfunnet ER sånn. I og med at det fins så mange mennesker som oppfører seg sånn, så er det rimelig å anta at det er en evolusjonsmessig fordel å oppføre seg som en dritt. Consequently, så vil jeg, ved å hevde at man ikke "bør" oppføre seg sånn, nekte folk å handle på en måte som er fordelaktig. Hvem er jeg til å kreve at noen ikke skal gjøre det som er best for seg?

4. Det er helt greit å være mot andre slik du ikke vil andre skal være mot deg. Det er ikke gitt at andre er snille mot deg, selv om du er snille mot dem.

5. Det er helt greit å være utro med gifte damer. Hvorfor skal jeg akseptere at folk fratar meg muligheten til en følelsesmessig connection, bare fordi en eller annen sokk hadde flaks og kom først til mølla? Fuck you.

6. Det er helt greit å snylte på staten. Staten er ikke noe annet enn en varierende mengde institusjoner og maktpersoner som har fått sin makt via utformingen av valgsystemer og institusjonene som eksisterte her i går. Det er lover og regler som på en måte henger sammen med hva slags interessegrupper som fins i samfunnet, men korrelasjonen mellom snapshot-folkevilje og lovverk er jo veldig diffus, og uansett er det ikke noen grunn til å ha en loyalitet her.

7. Det er et fett for meg om det er Putin eller Stoltenberg som er statsoverhode. Jeg driter i "Norge," jeg driter i all irrasjonell fellesskapsfølelse ovenfor nasjoner, kultur, osv, all I care about er at jeg har det godt selv, og at det lille jeg har av familie har det godt.

8. Det er ok å tvinge damer til å ikke få lov til å kjøre bil, til å gå med burka, til å ikke få lov til å gå på skole. Dette for å minke kvinners status. Minker du kvinners status, vil flere menn være aktuelle som make. Det er bare et spørsmål om hvem du sympatiserer med. Tapermenn, eller smarte og flinke damer som hindres i selvrealisering.

9. Det er helt OK å bryte løfter, dersom du kan leve med stempelet det gir deg.

10. Det er din plikt til å ikke redde folk i nød. Alt av redningsaksjoner innebærer at du setter deg i fare. Setter du deg i fare, så setter du behovene til en eller annen drittsekk du ikke kjenner høyere, enn behovet til din egen familie som vil lide dersom du dør.

 

Samfunnet er ikke verdt en dritt. Det fins ikke noe "samfunn". Lat som du har gode holdninger i det daglige, slik at du kan få oppleve at folk er hyggelige mot deg, men ikke lur deg selv til å tro at det fins noe rett og galt, at det fins noe godt, at det fins mening, eller noe annet av den bullshit fiksjonalismen folk svelger rått.

(Nå får jeg sikkert PST på nakken - men det har jeg nok fra før av. Lurer på om de kontakter arbeidsgiver.)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

De mest upopulære synspkt dere har lest:

- jeg syns alle norske fengsler skulle være som tre-stjernes hoteller, hvor fangene fikk undervisning, xbox, horer, og så mye fritid de bare ville. De skulle fått lov til å søke på jobb, og gå ut av fengsel og inn i fast jobb, forutsatt at de var fra et araberland, romania, eller et negerland.

- jeg syns at Kongen skulle tvinges til å være muslimsk, og ha Mullah som tittel. F.eks kong mullah Harald.

- jeg syns at vi burde innføre veldig mye mer penger til de som var arbeidsledige.

- jeg syns at vi skulle hatt mye lavere terskel for uføretrygd, f.eks at man ikke måtte vente så lenge på uføretrygd dersom man følte seg litt utafor, eller var misfornøyd med jobben.

- jeg syns at rasisme er helt ok, dersom du ikke er født og oppvokst i Norge.

Lenke til kommentar

1. Organisert religion bør forbys. - Jeg driter i hvem du snakker med mens du legger deg ned på en matte eller folder hendene dine hjemme hos deg selv, men i det du livnærer deg eller på noen måte profiterer på å spre løgn da skal du stoppes.

 

2. Universitetene skal få større makt som uavhengige vitenskapelige instutisjoner. Alternativ industrien skal feks ikke lenger kunne tilby behandling det er bred enighet i det medisinske fagfeltet om at ikke hjelper, da skal det stenges.

