Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Synes spill er verre enn film, når det gjelder film er jeg bare en passiv titter, mens i spill er det jeg som styrer og da lever jeg meg langt mer inn i det.

 

Dette samsvarer med mine tanker og opplevelser rundt emnet. Film er en tafatt opplevelse sammen lignet med spill i mitt hode. Men jeg er en person som har lett for å leve meg inn i spill/film, og da spesielt spill av typen som Outlast etc.

 

For å dra den enda lenger.

(Min svigerfar har vanskelig for å forstå at jeg, som en voksen person, kan spille PS4, Xbox og diverse.

For han er tv-spill assosiert med barn).

Men......det viser seg at videospill er kultur på et høyere plan. I hvertfall i følge stand-upper Dara O'Briain.

Bare hør disse 3-4 minuttene, og forstå hvordan vi kulturelt ligger foran dem som ser film, leser bøker og hører musikk. Vår kultur, spillingen, krever faktisk noe av oss. Ellers blir vi både straffet og holdt utenfor resten av kulturopplevelsen.

http://www.youtube.com/watch?v=0WOAte_M7yw

 

(Dara O'Briain spiller faktisk mye tv-spill selv, og han har noen lengre youtubeklipp på emnet, om dere søker på navnet hans + gaming)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har fått til remote play fra vita utenfor lokal nettet sitt?

 

Hjemme på lokal nettet virker det fint.

 

Har prøvd det som står http://manuals.playstation.net/document/en/psvita/ps4link/viainternet.html her - uten hell.

 

Noen som har noen erfaringer eller tips til å få det til å virke? :)

 

 

Må kanskje PS4 være koblet til LAN for at det skal virke eller er det mulig over WLAN også?

Endret av Cerb89
Lenke til kommentar

Samme router som deg. Har routern i etasjen over og midt i huset, mens ps4 står i kjellern ved ytterveggen. Har godt signal og utnytter linjen godt. Den stasjonære dog kobler til med alt fra 800-1300 Mbit/s.

 

Men da er det det samme som meg, så da er det nok at broren min streamer ;)

Godt å vite.

 

Noen som skal skaffe seg Thief til PS4? :)

Lenke til kommentar

Noen som har fått til remote play fra vita utenfor lokal nettet sitt?

 

Hjemme på lokal nettet virker det fint.

 

Har prøvd det som står http://manuals.playstation.net/document/en/psvita/ps4link/viainternet.html her - uten hell.

 

Noen som har noen erfaringer eller tips til å få det til å virke? :)

 

 

Må kanskje PS4 være koblet til LAN for at det skal virke eller er det mulig over WLAN også?

Jeg har heller ikke fått dette til. I routeren står PS4 i dmz.

Lenke til kommentar

Noen som har lagt merke til om deres PS4 har dårlig antenne?

Kan hende det er ruteren, men den er helt ny. En ASUS RT-AC66U

 

Lagt merke til det ja, måtte dra kabel ned i kjellerstua hvor PS4en står, ble alt for ustabilt med wifi.

Har pcen, Xbox One, nettbrett og mobil i bruk der nede uten problemer så er nok antenna på PS4en som sliter litt.

Lenke til kommentar

 

Er nå 7 timer med please wait. Gaaah.

Prøv å avbryte? Evt. Tilbakespill konsollen din.

 

Selvfølgelig. Slår den av og på, prøver alt jeg kan på ruteren og prøvd med 4 forskjellige nett. Er en tweet fra Sony om at enkelte har problemer med å logge på PSN, mest sannsynlig pga oppdateringen. Selvom jeg prøvde å logge inn mens jeg lastet ned oppdateringen og.

 

Får håpe det kommer en fix eller er noe med serverne.

 

Boyakasha! Etter bare nesten 8 timer kom jeg inn. Da er helgen safe.

Endret av Bango
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser flere av dere sliter med Wifi ja.. Har 30 mbit, men får typ 1-2mbit i hastighet når jeg tar connection test. Har nå koblet opp mot hotspot med LTE, som gir ca 40mbit når jeg tester hastighet på telefonen, alikevel skal PS4 bruke 7 timer på å laste ned 4,3GB.

Merker det ja. Har en linje på 25/8 og får alt ifra 1000 - 8000/100 - 1000.

Merkelig det der, men jeg har merka et det samme gjelder telefonen hvis jeg får litt på avstand fra ruteren. Vet ikke om det er noe galt med akkurat den jeg har, men...

Lenke til kommentar

Ser flere av dere sliter med Wifi ja.. Har 30 mbit, men får typ 1-2mbit i hastighet når jeg tar connection test. Har nå koblet opp mot hotspot med LTE, som gir ca 40mbit når jeg tester hastighet på telefonen, alikevel skal PS4 bruke 7 timer på å laste ned 4,3GB.

Hm, jeg brukte ca 30 min på å laste ned AC4 klar til spilling i går. Usikker på størrelsen, men var vel noe rundt 4-5 GB. Det er et stykke fra potensialet til linja(60mbit), men vil nå kalle det akseptabelt.

Lenke til kommentar

ja det er jo milevis bedre enn meg. Det som er litt rart er at jeg har en mac her på samme rom som klarer å utnytte linja og får 30mbit ned. (testet nettopp). Mens PS4 får 2mbit ned om jeg er heldig.

 

Jeg har det samme med min PS3 - hatt i årevis. Tror det er serverne til Sony som er hinsides elendige. Alt annet i heimen laster ned så det griner, men PS3en min brukte en hel helg på å laste ned 13GB en gang.

 

Av og til går det litt raskere; nesten like raskt som alt annet jeg eier av dingser som bruker internett.

Lenke til kommentar

Noen som har fått til remote play fra vita utenfor lokal nettet sitt?

 

Hjemme på lokal nettet virker det fint.

 

Har prøvd det som står http://manuals.playstation.net/document/en/psvita/ps4link/viainternet.html her - uten hell.

 

Noen som har noen erfaringer eller tips til å få det til å virke? :)

 

 

Må kanskje PS4 være koblet til LAN for at det skal virke eller er det mulig over WLAN også?

 

Router?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...