Gå til innhold

Post dine upopulære synspunkter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har Norge satset på E-35? Europavei 35 går vel ikke en gang gjennom Norge så hvorfor skulle Norge satse noe på denne veistrekningen?

Haha, tydeligvis såpass upopulært at du har fotfulgt meg fra den tråden og inn i denne tråden for å påpeke en skriveleif. Rettet ;) Endret av Scoundrel
Lenke til kommentar

Verden er 100% objektiv. Mennesket mangler derimot dette.

 

Straffesystemet burde endres. Per dags dato fungerer hele systemet på at man finner seg et offer, og tar kun for seg offerets problem, og ikke alle ledd som skaper dette problemet. Det finnes unntak, som det alltid finnes, men de er unntak. I mange tilfeller mangler det også baller fra rettsystemets side, hvor man f.eks bruker jus for å unngå å stille spørsmål med hele saken, i stede for å se på hele saken objektivt.

 

 

Det finnes skitne uvasketede plebianer i alle samfunn, og alle grener av samfunnet. Selv de priviligerte og godt utdannede har uvaskede plebianer i sine rekker: Mennesker som mangler viljen til å gjøre noe mer enn å stirre på overflaten. De som ikke er uvaskede er ofte plebeier selv på dette punktet, for de innser ikke noe så enkelt som at de uvaskede finnes, og du finner dette i alt, men det er spesielt lett synlig i ting man har spredd til massene. De nekter å tro noe så enkelt som at det finnes folk med manglende vilje til å lære grunnlegende ting. Plebeiene er verre enn de uvaskede, men det finnes noe som er verre en dem: De som har innset at de uvaskede finnes i forder, og som så går for å møte deres krav.

Og før jeg blir anklaget for noe som helst: Det er stor forskjellel mellom noe polert, og noe som sikter på å dra nytte av de uvaskede. Og det sistnevnte er direkte avskyelig.

Lenke til kommentar

Problemet for Norge når det gjelder vei, er at alle sammenligner med de landene vi alltid sammenligner oss med, Sverige og Danmark. Når det gjelder infrastruktur, så kan ikke disse 3 landene sammenlignes. Danmark er helt flatt og derfor enkelt og billig å lage mange gode veier, i Sverige så er det ingen distriktsbefolkning, så alle veiene som blir lagd benyttes av en stor del av befolkningen. I Norge derimot har vi masse fjell og vanskelige forhold, altså blir det dyrere, i tillegg til at en stor del av befolkningen bor "usentralt"(no offense) og det må derfor mange flere veiprosjekter til enn det må i f.eks sverige.

Endret av Hansoen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tipper du bor på Østlandet, eller aldri har satt dine ben utenfor Norges grenser?

Begge dine antakelser er feil. Jeg bor på Vestlandet, og har vært en del på biltur oppe på Hardangervidda, i Sogn og Fjordane, på Sør-landet og faktisk en del i Nord-Norge.

For noen uker siden var jeg nettopp i Berlin. Da kjørte vi til Krisitansand, gjennom Danmark og til Berlin via den tyske autobahn. De har jo riktignok fine veier der, men det er temmelig usammenlignbart, som en smart fyr over meg sa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er morsomt hvordan du forvirrer "syntes det er greit å gjør noe" med "syntes det er hyklerisk med overdreven nasjonal sorg over noe".

 

Jeg har aldri syntes det var en flott ting, men keiser Nero, Ivan den grusomme, Ghengis khan, dette er alle menn som var ansvarlige for langt større folkemord, men jeg går ikke og sørger over dette heller.

La meg spør deg om noe, hvor mange tårer har du gråtet for ofrene til Vlad Tepes? Betyr at du ikke har gråtet noen tårer at du syntes lemlestelse i stor skala er "helt ok"?

 

Ja forvirret nok den litt:)

 

Har aldri ofret en tåre for noen andre enn de nærmeste. Men jeg synes ikke det nei;) Unnskyld for det, leste den posten din litt feil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...