Gå til innhold

Post dine upopulære synspunkter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener jeg kan si, forholdsvis objektivt, at ledere i stat og næringsliv utøver en diktatorisk makt over sine undersåtter. For å frigjøre folk og skape et demokrati som ikke bare er skyggen av næringslivets økonomiske avgjørelser, men som er et resultat av befolkningens arbeid og meninger burde man demokratisere arbeidslivet og avskaffe lønnsarbeidet. Jeg liker ikke diktatur, og jeg liker ikke tyveri - særlig ikke tyveri fra de fattige til de rike.

 

As long as politics is the shadow cast on society by big business, the attenuation of the shadow will not change the substance.

-John Dewey

 

Å kaste folk i fengsel burde kun være legitimt om de utgjør en fare for andre personers liv og eiendom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Din mening kan muligens omformuleres:

 

De som jeg SYNS utgjør en fare for andre personers liv og eiendom burde kastes i fengsel.

 

Preventiv fengsling av potensielle forbrytere??

 

Det preventive arbeidet gjøres ved å ha et system som ikke skaper forbrytere eller behov for forbrytelser. Å fengsle noen fordi de kanskje, en gang i fremtiden, vil gjøre noe galt holder ikke, med mindre man har konkrete beviser på at det ble planlagt en forbrytelse OG bevis på at det også er noe vedkommende vil utføre.

Lenke til kommentar

Kan ta justis-relaterte ting først:

 

* Tidoble frihetsbegrensende fengselsstraffer. Drap burde gi ubetinget livstid, med mulighet for selvmord.

* Fjern straff på forbrytelser uten offer. La folk leve akkurat som de vil, litt sånn som Kardemommeloven.

* Gi livsstidsutestengelse fra riket til innvandrere som begår frihetsbegrensende forbrytelser, uansett størrelse.

* Tillat bruk av våpen, også for de av oss som ikke er kriminelle, men som bare ønsker å forsvare oss selv.

* Senk fengselsstandarden drastisk. Fengsel skal være lidelse, ikke hotell-aktig.

Endret av PSV
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Denne tråden "vinner" jeg glatt. Jeg har provosert folk så enormt over lange tider på nettet, at om jeg bare legger litt sjel i det, så får jeg hjernemassen deres til å koke over, og renne ut av øra.

Jeg har alltid vært utafor, vært annerledes, vokst opp i et hippie-hjem med liberal moral og en forståelse for personer som individer, at staten er til for individet, ikke omvendt.

Jeg har vært dømmende ovenfor negative egenskaper som misunnelse, fremmedfrykt, intoleranse, gjennomregulering av samfunnet, legge hindringer for skapende og kreative mennesker, indoktrinering, slaveri, osv.

Det var vel bare det å balansere et behov for sikkerhetsnett for de svakeste, balansere ulempene ved manglende økonomisk frihet, mot ulempene ved undertrykkelse av for mye stat som var et intellektuelt problem for meg.

Nå har jeg ingen problemer lenger, for med determinisme, nihilisme og fatalisme har jeg en kombinasjon som er intellektuelt sett ganske logisk og sammenhengende. Men jeg har fremdeles et problem med hva slags sympatier jeg velger å gi tilkjenne i det daglige, og jeg bruker gjerne internett som en eksospotte for alt av misunnelse, mindreverdighet, hat og negativitet.

Jeg kunne sikkert ha spart litt tid ved å linke til kvinneguiden, men nå er jeg jo bannlyst igjen ser jeg (#114ende gangen? - skal ikke så mye til, møkkaside, drittkjerringer)

Så her er mine upopulære synspunkter:

1. Verden lar seg beskrive som sammensatt av forskjellige spill. I min verden dominerer spillet krig. Samfunnet vårt er ikke et fellesskap, det er en krig hvor det i alle tider har vært slik at det har lønt seg å rævkjøre andre mest mulig, for å få det bedre selv.

2. Det er filosofisk umulig for meg å finne "mening," "rettferdighet," eller svar på at det er noe man "bør." Heller ikke Tom Waits for Alice klarer dette. Selv om man skulle finne svar på at det er noe som er moralsk riktig, fins det ingen argumenter for at man "skal" eller "bør" bry seg om det, det er sannsynligvis bare sosiale argumenter som teller. (Her bruker folk å klikke, + å bannlyse meg.

3. Det er helt greit å være lite forståelsesfull, å være uempatisk, å være et rasshøl. Det er helt greit å gjøre narr av folk som har angst, slenge syrlige kommentarer, være nedlatende. Er du kvinne, er det helt OK å skyte ned menn så frekt du bare kan. Er du professor, er det ok å latterliggjøre dårlige studenter foran en 30-50 andre i en forsamling. Er du lærer, er det helt greit å være morsom på svake elevers bekostning. Grunn: samfunnet ER sånn. I og med at det fins så mange mennesker som oppfører seg sånn, så er det rimelig å anta at det er en evolusjonsmessig fordel å oppføre seg som en dritt. Consequently, så vil jeg, ved å hevde at man ikke "bør" oppføre seg sånn, nekte folk å handle på en måte som er fordelaktig. Hvem er jeg til å kreve at noen ikke skal gjøre det som er best for seg?