 

3. Røyk, snus, alkohol og narkotika skal være lovlig og ikke forsøkes å "liksom-reguleres" ved avgifter, men for å få kjøpe det må man sende inn dokumenter som medfører at man fraskriver seg retten til offentlig helsebehandling som følge av bivirkninger. Med andre ord, får du lungekreft etter å ha sendt slike papirer får du ikke behandling på skattebetalerenes regning.

 

4. Dyr skal tilegges rettigheter nesten på lik linje med mennesker, - i praksis må det industrielle landbruket legges ned fordi det så til de grader ignorerer bruksdyrenes behov og liv.

 

5. Topp ledere skal maks kunne tjene 5 ganger så mye som den dårligste betalte ansatte i bedriften de tjener. Petter Stordalen skal feks ikke kunne tjene mer enn 5 ganger så mye som en "importert" vaskedame på ett av hotelene hans.

 

6. Ett-barns politikk og kutt av all bistand og handels boikott til alle land som ikke innfører det.

 

7. Samfunnet bør være et direkte demokrati (ingen valgte representanter), der kun de med mastergrad eller høyere utdannelse får stemme. Unntak kan gjøres der selvstendig næringsdrivende og andre uten utdannelse påvises og være særdeles innsiktsfulle/bidragsytende.

 

8. Det moderne media bør legges ned. Uavhengige bloggere kan gjøre en bedre jobb med å formidle nyheter enn dagens sensasjonspregede tulle-journalistiskk.

 

9. Legalisering av frivillig sex med mindreårige og dyr.

 

10. Legalisering av aktiv dødshjelp uten strenge krav, men ved vurdering av lege (gift tilgjengelig på resept).

 

11. Norges "forsvar" skal ikke bedrive aktivitet i utlandet.

 

12. Beholde politiet uten fast bevæpning.

Lenke til kommentar
Samfunnet bør være et direkte demokrati (ingen valgte representanter), der kun de med mastergrad eller høyere utdannelse får stemme. Unntak kan gjøres der selvstendig næringsdrivende og andre uten utdannelse påvises og være særdeles innsiktsfulle/bidragsytende.

Kom gjerne med et godt argument på hvorfor kun disse bør få stemme, evt. hvordan disse andre skal velges ut. Jeg har selv ingen høyere utdannse av den enkle grunn at jeg ikke orker/klarer å komme igjennom 5 år med teoribøker, men har masse kunnskap ellers og er faktisk litt smartere enn gjennomsnittet til tross for bare to korte utdanninger. Det finnes faktisk mange brødskaller som leser seg til mastergrad også. Utdannelse er kun et mål på evnen til læring gjennom bøker.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Kom gjerne med et godt argument på hvorfor kun disse bør få stemme, evt. hvordan disse andre skal velges ut. Jeg har selv ingen høyere utdannse av den enkle grunn at jeg ikke orker/klarer å komme igjennom 5 år med teoribøker, men har masse kunnskap ellers og er faktisk litt smartere enn gjennomsnittet til tross for bare to korte utdanninger. Det finnes faktisk mange brødskaller som leser seg til mastergrad også. Utdannelse er kun et mål på evnen til læring gjennom bøker.

Det spiller ingen rolle om folk er brødskaller.

 

Historien viser at folk er noen jævla egoister. Det gjelder både intelligente og masterstudenter.

 

Om ikke brødskallene får stemme, så har det gått fra å ha 10 i minus 24de av påvirkningskraft, til null. Nada.

 

Det er en tilsnikelse.

 

Men om du er en av de som har fordel av det, da har ikke jeg noen mulighet til å argumentere imot

 

2. Universitetene skal få større makt som uavhengige vitenskapelige instutisjoner. Alternativ industrien skal feks ikke lenger kunne tilby behandling det er bred enighet i det medisinske fagfeltet om at ikke hjelper, da skal det stenges.

Legg ned universitetene. Henrett alle på historisk fakultet, med referanse til Nedkvitne-saken.

Endret av Våt Lakrisbåt
Lenke til kommentar

Det sjokkerer meg (håper ikke dette er normen) hvor mye harselering det aksepteres med brukere i Apple tråder. Dvs. de som ønsker å diskutere produktet og ser ut til å måtte bruke tiden på å diskutere med kranglefantene i stedet.

 

Jeg har en iPhone og tenkte dette forumet kunne være en flott plass å finne kunnskapsrike deltakere. Men etter en kort uke med lesing av en del Apple tråder er jeg mildt sagt forbauset over at forumledelsen tillater dette.

 

Det er mitt upopulære innslag (vil jeg tro utfra manglende reaksjon på slikt) før leggetid.

 

Dette er noe man bør se på da jeg får det samme inntrykket her som jeg fikk på itavisen, noe som ikke må tas som et kompliment.

 

Men for å ikke pynte på formatet i denne tråden:

"Android fanboys er en forbaska plage som drukner Apple tråder i skit og møkk"

 

Jeg er ikke helt komfortabel med umodenheten i det utsagnet, men det står litt i stil med det jeg har observert på kun kort tid.

Endret av Scoundrel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Organisert religion bør forbys. - Jeg driter i hvem du snakker med mens du legger deg ned på en matte eller folder hendene dine hjemme hos deg selv, men i det du livnærer deg eller på noen måte profiterer på å spre løgn da skal du stoppes.

 

2. Universitetene skal få større makt som uavhengige vitenskapelige instutisjoner. Alternativ industrien skal feks ikke lenger kunne tilby behandling det er bred enighet i det medisinske fagfeltet om at ikke hjelper, da skal det stenges.

 

3. Røyk, snus, alkohol og narkotika skal være lovlig og ikke forsøkes å "liksom-reguleres" ved avgifter, men for å få kjøpe det må man sende inn dokumenter som medfører at man fraskriver seg retten til offentlig helsebehandling som følge av bivirkninger. Med andre ord, får du lungekreft etter å ha sendt slike papirer får du ikke behandling på skattebetalerenes regning.

 

4. Dyr skal tilegges rettigheter nesten på lik linje med mennesker, - i praksis må det industrielle landbruket legges ned fordi det så til de grader ignorerer bruksdyrenes behov og liv.

 

5. Topp ledere skal maks kunne tjene 5 ganger så mye som den dårligste betalte ansatte i bedriften de tjener. Petter Stordalen skal feks ikke kunne tjene mer enn 5 ganger så mye som en "importert" vaskedame på ett av hotelene hans.

 

6. Ett-barns politikk og kutt av all bistand og handels boikott til alle land som ikke innfører det.

 

7. Samfunnet bør være et direkte demokrati (ingen valgte representanter), der kun de med mastergrad eller høyere utdannelse får stemme. Unntak kan gjøres der selvstendig næringsdrivende og andre uten utdannelse påvises og være særdeles innsiktsfulle/bidragsytende.

 

8. Det moderne media bør legges ned. Uavhengige bloggere kan gjøre en bedre jobb med å formidle nyheter enn dagens sensasjonspregede tulle-journalistiskk.

 

9. Legalisering av frivillig sex med mindreårige og dyr.

 

10. Legalisering av aktiv dødshjelp uten strenge krav, men ved vurdering av lege (gift tilgjengelig på resept).

 

11. Norges "forsvar" skal ikke bedrive aktivitet i utlandet.

 

12. Beholde politiet uten fast bevæpning.

En del av disse synspunktene er da ikke så upopulære (pt. 5 og 12 spesielt)

Lenke til kommentar

Det sjokkerer meg (håper ikke dette er normen) hvor mye harselering det aksepteres med brukere i Apple tråder. Dvs. de som ønsker å diskutere produktet og ser ut til å måtte bruke tiden på å diskutere med kranglefantene i stedet.

 

Jeg har en iPhone og tenkte dette forumet kunne være en flott plass å finne kunnskapsrike deltakere. Men etter en kort uke og lest en del Apple tråder er jeg mildt sagt forbauset over at forumledelsen tillater dette.

 

Det er mitt upopulære innslag (vil jeg tro utfra manglende reaksjon på slikt) før leggetid.

 

Kan det være fordi at forumledelsen er medlemmer i kranglefantenes landsforbund?

 

PS: Ingen ordentlig diskusjon uten kranglefanter!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Konge :thumbup:, Dagens.

 

Jeg har ikke kjennskap til forumledelsen som helt sikkert er en flott gjeng (no harm ment), jeg bare kommenterer utfra hva jeg har observert foregår i tråder. Men da må det påpekes at akkurat i den sammenhengen blir det litt dobbeltmoralsk fra forumledelsen å ha kampanjer som "vi ønsker å skape et bedre miljø" som jeg snublet over i mitt første besøk i forumet, iPhone 4 tråden.

 

Men takk for latteren ;)

Endret av Scoundrel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...