4. Det er helt greit å være mot andre slik du ikke vil andre skal være mot deg. Det er ikke gitt at andre er snille mot deg, selv om du er snille mot dem.

5. Det er helt greit å være utro med gifte damer. Hvorfor skal jeg akseptere at folk fratar meg muligheten til en følelsesmessig connection, bare fordi en eller annen sokk hadde flaks og kom først til mølla? Fuck you.

6. Det er helt greit å snylte på staten. Staten er ikke noe annet enn en varierende mengde institusjoner og maktpersoner som har fått sin makt via utformingen av valgsystemer og institusjonene som eksisterte her i går. Det er lover og regler som på en måte henger sammen med hva slags interessegrupper som fins i samfunnet, men korrelasjonen mellom snapshot-folkevilje og lovverk er jo veldig diffus, og uansett er det ikke noen grunn til å ha en loyalitet her.

7. Det er et fett for meg om det er Putin eller Stoltenberg som er statsoverhode. Jeg driter i "Norge," jeg driter i all irrasjonell fellesskapsfølelse ovenfor nasjoner, kultur, osv, all I care about er at jeg har det godt selv, og at det lille jeg har av familie har det godt.

8. Det er ok å tvinge damer til å ikke få lov til å kjøre bil, til å gå med burka, til å ikke få lov til å gå på skole. Dette for å minke kvinners status. Minker du kvinners status, vil flere menn være aktuelle som make. Det er bare et spørsmål om hvem du sympatiserer med. Tapermenn, eller smarte og flinke damer som hindres i selvrealisering.

9. Det er helt OK å bryte løfter, dersom du kan leve med stempelet det gir deg.

10. Det er din plikt til å ikke redde folk i nød. Alt av redningsaksjoner innebærer at du setter deg i fare. Setter du deg i fare, så setter du behovene til en eller annen drittsekk du ikke kjenner høyere, enn behovet til din egen familie som vil lide dersom du dør.

Samfunnet er ikke verdt en dritt. Det fins ikke noe "samfunn". Lat som du har gode holdninger i det daglige, slik at du kan få oppleve at folk er hyggelige mot deg, men ikke lur deg selv til å tro at det fins noe rett og galt, at det fins noe godt, at det fins mening, eller noe annet av den bullshit fiksjonalismen folk svelger rått.

(Nå får jeg sikkert PST på nakken - men det har jeg nok fra før av. Lurer på om de kontakter arbeidsgiver.)

 

Dette var ikkje spesielt radikalt til hippie å vera. Men eg støtter alt, bortsett frå punkta 5-7. :)
Lenke til kommentar

Så du syns det er heit grett å gå rundt og morde folk siden flere mennesker dør daglig av sult etc i andre land, en mye mer pinefull død?

Det er morsomt hvordan du forvirrer "syntes det er greit å gjør noe" med "syntes det er hyklerisk med overdreven nasjonal sorg over noe".

 

Jeg har aldri syntes det var en flott ting, men keiser Nero, Ivan den grusomme, Ghengis khan, dette er alle menn som var ansvarlige for langt større folkemord, men jeg går ikke og sørger over dette heller.

La meg spør deg om noe, hvor mange tårer har du gråtet for ofrene til Vlad Tepes? Betyr at du ikke har gråtet noen tårer at du syntes lemlestelse i stor skala er "helt ok"?

Lenke til kommentar

Mitt nokså kontroversielle synspunkt: Verda si menneskemasse bør reduserast så mykje at kvart einaste land er sjølvforsynt med mat. Dette sparar miljøet veldig. Og korleis få det til på den minst ressurskrevjande måten? Avliving av eldre, og kastrering av menneskje som ikkje har, eller er interesser i kunnskap innan naturbruk, til dømes. Så blir det også plass til at all naturbruk kan bli økologisk, og helst biodynamisk.

 

Jeg skulle likt å se deg følge opp den avlivingen og kastreringen, for jeg kommer ikke til å gjøre det for deg. Kanskje ikke så interessant å spare miljøet nå da du må gjøre drittjobben selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Overbefolkning er et ganske stort problem.

 

Dette er ikke upopulært, det er heller den nye religionen folk kan skrive om med utropstegn på VGdebatt!!!11

 

Det som derimot er upopulært er følgende: Det er ingen overbefolkning. Hvert menneske i verden har 7 hektar hver å boltre seg på.

Endret av Austrian Economist
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...